هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

آخرین مطالب

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

معرفی کتاب این هفته مهمان وبلاگ امان...

بادبادک باز، اولین رمان خالد حسینی، نویسنده ی افغانی مقیم آمریکاست که در سال 2003 به نگارش در آمده است.
برخی بر آنند که رخداد 11 سپتامبر 2001، در استقبال از این اثر داستانی تاثیر بسزایی داشته است. خالد حسینی در رمان بادبادک باز شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی افغانستان در دوران حاکمیت طالبان را بازنمایی می کند و وضعیت گروه های شیعه مذهب در آن کشور را به روشنی به تصویر می کشد.

این کتاب برای آشنایی با وضعیت اجتماعی افغانستانِ معاصر، به عنوان یکی از کشورهای اسلامی گزینه ی خوبی به نظر می رسد، ضمن آنکه نثری روان و داستانی بسیار گیرا و جذاب دارد. ترجمه ی خوب "پیمان اشراقی" بر این کتاب از نقاط مثبت آن به شمار می رود ( "مهدی غبرائی" نیز ترجمه ای بر بادبادک باز نگاشته است).
داستان از زبان مردی به نام "امیر" روایت می شود. امیر، پسر یکی از خانواده های افغانی متمول ساکن آمریکاست و بازگشت دوباره ی وی به افغانستان برای یافتن پسر بچه ای، بهانه ای برای بیان داستان زندگی اش می شود. نقطه ی عطف زندگی امیر، دوستی با "حسن" -یک شیعه ی هزاره ای- و عذاب وجدان عمیقی است که در اثر خیانت نسبت به
حسن احساس می کند.
بخشی از کتاب : 
بابا گفت :" هرچی ملا یادت داده ول کن، در دنیا فقط یک گناه وجود دارد والسلام آن هم دزدی ست . هر گناه دیگری هم نوعی از دزدی است . می فهمی چی می گویم ؟"
" نه "
بابا گفت :"گر مردی را بکشی ، یک زندگی را می دزدی . حق زنش را از داشتن شوهر می دزدی ، حق بچه هایش را از داشتن پدر می دزدی . وقتی دروغ می گویی ، حق کسی را از دانستن حقیقت می دزدی . وقتی تقلب می کنی ، حق را از انصاف می دزدی.می فهمی ؟" 
 
۲۵ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۰۱

به نام خدا 

سلام و عرض احترام خدمت کتابخوانان گرامی و محترم.  

چند تاپیشنهاد داشتم ،ان شاءالله که مورد قبول قرار بگیره و بتونیم اونها رو اجرا کنیم:

1- الان که شروع سال هست ؛خوبه که ماهیانه یه نظرسنجی داشته باشیم که این ماه چند تا کتاب خوندید؟( که اینجوری هم افراد بازدیدکننده  تشویق میشن به تندتر و بیشتر کتاب خوندن و هم اینکه بازده ی افراد کتاب خوان ،قطعا بالاتر خواهد رفت)

2- بعد از معرفی کتابها توسط دوستان ،اشخاصی  که کتاب هائی توی همون حوزه ی معرفی شده رو  خوندند به سایرین معرفی کنند تا کسائی که دوست دارن تخصصی و فقط در مورد موضوعات خاصی  کتاب بخونند هم انگیزه شون بالاتر بره و هم خسته نشند از سایر کتابهائی که توی وب عنوان میشه و گاها به مذاق اونها خوش نمی آد.( مثلا میشه گفت :فلان کتابی که مطالعه کردم بنام ...شبیه سبک نگارشی و ادبی  فلان کتاب عنوان شده هست).

3- اینکه عادت کنیم هر روز که کتاب میخونیم هر روز هم یک صفحه نهج البلاغه (فقط معنی ش رو ) بخونیم و بعدش هم ان شاءالله صحیفه ی سجادیه .

اگه کتاب تفسیر قرآن ساده و روونی هم پیداکنیم مثل (تفسیر مبین استاد ابوالفضل بهرام پور) و هر روز یه صفحه ترجمه بخونیم هم خیلی خیلی موثر هست در زندگی شخصی و روزانه همه مون .

که قطعا با کلام خداوند و اهل بیت "علیه السلام" به آرامش روحی دست پیدا می کنیم.

الا بذکرالله تطمئن القلوب ... آگاه باشید که با نام و یاد و ذکر خدا دلها آرامش می یابند.

اگه دوستان نظرات دیگه ای هم دارند توی نظرات پست همین وب  اعلام کنید تا ان شاءالله امسال ،سالی پر از خوندن کتاب های خوب و مفید برای همه ی ما باشه .

و من الله التوفیق

وبلاگ اندیشه شهید مطهری

معرفی کتاب مهمان وبلاگ چفیه....

سخنانی دلسوزانه با دانشجویان و دانشگاهیان ...

روان و خواندنی ....

درباره ی موضوعاتی که دغدغه ی جوانان است و

دانشگاهیان ...

از زبان رهبری ...شرح وظایف جوان دانشجو و اهالی دانشگاه

.................

مجموعه ی پنج جلدی "نکته های ناب" ، گریده ی بیانات رهبر فرزانه انقلاب در جمع دانشجویان و دانشگاهیان که هر جلد آن شامل موضوعاتی می شود:

جلد اول : دانشگاه ، تشکل های دانشجویی ، دانشجو

جلد دوم : جوانان ،‌ هنر و موسیقی ، تولید علم

جلد سوم : نظام و انقلاب ، استکبار جهانی

جلد چهارم : روشنفکری ، مسائل سیاسی و اجتماعی ، ارزش های دینی و اسلامی ، فرهنگ و تهاجم فرهنگی

جلد پنجمویژگی های فرهنگ و تمدن غربی ،نگرش اسلام و غرب نسبت به زن ، نگرش اسلام و غرب نسبت به خانواده

....................

ناشر : دفتر نشر معارف

تدوین :‌ حسن قدوسی زاده

۱۱ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۰۱

معرفی کتاب مهمان وبلاگ سداد

"دغدغه‌های فرهنگی، از آن دست کتاب‌هایی‌ست که باید خواندشان. باید زیر برخی خطوطشان خط کشید. باید نشست و در مورد برخی تکه‌هایشان مدت‌ها فکر کرد و تأمل کرد و گفت‌وگو کرد. از آن دست کتاب‌هایی‌ست که باید در فهرست «کتاب‌های قابل هدیه‌دادن به دیگران» قرار دادشان. “دغدغه‌های فرهنگی”، این‌چنین کتابی است.

"دغدغه‌های فرهنگی" از آن دست کتاب‌هایی است که هم خوب نوشته شده است و هم خیلی‌هایی که کف ِ میدان فرهنگ ایستاده‌اند آن را خوانده‌اند و هم اثرگذار بوده است و به آن ارجاع می‌شود.

دغدغه‌های فرهنگی شرح مزجی یکی از بیانات محوری آیت الله خامنه‌ای در سال ۱۳۷۳ است. شرح مزجی را طلبه‌ها خوب بلدندیعنی ترکیب کردن شرح و متن به گونه‌ای که به صورت متن واحد درآید. و حالا چه شرحی بهتر از اینکه با سخنان ِ همان نویسنده سخنان تشریح شود و توضیح داده شود؟ و این کاری است سترگ که موسسه جهادی (مرکز صهبا) از عهده آن به خوبی بر آمده است.

سخنرانی انتخاب‌شده در این کتاب یکی از مهم‌ترین سخنان مقام معظم رهبری درباره هنر است که به صورت موشکافانه‌ای مسائل فرهنگی کشور را با مسؤولین وقت فرهنگی در میان نهادند.

شاید یکی از تکان‌دهنده‌ترین بخش‌های این سخنرانی، جمله‌ای از رهبر انقلاب اسلامی باشد که در آن فرمودند:

«و اما در عرصه ی فرهنگ، بنده به معنای واقعی کلمه، احساس نگرانی می کنم و حقیقتاً دغدغه دارم. این دغدغه از آن دغدغه هایی است که آدمی به خاطر آن، گاهی ممکن است نصف شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرع کندمن چنین دغدغه ای دارم...!»

.

.

تهیه کننده: گروه صهبا

ناشر: موسسه جهادی

 

۱۰ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۰۱

این کتاب به شرح زندگی شهید صیاد شیرازی، فرمانده نیروی زمینی ارتش می‌پردازد و در ۵ بخش ارائه شده است. بخش اول این مجموعه از دوران کودکی تا پیروزی انقلاب اسلامی است. بخش دوم اختصاص دارد به رویدادهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا انتصاب وی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران. بخش سوم نیز نظر دارد به دوران فرماندهی نیروی زمینی تا عملیات مرصاد و پایان جنگ، همچنین بخش چهارم می‌پردازد به دو سال پایانی جنگ و سرانجام بخش پنجم شامل روزهای آخر قبل از شهادت و نحوه شهادتش به همراه متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت شهادت ایشان و متن یادداشت ایشان پس از رحلت امام (ره) می باشد.

نویسنده درباره آشنایی‌اش با شهید صیاد شیرازی می‌نویسد:

تا آن روز من صیاد را هم در میدان جنگ دیده بودم و هم بعد از جنگ. وقتی که او شهید شد من نیز مانند همه مردم ایران غمگین و متأثر شدم. آن روزها من بیش از هر چیز تحت تأثیر منش خاضعانه و رفتار بی‌پیرایه او بودم، اما با خواندن این خاطرات دریافتم بزرگی او بیش‌تر از آن است که ما می‌دانیم و حق او بر گردن استقلال امروز ایران و در سرنوشت جنگ فراتر از آن است که به تعارف در مجامع و محافل گفته می‌شود. او به راستی قهرمانی است ملی و قابل افتخار.

این نوشته، با دو روایت نویسنده و خود شهید ارائه شده که روایت بخش‌های پیش از انقلاب از کتاب خاطرات سپهبد شهید صیاد شیرازی و بخش‌های مربوط به کردستان و سال‌هایی از جنگ از کتاب ناگفته‌های جنگ و بخش‌های پایانی جنگ از کتاب یادداشت‌های ویژه صیاد شیرازی انتخاب شده است. در غیر این موارد اگر از منبع دیگری نوشته‌ای و سخنی از شهید آمده مأخذ آن ذکر شده است. اما روایت نویسنده علاوه بر منابع یاد شده مبتنی است بر ساعت‌ها گفت‌وگو ونیز تحقیق و استفاده از منابع مکتوب قابل توجهی که فهرست بخشی از آن‌ها در پایان کتاب آمده است.

۸ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۲۷

معرفی کتاب مهمان وبلاگ خورشید شب...

کتاب پیش رو نخستین جلد از مجموعه جدید «داستانهای کوتاه و شگفت انگیز» امیر رضا ارمیون است که با عنوان (من و ما!) و با مضامین انسانیت، عشق و خدا به رشته تحریر در آمده. پیش از این نیز مجموعه های «تو، تویی؟!» و «من، منم؟!» با همین مضامین از این نویسنده گردآوری و ترجمه است.

قسمتی از کتاب:
" آتشی نمى سوزاند «ابراهیم» را و دریایى غرق نمی کند «موسى» را... کودکی مادرش او را به دست موج هاى نیل می سپارد، تا برسد به خانۀ فرعونِ تشنه به خونَش...

دیگری را برادرانش به چاه مى اندازند، سر از خانۀ عزیزِ مصر درمی آورد. مکّر زُلیخا زندانی اش می کند، اما عاقبت بر تخت ملک می نشیند... از این قِصَص قرآنى هنوز هم نیاموختی؟! که «اگر همه عالم قصد ضرر رساندن به تو را داشته باشند و خدا نخواهد، نمی توانند».

او که یگانه تکیه گاه من و توست!... پس، به تدبیرش اعتماد کن. به حکمتش دل بسپار. به او توکل کن. و به سمت او قدمی بردار، تا ده قدم آمدنش به سوى خود را به تماشا بنشینی..."
.
.
.
.
 
 
*کتاباش خیلی عالیه آدمو از خواب غفلت بیدار میکنه...

 

۹ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۰۱

معرفی کتاب این هفته مهمان وبلاگ بخاری...

+ «جمجمه ات را قرض بده، برادر» نوشته مرتضا کربلایی لو....

خود نویسنده اول کتاب عنوان کرده که این کتاب اولین و جدی ترین رمان او درباره جنگ است. انتشارات عصر داستان برای این کتاب سنگ تمام گذاشته و مجید زارع  این به نظر من بهترین طراح گرافیک برای کتابهایی که دیده ام  به بهترین شکل ممکن از ابزارها و طرح های گرافیکی برای طراحی این کتاب استفاده کرده است. این کتاب، جمجمه ندارد :) و مطمئنم که هر کس کتاب را دیده باشد، قبل و غیر از اینکه عاشق خود کتاب بشود، عاشق طرح روی جلد است.(واقعا ممنون از آقای مجید زارع)

در این کتاب زیاد از تیر و ترکش خبری نیست. اتفاقا بیشتر زندگی است؛ زنده بودن یک عده آدم است که غواص جنگ اند و هرکدام نگاه خاص خودشان را به وظیفه شان دارند. این کتاب از جنگ نگفته. بیشتر از روحیه جنگ گفته، بیشتر احساسات گذرای افراد در حالت های مختلف و متفاوت را ماندگار کرده، تصویرهای زندگی شان را شفاف کرده و توضیح داده. انگار اصل و مبنای نوشتار این کتاب بر این است که ما بفهمیم زمان جنگ، طرز نگاه و فکر افراد به زندگی و جنگ چطور بوده. این کتاب ازدواج دارد، شهادت دارد، دلزدگی از جنگ دارد، توسل دارد، اتفاق دارد، هیجان دارد، خاطره دارد، حدیث دارد، رفاقت دارد، موقعیت گناه دارد، عصبانیت دارد، صحنه خشن دارد، پاسخ به سوال دارد(باز هم بگویم؟!)

یکی از ویژگی هایی که در این کتاب مرا به خود جلب کرد سوژه های کوچک ولی به هم پیوسته اش بود. (البته این نظر شخصی من است.) هر فصل از کتاب یک قسمت مهم دارد که در عین وابستگی به فصول دیگر، مجزا است. می توان با زاویه ای مستقل به آن نگاه کرد. موضوع هر فصل به تنهایی جذابیتی مجزا دارد و این شاخصه باعث شد شدیدا تحت تاثیر این کتاب قرار بگیرم.

۹ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۰۱

این هفته معرفی کتاب توسط وبلاگ سابق  این روزها ....

ایام فاطمیه، تنها محدوده ای برای عزاداری سیده زنان عالم نیست؛ فرصتی ست برای تامل در ابعاد وجودی زن مسلمان از نگاه اسلام و قرآن.

این هفت کتاب پیشنهادی ست برای همین روزها، که ذکر یا فاطمه (س) را سربند وجودمان کرده ایم.

 ....................

1. زندگانی فاطمه زهرا (س) –سید جعفر شهیدی

این کتاب را سال های نه چندان دور سید جعفر شهیدی نوشته است. کتابی که تا سال 76 بیست و پنج بار تجدید چاپ شده و فصل های متعددی را در بر گرفته . از صحرای عربستان و محل زندگی پیامبر (ص) و دختر بزرگوارشان تا نام ها و القاب حضرت و زندگی ایشان در خانه همسر.

سید جعفر شهیدی در این کتاب به بعضی از شبهات رایج هم جواب داده و بخش های نهایی را با اشعار شاعران عرب زبان در وصف حضرت، فرزندان ایشان ،داستان فدک و ماجرای خاک سپاری به پایان برده است. دفتر نشر فرهنگ اسلامی، نشر این کتاب را عهده دار بوده.

بخشی از این کتاب:

...پغمبر (ص) از سفر باز می گردد. دیری نمی گذرد که خبری ناگوار به دخترش می دهد:

- دخترم! جبرئیل هرسال یک بار قرآن را بر من می خواند و امسال آن را دوبار بر من خواند.

- پدر! معنی این چیست؟

- پندارم امسال آخرین سال زندگانی من است.

زهرا تکانی سخت می خورد، افسرده می شود، اشک در چشمانش حلقه می بندد و پدرش گفتار خود را با این جمله تمام می کند:

- و تو دخترم! نخستین کس از خاندان من هستی که به پدرت خواهی پیوست. و لبخندی بر لبان زهرا نقش می بندد. حاضران سبب آن اشک و لبخند را می پرسند ولی زهرا چندی پس از آن روز پاسخ آن را می دهد...

 

................

2. کشتی پهلو گرفته- سید مهدی شجاعی

کتاب، روایتی ست داستان گونه از زندگانی حضرت فاطمه (س) که در 160 صفحه به رشته تحریر درآمده و انتشارات مدرسه آن را منتشر کرده. هرکدام از روایت ها از زبان یکی از اهل بیت پیامبر (ص) نقل شده اند. نثر روان این کتاب به زیبایی محتوای آن افزوده است و ماجرای تولد تا شهادت حضرت را به اختصار بیان کرده.

بخشی از این کتاب:

... و من تلاش کردم که برای پدرم – محبوب ترین خلق جهان – مادری کنم و موفق شدم. پدرم مرا به مادری قبول کرد و به لقب "ام ابیها" مفتخرم ساخت. و این شاید یکی از شیرین ترین لقب هایی بود که خدا و پیامبرش به من داده اند. این لقب البته آسان به دست نیامد. پشت این لقب، خون دل ها خفته بود و تیمارها نهفته...

 

.....................

3. فاطمه فاطمه است- دکتر علی شریعتی

متن ها و سخنرانی های پراکنده دکتر علی شریعتی در توصیف حضرت زهرا (س) در این کتاب گردآوری و تنظیم شده اند. دکتر شریعتی در کتاب فاطمه فاطمه است، علاوه بر تشریح مقام فاطمه معصومه (س) به تحجر و مظلومیت زن مسلمان و نقد مکتب های فمنیستی هم پرداخته و تحلیل های خود را از وضعیت زنان ارائه داده است. کاربردی کردن بعضی از مسائل تربیتی یکی از ویژگی های این کتاب به حساب می آید.

کتاب در 336 صفحه نوشته شده و انتشارات سپیدباوران مشهد در 11000 نسخه آن را روانه بازار کرده است.

بخشی از این کتاب:

خدا به ابراهیم فرمان می دهد که بزرگ ترین پرستشگاه انسان را – خانه مرا – کنار خانه این زن بنا کن و بشریت همیشه باید بر گرد خانه هاجر طواف کند. خدای ابراهیم سرباز گمنامش را از میان این امت بزرگ، یک زن انتخاب می کند. یک مادر، آن هم یک کنیز، یعنی موجودی که در نظام های بشری از هر فخری عاری بوده است. آری، در این مکتب چنین انقلاب می کنند. در این مذهب، این چنین زن را آزاد می سازند. این تجلیل از مقام زن است. و اکنون باز خدای ابراهیم فاطمه را انتخاب کرده است.

 

......................

4.مادر آفتاب- مهرالسادات معرک نژاد

یکی از مجموعه کتاب های 14 خورشید و یک آفتاب است که با نام "مادر آفتاب" به روایتی داستانی از زندگی حضرت فاطمه (س) پرداخته. نویسنده با بیانی شیرین، هرکدام از برش های زندگی حضرت را در قالب داستانی کوتاه ارائه داده است. قلم شیوا، جملات کوتاه و مختصر، استفاده از منابع غنی و معتبر به زیبایی هرچه بیشتر این کتاب 104 صفحه ای کمک نموده. نشر کتاب را مجتمع چاپ و نشر سطر به عهده گرفته است.

بخشی از این کتاب:

علی (ع) مقداری جو از مردی یهودی قرض گرفت.

چادر فاطمه (س) را هم به عنوان رهن گذاشت.

یهودی چادر را برد خانه.

همان شب زن یهودی دید چادری کنار اتاق می درخشد، تمام اتاق را هم روشن کرده. به شوهرش گفت.

یهودی تعجب کرد. آمد توی اتاق. نور چادر دختر رسول خدا را که دید، تعجبش بیشتر شد.

زن و مرد یهودی هردو رفتند و خویشان شان را هم خبر کردند. هشتاد نفری که این صحنه را تماشا کردند، همگی مسلمان شدند.

 

......................

5.بدانید من فاطمه هستم- واحد پژوهش موسسه فرهنگی موعود عصر"عج"

از تازه ترین تالیفاتی ست که با رویکردی پژوهشی به زندگی این بانوی بزرگوار پرداخته است. بهره مندی از منابع تاریخی معتبر و استفاده از احادیث عربی در متن کتاب بر استحکام محتوای آن افزوده است. دسته بندی و نتیجه گیری پایان هر فصل و استفاده از زبان مناسب از دیگر ویژگی های این کتاب است. مباحث کتاب بدانید من فاطمه هستم در سیزده فصل (گفتار) و 376 صفحه به همت واحد پژوهش موسسه فرهنگی موعود "عج" تنظیم شده اند و انتشارات موعود ناشر آن می باشد.

بخشی از این کتاب:

پس هنگامی که حضرت فاطمه(س) پا به عرصه زمین نهاد، نوری عظیم از ایشان بلند شد تا اینکه این نور به تمام خانه های "مکه" داخل شد و در شرق و غرب زمین، جایی از این نور خالی نماند.

 این همان "مثل نوره کمشکاه" و " نور الله" است.

شکوفه ها، شگفت زده از طراوت نوزادی شدند که عطر خدا را به همراه داشت و ستارگان، خیره در سیمای طفلی شدند که نور آفریدگار در آن باز تابیده بود و حضرت خدیجه (س) شادمان از ولادت دختری بود که بوی عصمت می داد و طعم بهشت داشت.

 ......................

6. اقیانوس آلام- محمد سهرابی

کتاب 75 صفحه ای اقیانوس آلام، داستان های کوتاهی از زندگی فاطمه زهرا (س) را در برگرفته است. محمد سهرابی، مولف این کتاب با نام گذاری هرکدام از داستانک ها و ذکر منابع در انتهای هر داستان به فهم و باورمندی بهتر این کتاب کمک کرده است. انتشارات نیستان ناشر کتاب اقیانوس آلام بوده است.

بخشی از این کتاب :

فاطمه همه چیز بود. چراغ بود. نور بود. آب و آیینه بود. گل شمعدانی بود. اطلسی بود. جانماز و عطر بود. طلوع بود. غروب بود. زندگی بود. گرما بود و سرما بود. تا فاطمه زنده بود خدا به علی اجازه نمی داد با زن دیگری ازدواج کند. یعنی علی اصلا نمی توانست این کار را کند. اگر آدم چند همسر داشته باشد، باید بین آن ها به عدل رفتار کند، یعنی همه را یکسان ببیند. فاطمه خانمی نبود که با کسی برابر باشد. ازدواج علی با خانمی دیگر در حیات فاطمه تکوینا منتفی بوده.

 

.............................

7.دختر پیامبر- استاد محمدعلی جاودان

محتوای این کتاب برگرفته از درس های علامه سید مرتضی عسکری ست که به توصیف احوالات حضرت صدیقه طاهره (س) بعد از رحلت رسول اکرم (ص) پرداخته شده است.

مراحل مختلف مبارزات حضرت با حکومت وقت، خاکسپاری و مدفن دختر پیامبر(ص) و پاسخ گویی به برخی شبهات حول این محور از جمله مباحثی ست که در این کتاب به آن پرداخته شده است. محمد علی جاودان مولف این کتاب فصل عمده ای را به محل دفن حضرت و نقد وبررسی راویان و مدعیان محل دفن اختصاص داده است. کتاب در 144 صفحه توسط انتشارات علامه عسکری و موسسه ایمان ماندگار تهیه و آماده فروش شده است.

بخشی از این کتاب:

خبر رحلت دختر پیامبر (ص) انتشار یافت و شهر از آن خبردار شد و یک باره فریاد برآورد. صدای ناله و فریاد مردم، شهر را به لرزه انداخت. زنان بنی هاشم در خانه امیرالمومنین علی (ع) جمع شدند. انبوه مردم از گوشه و کنار شهر به آن سوی آمدند. امیر المومنین علی (ع) در خانه نشسته بود و حسن و حسین (ع) در برابر او گریه می کردندد. خانه امام به عزاخانه تبدیل شده بود و همگان مشغول گریه و زاری بودند و ضجه می زدند. مردم در بیرون خانه منتظر بودند که چه وقت جنازه دختر پیامبر (ص) برای نماز آماده خواهد شد تا در آن مراسم شرکت کرده ، سپس به تشییع بپردازند. شاید شب نزدیک شده بود. ابوذر از خانه بیرون آمد و گفت: همه بروید. کار دختر پیامبر (ص) به تاخیر افتاده است. مردم تردید نکردند و به امید فردا، برخاستند و رفتند.

۴۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۰۱

معرفی کتاب مهمان وبلاگ بخاری....

مرحوم نادر ابراهیمی را کم و بیش همه مان از کتاب های درسی دورهدبیرستان می شناسیم.

یکی از کتاب های ایشان که در این پست قصد معرفی آن را دارم کتاب «رونوشت، بدون اصل» نام دارد

کتابی شامل هفت داستان کوتاه، هرکدام با مضمونی بسیار جالب مثل نفی روزمرگی، مرگ، جنگ طلبی جهانخواران، عشق، ظلم و...

۵ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۶ فروردين ۹۳ ، ۰۷:۲۷

سلام...

در سال گذشته....

* نام بهترین کتابی که  خواندید؟

*چند تا کتاب خواندید؟

*آیا از کتاب خواندن خود راضی بودید؟...

.

.

منتظر پاسخ شماییم....

۴۰ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۰۱

معرفی کتاب  مهمان وبلاگ در مسیر...

ما آزموده­ایم در این شهر بخت خویش     بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش

 

"دنبال رشته­ ای می­ گشتم که کمی آدم را اذیت کند؛ به ­همین ­دلیل رشتۀ ریاضیات عمومی را شروع کردم. بعد از دو سال فارغ ­التحصیل شدم و به­ سراغ رشتۀ ریاضیات محض رفتم. بعداز یک سال، باز حس می­ کردم حس کنجکاوی­ ام مرا دنبال چیز دیگری می­ فرستد؛ مثل کسی ­که سرش را بالا می­ کند و به آسمان نگاه می­ کند و فضای لایتناهی را می ­بیند. حتماً مشاهدۀ ستاره ­ها و افلاک برای عد ه­ای معمولی است؛ اما عدۀ دیگری را به کنجکاوی وا می­ دارد. حالا که موضوع آسمان­ها و کهکشان­ ها را مطرح کردم برایت بگویم که آسمان مرا در خود غرق کرد. این کنجکاوی باعث شد به ­طرف نجوم روی بیاورم. به ­این ­ترتیب رشتۀ ستاره ­شناسی را انتخاب کردم."

***

"وقتی پروفسور فابری نقشه­ ها و محاسبات مرا دید، گفت: تو چرا رفتی مهندسی خواندی؟ تو باید از اول فیزیک می ­خواندی!"

***

پروفسور حسابی در بازگویی روزهای بازپسین از همه می­ گوید. از پدر، مادربزرگ، همسر و هرکس که در گذر زندگی دستی و آغوشی به مهربانی به سوی شان گشوده ­اند.

 

۲۶ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۰۱