هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

آخرین مطالب

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

معرفی توسط وبلاگ... این روزها


حیف بود هیئتمان از معرفی کتاب های رضوی خالی باشد. این روزها، که شرق ایران بوی گل و گلاب پیچیده و نقاره خانه ها، دم عیسایی سر می دهند از ولادت امام رئوفمان، این هفت کتاب، هدیه ای باشد برای همه دوست داران حضرت نور و مهربانی.


اقیانوس مشرق

اسمش در لیست کتاب سال رضوی دیده می شود. رمانی ست از زندگی «عمران بن داوود».

ماجرا از این قرار است که عمران در حال پیدا کردن آب حیات بوده که در بیابان های خراسان گم می شود و مرد ناشناسی به او مشکی از آب می دهد که این مشک هیچ وقت آبش خشک نمی شود . عمران، بعد از پرس و جوی فراوان متوجه می شود که آن مرد ناشناس، امام رضا علیه السلام بوده و با دیدن این معجزه شیفته ی حضرت می گردد.

کتاب اقیانوس مشرق با نگاهی به زندگی امام رضا (ع)، به قلم "مجید پورولی کلشتری" در 208 صفحه، توسط انتشارات "عهد مانا" به چاپ رسیده است.



به بلندای آن ردا

موضوعش، از آن موضوعاتی است که از نشر نیستان و قلم "سید علی شجاعی" بر می آید.

داستان مامون، خلیفه ی عباسی و معشوقه ای که در بستر بیماری افتاده و او را مجبور می کند تا درباره ی خطاها و اشتباهاتی که از آغاز دوره ی ولی عهدی تا شهادت امام رضا علیه السلام داشته، برای او سخن بگوید.

داستانی،که از کرامات امام رضا (ع) و ظلم های خلفای عباسی در حق این حضرت پرده برداشته است.

این رمان دینی، در 213 صفحه و با قیمت 15000 تومان، روانه ی بازار کتاب شده است.



غریب قریب

باب علاقه مندان به کتاب های تاریخی است. "سعید تشکری" تاریخ دوران مختلف بارگاه امام رضا علیه السلام را پیش رویش گذاشته و روایت هایی از زمان نوغانیان تا قاجار را برای اهالی کتاب رقم زده است.

 دوره ی دوجلدی غریب قریب، دوازده بخش دارد و دلباختگی های عاشقان امام رضا (ع) برای حفظ بارگاه حضرت، در سال های متمادی را روایت می کند.

ناشر کتاب، آستان قدس رضوی است و کتاب را در 656 صفحه تقدیم به علاقه مندان کرده است.




دعبل و زلفا

مظفر سالاری، که قبل تر با کتاب "رویای نیمه شب" اثری عاشقانه - مذهبی خلق کرده بود این بار نیز دلدادگی "دعبل خزاعی" به "زلفا" را در بستر دوران امامت امام موسی کاظم و امام رضا علیه السلام، روایت کرده است.

داستان ورود دعبل به قصر هارون الرشید و سرودن اشعاری برای جلب رضایت خلیفه ی عباسی که طی تحولاتی، نورانیت امام رضا علیه السلام او را تشویق به سرودن اشعار آیینی می کند و بعدها پیراهن حضرت، شفا دهنده ی چشم های معشوقه ی او "زلفا" می شود.

کتاب 332 صفحه ای دعبل و زلفا را انتشارات به نشر به بازار کتاب رسانده است.





بر مدار آفتاب 

یک تالیف خوب برای علاقه مندان به سبک زندگی رضوی. کتابی که سیره ی عملی زندگی امام رضا علیه السلام را در 156 صفحه گردآوری کرده است. 

کتاب، هفت فصل دارد و روایت هایی مستند از زندگی امام رضا علیه السلام را در خود جای داده است.

کتابی که روایت گرِِ رفتار و کردار حضرت، برای مشتاقان سبک زندگی رضوی می باشد و توسط "محمد حسین پور امینی" و نشر "به نشر" به جمع کتاب های رضوی راه یافته است.



اعترافات غلامان

اگر قصد کرده اید این ایام، کتابی به رده ی سنی نوجوان هدیه کنید سراغ این کتاب را بگیرید.

"حمیدرضا" شاه آبادی، نویسنده ی این اثر 140 صفحه ای، اعترافات سی غلام سیاه مامون در مرو را برای مخاطبان خود جمع آوری کرده است.

غلامی به نام الماس در این روایت، مامور می شود تا امام رضا علیه السلام را برای پذیرش ولی عهدی از مدینه به مرو بیاورد و در خلال این ماموریت سیره ی زندگی امام رضا علیه السلام نیز بازگو می شود.

تصویرگر کتاب "وحید خاتمی" است و نام نشر "به نشر" در شناسنامه ی کتاب دیده می شود. 




راز آن بوی شگفت

یک کتاب خوب دیگر برای رده ی سنی نوجوان! تالیفی مصور از فریبا کلهر.

کتابی که با زبان شعر داستان زندگی امام رضا علیه السلام را از مدینه تا مرو، و تا زمان شهادت آن حضرت روایت می کند.

کتاب، سه داستان را در خود جا داده است و شخصیت های داستان ها، همگی در پایان کتاب به زیارت امام علیه السلام دعوت می شوند و گره از مشکلاتشان باز می شود.

قطر کم کتاب بهانه ی خوبی برای تشویق نوجوانان به خوانش این اثر 140 صفحه ای می باشد.

کتاب راز آن بوی شگفت را انتشارات "به نشر" منتشر کرده است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۸ ، ۰۴:۳۰

معرفی آزاد... خانم اسماء محمد پور



کتاب نخل و نارنج برشی خواندنی و جذاب از زندگی شیخ مرتضی انصاری است.
نویسنده به خوبی توانسته تصویر سازی مناسب و ملموسی از زمان و عصر و حالات شیخ انصاری را بیان و به مخاطب القا کند، به گونه ایی که تا مدت زمان مدیدی شیخ و افکار و هجرت و خواب هایش دست از دامن افکار مخاطب نمیکشد...

شیخ یکی از اثر گذارترین افراد در فقه شیعه است که نه تنها در اعتلای علمی فقه زمانش سرآمد شد بلکه طلبه هایش با وجود سختی های فراوان به لحاظ اخلاقی نیز سرآمد دوران شدند.

سبک پرورش او، نسلی ازشاگردان را به جهان اسلام معرفی نمود که تاثیرات فراوانی بر جهان سیاسی و مبارزات قرن داشتند مثل میرزا محمدحسن شیرازی که عهده دار زعامت دینی شیعیان شد و توانست در برابر قرارداد استعماری عصر ناصرالدین شاه فتوای مهم تحریم تنباکو را صادر کند و مردم را به مقاومت فرا بخواند.

نثر عالی و اشارات به موقع و دقیق و علمی نویسنده، به خوبی تلاش و افکار شیخ انصاری درباره ولی فقیه و جایگاه ولی فقیه در عصر غیبت ،نگاه کلان و ظریف وی به زندگی و چشم انتظاریش برای حکومت جهانی امام مهدی "عج" را نمایش میدهد.

کتاب نخل و نارنج کتابی ست که با وجود اینکه درباره یکی از بزرگترین عالم و عارف سخن میگوید اما اتفاقات و کلمات و نکته ها به حدی قرین به ذهن است که در زندگی روزمره کاملا کاربردی می باشد.


بخشی از کتاب:

_ این همه شتاب برای چیست؟ از ابتدا گمانم این بود که از چیزی می گریزی. از دزفول به بروجرد، از بروجرد به اصفهان و از اصفهان به جایی دیگر.

_ حق همین است که گفتی؛ می گریزم!

_از چه؟

_ سیر در آفاق، خود نوعی گریز است. گریز از یک جا ایستادن و عادت کردن به ایستادن. از ایستادن و عادت کردن می گریزم که سخت هراس انگیزند. سیر در نفس هم گریزی دیگر است. هرچند گریز از خود، بال و پر می خواهد؛ خدا نصیب کند!


مشخصات کتاب:

نویسنده: وحید یامین پور

موضوع: داستان زندگی و زمانه ی شیخ مرتضی انصاری

ناشر: کتاب جمکران

تعداد صفحات: 230صفحه

سال چاپ: 1397  

قیمت پشت جلد: 27۰۰۰ تومان

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۸ ، ۰۹:۰۰

معرفی آزاد...خانم زهرا پورسعید




کتاب "چای نعنا" از سری سفرنامه های "منصور ضابطیان" است که با بیانی ساده و روان و با عکس هایی که در کتاب منتشر شده است، خواننده را با خودش به مراکش می برد و با فرهنگ و فضای شهرهای مراکش آشنا می کند.

وجود تصاویر و بیان شیوای نویسنده باعث می شود خودتان را در مراکش ببینید و قدم قدم با نویسنده تجربه های جدید کسب کنید و بینابینش چای نعنا بنوشید.


بخشی از این کتاب:

مراکش دروازه ی آفریقاست و نزدیک ترین کشور آفریقایی به اروپا. مراکش زمانی مرا وسوسه کرد که در جنوب اسپانیا فیلم می ساختم و وقتی در کوچه پس کوچه های کانادا قدم می زدم احساسی از خویشاوندی با مردم آن منطقه داشتم.

ایرانی ها مراکش را چندان نمی شناسند. در همه ی این سال ها مراکش جزو کشورهایی بوده که ایرانی ها کمتر به آن رفت و آمد داشته اند. حتی تا همین چند سال پیش هم ویزایی برای رفت و آمد صادر نمی شد.. ریشه ی اختلاف ها شاید به سال های اول انقلاب برگردد. زمانی که ملک حسن پادشاه مراکش، محمدرضا پهلوی را پس از سقوطش در تهران در رباط پناه داد. از همان موقع بود که ملک حسن هم مثل ملک حسین پادشاه اردن و انور سادات رئیس جمهور مصر رفت توی لیست سیاه و 35 سال طول کشید تا فراموشی تاریخ به داد برقراری ارتباط مجدد بین مردم دو کشور برسد.


مشخصات کتاب:

نویسنده: منصور ضابطیان

موضوع: سفرنامه عکس مراکش

ناشر: نشر مثلث

تعداد چاپ: ششم

سال چاپ: 1397

قیمت پشت جلد: 32000 تومان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۸ ، ۱۰:۰۰

معرفی توسط وبلاگ...این روزها



کتاب اطاق آبی "سهراب سپهری" از چند سال پیش در کتابخانه ام جا خوش کرده بود.

وقتی فهمیدم سهراب در سفر به هند و آشنایی با بودا و اندیشه ی شرقی کتاب اطاق آبی را به ارمغان آورده مشتاق شدم تا این اثر را بخوانم.

کتاب دست نوشته ها، نقاشی ها و بعضی از عکس های سهراب را هم به همراه داشت.

خلسه های نویسنده، مواجه ی او با طبیعت، سیر و سلوک در عالم گیاهان و حشرات از موضوعات این کتاب بود.

برای خود من خیلی جالب بود که ذهن سهراب سپهری  بعد از دیدن یک "مار" به کجاها پرواز کرده و چه پیوند خوبی بین خرافات و گرایشات مذهبی بودا برقرار کرده.


بخشی از این کتاب:

دویدم تا اطاق سر حوضحانه در آن طرف باغ. عموی کوچک را صدا کردم. تفنگ دو لول سرپر خود را برداشت و با من تا سر طویله دوید. مارها را دیدیم. عمویم نشانه رفت. عمویم معنی دو مار به هم پیچیده را بلد نبود. نه از اساطیر خبر داشت و نه تاریخ ادیان خوانده بود...عمویم نمی دانست که برخورد دو کبرای به هم آمیخته برای هندوی جنوب چه معنی بلندی دارد.


مشخصات کتاب:

نویسنده: سهراب سپهری

موضوع: عرفان و هنر

ناشر: نشر سروش

تعداد صفحات: 76 صفحه

سال چاپ: ۱۳۹0

قیمت پشت جلد: 3000 تومان



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۸ ، ۱۰:۱۲