هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

آخرین مطالب

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

سلام...

 دهه محرم امسال قرار شده هر شب همراه با تعدادی از دوستان اهل مطالعه در یکی از هیات های مذهبی سطح شهر حاضر بشیم و قبل از شروع مراسم سخنرانی و عزادری کتابی با موضوع محرم ،عاشورا ، امام حسین علیه السلام  و...به حاضرین معرفی کنیم.

آن هم در چند دقیقه کوتاه.

امیدورایم که این طرح عملی بشه جون فکر می کنیم به پربارتر شدن جلسات عزاداری کمک میکنه ومیشه کتاب های خوبی آن هم به طور مستقیم به مردم معرفی کرد و ....

خواستیم به بقیه دوستان اهل کتاب هم این پیشنهاد رو بدیم....

اگه برای بهتر اجرا شدن این طرح نظری دارید حتما حتما بگید.

وضمنا

دهه محرم امسال این هیئت با معرفی کتاب  فعال خواهد بود.مطمئن هستیم دوستان اهل مطالعه و اعضای هیئت ما رو در معرفی کتاب یاری می کنن.

منتظریم...

یا علی

۲۴ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۳ ، ۰۱:۲۳

 

معرفی کتاب توسط وبلاگ (سابق) ... این روزها

 

«عشق زیر روسری»، از دسته آن کتاب هایی ست که قبل از خواندن نباید هیچ قضاوتی در مورد آن داشت.

داستان دختری اروپایی که با هیجان و شگفتی بالایی از دوران 19 تا 25 سالگی خود و خواستگارانی که در این مدت با آن ها سر و کله زده است، می نویسد.

«شلینا» فقط یک راوی نیست. در کنار هر ماجرا از عقیده و باور و ایده آل هایش هم گفته است و مخاطبانش را در تجربه های دختران مسلمان اروپایی شریک کرده است.

اعتماد به نفس و امیدواری شلینا و همراهی صمیمانه خانواده اش با او،روایت های جالبی را کنار هم چیده است که وادارتان می کند تا پایان کتاب همراه شلینا باشید.

راوی کتاب، شخصیتی ست که روحیه جست و جو گری و جسارتش به او اجازه می دهد همه ی راه های انتخاب همسر، از قرار ملاقات های آشنایی تا وبگاه های همسریابی و حتی خواستگاری دختر از پسر را محک بزند و نهایتا عشق را از جایی که تصورش را نمی کرده پیدا کند!

تجربه های زندگی در کشوری غربی و رویدادهایی چون حادثه 11 سپتامبر،سفر معنوی حج و فعالیت های شغلی شلینا از جمله فراز و فرودهای کتاب عشق زیر روسری هستند.

با هم بخشی از این کتاب را ورق می زنیم:

چشمانم خیس شد و اشک ها روی گونه هایم غلتیدند. دست هایم را بلند کردم، هردوتا را. خدا بالا نبود،هیچ جای خاصی نبود. ولی دست های من ناخودآگاه به عرض حال و تضرع به طرف بالا بلند شد: «من واقعا می خواهم ازدواج کنم، شوهر داشته باشم، سامان بگیرم، خودت نگفتی ازدواج نصف دین را کامل می کند؟ خیلی وحشتناک است که مجبورم هفته به هفته این روال را با همه ی این آدم های عجیب و غریب ادامه بدهم. چرا زودتر کسی را نمی فرستی که عاشقم باشد و من را به تو نزدیک کند؟ من فقط می خواهم زندگی ام سامان بگیرد»؛ گله کردم!

زندگی ام گیر کرده بود؛ مدرسه:تیک. دانشگاه:تیک.شغل:تیک.سفر:تیک.شوهر: یک مربع خالی گنده. واقعا گیر کرده بودم. نمی توانستم جلو بروم. خدا داشت به من می آموخت تا در انتظار چیزی که نیاز دارم به حد کافی شکیبا باشم؟ یا خودم نمی گذاشتم خودم زندگی ام را بکنم؟ اگر باید زندگی را در آغوش می گرفتم، خودم را وقف بالیدن روحم می کردم، چیزهای تازه را تجربه می کردم و برای دنیای بهتری کار می کردم، آن وقت عشقم می رسید؟چه درسی را باید فرا می گرفتم؟...

 

کتاب 336 صفحه ای «عشق زیر روسری» به قلم «شلینا زهرا جان محمد» تالیف شده و ترجمه آن را«محسن بدره» بر عهده داشته است.

انتشارات «آرما»، در سال 93، این کتاب را در 1000 نسخه و با قیمت 13000 تومان روانه بازار کرده است.

 

 پ.ن:

1. تابستان امسال، فرصتی فراهم شد تا با محسن بدره مترجم این کتاب گفت و گویی داشته باشیم و انگیزه اصلی وی از ترجمه کتاب های «عشق زیر زیر روسری»، «بهم میاد؟» و « مسجد پروانه» را جویا شویم. این گفت و گو را از  همین وبلاگ دنبال کنید.

 

 

2. «زیر هر روسری چشمه ای از عشق می جوشد» عنوان نقدی ست که به تازگی بر این کتاب نوشته ام. اگر مقبول افتاد ،من را از نظرات و راهنمایی هایتان بی نصیب نگذارید.

http://matnbook.ir/article/311

 

۵ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۱۹:۰۵

معرفی کتاب توسط وبلاگ (سابق) ... این روزها

...

وقتی «عشق زیر روسری» در «مسجد پروانه» به بار می‌نشیند

۲ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۳ ، ۱۹:۰۴

معرفی کتاب توسط وبلاگ...زلال حکمت

...

 
نهج البلاغه-که به حق آن را "برادر قرآن" لقب داده اند- برگزیده ی سخنان امیر بیان حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) است که دانشمند بزرگ شیعه سید رضی-رضوان الله علیه- در قرن چهارم هجری آن را گردآوری کرد.اگر چه هم قبل و هم بعد از شریف رضی؛دیگر بزرگان شیعه نیز به جمع آوری سخنان امام علی(ع) اقدام نموده اند،اما استقبال شیعه و بلکه جهان اسلام از نهج البلاغه شریف ؛این مجموعه ارزشمند را در زمره مهم ترین منبع دینی قرار داده است به گونه ای که می توان آن را بعد از قرآن مهم ترین منبع دینی در سنت حضرات معصومین-علیهم السلام- بر شمرد.
جاذبه کلام علوی به گونه ای بود که از همان قرن چهارم هجری ؛دانشمندان شیعه و سنی به نوشتن شروح متعددی بر این مجموعه ارزنده پرداختند و گاه و در بعضی زمینه ها؛شارحان اهل سنت چون ابن ابی الحدید بر دیگر شارحان پیشی گرفتند.
بی تردید برای باز یابی هویت دینی و شناخت ژرف از آموزه های اسلامی راهی جز بازگشت به معارف قرآن و نهج البلاغه نداریم.
شرحی که مرجع عالیقدر عالم تشیع حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی با همکاری جمعی از دانشمندان بر نهج البلاغه نگاشته اند و تاکنون پانزده جلد آن منتشر شده است؛از بهترین تفاسیری است که معارف ناب نهج البلاغه را تبیین می کند.مهم ترین ویژگی ارزشمند شرح (پیام امام) مانند دیگر آثار آیة الله مکارم شیرازی؛داشتن نثری روان و همه فهم در عین علمی بودن مطالب است.
در شرح خطبه ها و نامه ها؛ابتدا خطبه یا نامه را (در یک نگاه) به طور اجمال معرفی می کند و سپس با تقسیم بندی متن نامه یا خطبه به شرح آن می پردازد. همچنین اگر توضیح نکته ای در خارج از بحث شرح لازم می نماید،تحت عنوان (نکته ها) آن را تبیین می نماید.و حکمت ها را نیز به ترتیب شرح و تفسیر می نماید.
مراجعه به این شرح ارزشمند نه تنها برای جوانان جویای حقیقتی که تشنه معارف نهج البلاغه هستند لازم است،بلکه هر کسی که قدم در راه نهج البلاغه پژوهی بگذارد از مراجعه به این مجموعه بی نیاز نیست.
پ.ن:
نویسنده:حضرت آیة الله العظمی مکارم شیرازی(با همکاری جمعی از فضلا و دانشمندان)
ناشر: قم- انتشارات امام علی بن ابی طالب(ع)
۶ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۳ ، ۰۰:۰۱

معرفی کتاب توسط وبلاگ...فجر کلیپ

مولف : استاد علیرضا پناهیان

ناشر : بیان معنوی
قیمت : 7500 تومان
 معرفی کتاب :
کتاب «نگاهی به رابطه عبد و مولا» به برخی سوالات نظیر «کدام معرفت و شناخت نسبت به نفس است که زمینه ساز شناخت خدا می شود؟»، «انسان زمانی که برای اربابش می دود بهتر می دود یا زمانی که برای خودش می دود؟»، «ارتباط با خدا چگونه برقرار می شود؟»، «مهمترین جلوه محبت مولا به عبد چیست؟»، «اولین راه برای اینکه حسّ پرستش در وجود انسان زنده شود چیست؟»، «ابهام چگونه عبد را تربیت می کند؟»، «چرا باید از هفت سالگی بچه ام را به نماز دعوت کنم، در حالی که هنوز خودش نمی تواند بفهمد و انتخاب کند؟»، «رابطه با مولا یعنی چه؟ یک عبد چگونه می تواند با مولای خود رابطه داشته باشد؟»، «اگر عبد با مولا رابطه داشته باشد یعنی چه حسی دارد؟» و«چرا امیرالمؤمنین(ع) این قدر در مناجات خودش از «جهنم» با خدا سخن می گفت؟»، پاسخ داده است.
 گزیده کتاب : 
سال های پیش یک روز به همراه بچه کوچکم از خانه بیرون آمدیم. چون این بچه مدتی بود بیرون نیامده بود، انگار همه چیز برایش تازگی داشت و مشغول تماشای اطراف بود و در همین حال دست خودش را در هوا چرخاند تا دست مرا بگیرد. چون همه چیز برایش تازگی داشت، نمی خواست چشم از آنها بردارد. ولی دستش را هم مدام به دنبال دست من می چرخاند تا طبق معمول دست مرا بگیرد. کمی دستم را عقب کشیدم تا ببینم چکار می کند. بعد از مدتی، با کمی نگرانی برگشت نگاه کرد و جای دستم را پیدا کرد و دستش را به دستم رساند و باز مشغول تماشا شد. در آن لحظه خیلی از خدا خجالت کشیدم. گفتم من که وابستگی و احتیاجاتم به خدا از این بچه خیلی بیشتر است، ای کاش من هم هر روز صبح که از خانه بیرون می آمدم دستم را می گرداندم تا دستم را به خدا بدهم، بعد مشغول تماشا بشوم.
 
 بخش دیگری از متن کتاب : 
  • در روانشناسی رشد می‌گویند بچه‌ها به هر عکسی که نگاه می‌کنند بلافاصله می‌پرسند: «بابا و مامانش کو؟» مثلاً تا یک مرغابی کوچولو ببینند، می‌پرسند: «بابا و مامانش کو؟» یا اگر سه وسیله انتخاب شود، وقتی بچه‌ها به آنها نگاه ‌کنند می‌گویند: «این بچه‌اش است، این دو تا هم بابا و مامانش.» آناً این رابطه را کشف می‌کنند و به خودشان هم به عنوان کودک، علم شهودی دارند. کودک هم همه چیز را به این عنوان می‌بیند. عبد هم همین‌طور است. انسان هم اگر عبد بودن خود را درک کرد، آناً به دنبال مولایش می‌گردد.

 

۱۱ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۳ ، ۰۰:۰۱

.
.
نویسنده: متن سخنرانی مقام معظم رهبری
انتشارات: صهبا
درباره کتاب:
از بین سخنان مقام معظم رهبری درباره روشنفکری، به دو سخنرانیِ خاص برخوردیم که در آنها به سیر پیدایش جریان روشنفکری اسلامی پرداخته‌اند. این دو سخنرانی به فاصله چهل روز از هم ایراد شد‌ه و واقعاً مکمل هم هستند. هر دو مربوط به مراسم بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت مرحوم دکتر شریعتی هستند که اولی در مدرسه عالی شهید مطهری تهران و دومی در مسجد اعظم قم ایراد شده‌اند. آقا به بهانه تجلیل از شخصیت دکتر شریعتی به‌عنوان یک روشنفکر مذهبی، روند پیدایش جریان روشنفکری اسلامی و ویژگی‌های آن در مقایسه با جریان روشنفکری بیمار و اثر آن در پیشبرد اهداف انقلاب را بیان نموده‌اند.
 
نظر شخصی حقیر"سداد":
به شخصه واقعا این کتاب را توصیه می کنم که بخونین تا یک نمایی کلی از شخصیت دکتر شریعتی و جریان روشنفکری در ایران به دستتون بیاد.
۷ نظر موافقین ۵ مخالفین ۱ ۱۰ مهر ۹۳ ، ۰۲:۳۰

معرفی کتاب وسط وبلاگ... تا ثریا...

«رهایی از تکبر پنهان» عنوان کتابی است از استاد عزیز جناب آقای علیرضا پناهیان، که من خواندن آن را به همه ی دوستان و اطرافیانم توصیه کرده ام. مسلما دلیلش این نبوده که در آنها غرور یا تکبر بزرگی وجود داشته، موضوع فراتر از این‌هاست... همانطور که در متن کتاب هم بهش اشاره شده همه ی ما انسان ها به یکی از انواع تکبر مبتلا هستیم. تکبری که آثار بسیار شومی داره و بزرگترین  مانع انسان‌هاست در مسیر بندگی....

در پشت جلد کتاب می خوانیم:

"تکبر پنهان علاوه بر اینکه عیبی بزرگ و خطرناک است، یک بیماری پیچیده و عجیب نیز هست. چون کسی که تکبر پنهان دارد، غالبا نمی‌پذیرد که این عیب در درونش وجود دارد و این مسأله سبب پیچیده تر شدن موضوع می شود. شاید چون تکبر نزد همه ی انسان ها زشت و ناپسند است و همه از تکبر بَدِشان می آید، معمولا کسی حاضر نیست به وجود آن در درون خود اعتراف کن؛ و به همین راحتی، انسان در تشخیص تکبر دچار اشتباه می شود.

در حالیکه تکبر پنهان آثار بسیار گسترده ای در روحیات و رفتار انسان به جای می گذارد که با کمی دقت می توان آنها را مورد شناسایی قرار داد. بیش از دشمنان حق که با تکبر نابود شده‌اند، طرفداران حق باید از وجود تکبر پنهان در خود بترسند چون سرانجام وجود تکبر پنهان در آدمهای خوب، سرنوشت 6000 سال عبادت ابلیس است."

این کتاب را نشر بیان معنوی منتشر کرده و قیمت چاپ جدیدش 5200 تومان است.

توضیحات بیشتر برای شناخت بیشتر کتاب:

در مقدمه ی کتاب توضیحات مفصلی درباره ی عیوب پنهان و زشتی خبر نداشتن از عیوب خود، مطرح شده . همچنین، علت مخفی ماندن برخی عیوب و راههای شناخت این عیوب و در نهایت اشاره به دو نمونه از عیب های پنهان در مقدمه گفته می شود.

باقی فهرست مطالب عبارتند از:

چیستی تکبر

آثار شوم تکبر

انواع تکبر

تکبر پنهان

راه های مبارزه با تکبر

مایلم در پایان انواع تکبری که استاد بهش اشاره کرده اند را در اینجا بیاورم که مشخص شود چقدر این عیب متاسفانه گسترده است:

تکبر به خدا –

تکبر به خلق-

تکبر در برابر معصومین(ع) –

تکبر نسبت به ولی فقیه –

تکبر نسبت به اولیای خدا.

این که هرکدوم از این تکبرها چه ویژگی و نکات ریزی دارند و در هر کدام از این موارد چه رفتاری از انسان سرمی زند که این عیب «پنهان» می ماند و حتی خود شخص نیز تا پایان عمر از آن بی خبر می ماند، توضیحاتی است که باید خودتون بخونیدش...

إن شاءالله که خدا توفیق بدهد تا از همه ی عیوبمون رهایی پیدا کنیم... بخصوص تکبر... و بخصوص تر(!) «تکبر پنهان».

التماس دعا.

یاعلی.

 پ.ن:

راستی یادم رفت بگم 

یکم سخت گیر میاد این کتاب توی انقلاب... یه وقت دوستان ناامید نشن از خریدش حیفه...

این آدرس یه کتابفروشی که حتما داردش (ان شاءالله):

خ انقلاب- حد فاصل ابوریحان و فلسطین- فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی ترنجستان سروش.

تلفن:02166493620-22

بیان معنوی:

09305050313

021-77650576

۷ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۶ مهر ۹۳ ، ۰۰:۰۱