هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۰۰ ق.ظ

۱

نخل و نارنج

دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۰۹:۰۰ ق.ظ

معرفی آزاد... خانم اسماء محمد پور



کتاب نخل و نارنج برشی خواندنی و جذاب از زندگی شیخ مرتضی انصاری است.
نویسنده به خوبی توانسته تصویر سازی مناسب و ملموسی از زمان و عصر و حالات شیخ انصاری را بیان و به مخاطب القا کند، به گونه ایی که تا مدت زمان مدیدی شیخ و افکار و هجرت و خواب هایش دست از دامن افکار مخاطب نمیکشد...

شیخ یکی از اثر گذارترین افراد در فقه شیعه است که نه تنها در اعتلای علمی فقه زمانش سرآمد شد بلکه طلبه هایش با وجود سختی های فراوان به لحاظ اخلاقی نیز سرآمد دوران شدند.

سبک پرورش او، نسلی ازشاگردان را به جهان اسلام معرفی نمود که تاثیرات فراوانی بر جهان سیاسی و مبارزات قرن داشتند مثل میرزا محمدحسن شیرازی که عهده دار زعامت دینی شیعیان شد و توانست در برابر قرارداد استعماری عصر ناصرالدین شاه فتوای مهم تحریم تنباکو را صادر کند و مردم را به مقاومت فرا بخواند.

نثر عالی و اشارات به موقع و دقیق و علمی نویسنده، به خوبی تلاش و افکار شیخ انصاری درباره ولی فقیه و جایگاه ولی فقیه در عصر غیبت ،نگاه کلان و ظریف وی به زندگی و چشم انتظاریش برای حکومت جهانی امام مهدی "عج" را نمایش میدهد.

کتاب نخل و نارنج کتابی ست که با وجود اینکه درباره یکی از بزرگترین عالم و عارف سخن میگوید اما اتفاقات و کلمات و نکته ها به حدی قرین به ذهن است که در زندگی روزمره کاملا کاربردی می باشد.


بخشی از کتاب:

_ این همه شتاب برای چیست؟ از ابتدا گمانم این بود که از چیزی می گریزی. از دزفول به بروجرد، از بروجرد به اصفهان و از اصفهان به جایی دیگر.

_ حق همین است که گفتی؛ می گریزم!

_از چه؟

_ سیر در آفاق، خود نوعی گریز است. گریز از یک جا ایستادن و عادت کردن به ایستادن. از ایستادن و عادت کردن می گریزم که سخت هراس انگیزند. سیر در نفس هم گریزی دیگر است. هرچند گریز از خود، بال و پر می خواهد؛ خدا نصیب کند!


مشخصات کتاب:

نویسنده: وحید یامین پور

موضوع: داستان زندگی و زمانه ی شیخ مرتضی انصاری

ناشر: کتاب جمکران

تعداد صفحات: 230صفحه

سال چاپ: 1397  

قیمت پشت جلد: 27۰۰۰ تومان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۷

نظرات  (۱)

سلام

ممنون از معرفی این کتاب

قشنگ بود اما ریتم یکنواختی داشت. در مقایسه با کتاب قلندر و قلعه که زندگی نامه ی سهروردی بود و همین موضوع رو داشت، می توسنت پرکشش تر نوشته بشه.

پاسخ:
سلام.
از همراهی و درج نظر شما ممنونیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">