هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

آخرین مطالب

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

معرفی توسط وبلاگ سابق...این روزها
احمد
دو صفحه از کتاب:
***
همه که از اتاق بیرون رفتند ،با امام تنها شد. پارچه ی سفید روی صورت امام(ره)  را کنار زد. صورتش را روی صورت امام گذاشت. بدنش از شدت گریه تکان خورد و لرزید. به سر امام دست کشید. صورت و پیشانی اش را بوسید. اشک پهنای صورتش را گرفت. نمی توانست از امام جدا شود. دوربین ها این لحظات را ثبت می کردند.
 
***
بعد از رحلت امام (ره) ،چندسالی پنج شنبه ها ظهر، در حسینیه جماران بین دو نماز تفسیر قرآن و شرح چهل حدیث می گفت. تکیه کلامش در سخن رانی ها و جمع های عمومی و خصوصی "راه امام و خط امام" بود.
 
****
انقلاب ایران با همه فراز و نشیب هایی که داشته ، خالی از پشت صحنه ها و حامیان گمنام نبوده. رهبران فکری در اوقات خلوت و تصمیم گیری و حتی تبعید خود مشاوران و همنشینانی داشتند که شاید از کم لطفی تاریخ بوده است که کمتر به ما معرفی شده اند.
"علی اصغر بنده خدا" مولف کتاب "احمد" در اثر مینی مال خود، برش هایی از زندگی و زمانه ی "سید احمد خمینی" را به عنوان یکی از مشاوران و مجاهدان خط امام (ره) به زیبایی به تصویر کشیده است. نود و نه داستانک از دوران زندگی احمد خمینی که از زمان تولد ، جوانی و ازدواج او شروع و به مبارزات ،فعالیت ها، همراهی با امام (ره) و وصیت نامه ی وی ختم می شود.
این کتاب که در قطع پالتویی به چاپ رسیده است با استفاده از سی منبع و محصولات موسسه ی نشر آثار امام خمینی (ره) در 2000 نسخه تهیه شده است.
چاپ اول کتاب احمد،حاصل تلاش یک ساله ی مولف آن می باشد ، که در 120 صفحه با قیمت 2000 تومان روانه ی بازار شده.
موسسه ی سرلشکر شهید حاج احمد کاظمی با همراهی جبهه ی کتاب نشر این اثر را به عهده گرفته اند.
کتاب احمد ، معرفی جامع و کاملی از سید احمد خمینی و روزشمار زندگی وی به عنوان یکی از شخصیت های مغفول جبهه ی انقلاب فرهنگی می باشد که مطالعه ی آن به همه اهالی فرهنگ و دوستداران کتاب توصیه می شود. 
پی نوشت:

احمد: برشی از زندگی و زمانه سید احمد آقا خمینی ره

مولف: علی اصغر بنده خدا

انتشارات: موسسه سرلشکر شهید حاج احمد کاظمی

سال چاپ: 1391

قیمت: 2000 تومان

۵ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۵ ، ۰۱:۱۸

معرفی توسط وبلاگ...کوچش

روزبه ی که سلمان شد

عین صاد(مرحوم استاد صفایی حائری ره) در مقدمه کتاب حرکتش می نویسد:
"کفر متحرک به اسلام میرسد و اسلام راکد پدربزرگ کفر است.سلمان ها درحالی که کافر بودند حرکتشان آن ها را به رسول منتهی کرد و  زبیر ها در حالی که با رسول بودند،رکودشان آنها را به کفر پیوند زد."

خب از وقتی این جمله ها را خواندم خیلی دلم خواست در مورد سلمان بدانم،خصوصا اینکه همیشه "سلمان منا اهل البیت" ذهنم را قلقلک می داد.

کتاب،کتاب خیلی خوبی است،زندگی سلمانِ عزیزِ بزرگوارمان را از نوجوانی تا اوایل اسلام آوردنش با زبان خوبی نقل می کند،گرچه بعضی از جاها مشخص نیست گفت و گو ها از چه کسی است و ممکن است آدم قاطی کند و فکر می کنم نیاز به ویراستاری قوی تری دارد،حتی بعضی از بخش ها حوصله آدم از این همه عوض شدن استاد های سلمان سر میرود،من به شخصه خیلی دلم می خواست کتاب به زندگی سلمان بعد از اسلام بیشتر بپردازد،اما در کل فکر میکنم کتاب قابل قبول و خواندنی است.
 فکر می کنم ما در حق شناختن سلمان کم کاری کرده ایم،مردی که پیامبر"ص" در موردش فرموده اند: "من سید پیامبرانم و علی سید اوصیا ..و تو ای روزبه! سید اهل فارس هستی.."

پیشنهاد می کنم بخوانید زندگی سید و افتخار تاریخمان را؛روزبه ی که سلمان شد.

پی نوشت:

مولف:
سید ناصر هاشم زاده
ناشر کتاب :
شرکت چاپ و نشر بین الملل
سال نشر: 1393
چاپ جاری: چهار
تعداد صفحات:298

قیمت:12000 تومان

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۵ ، ۰۰:۱۷

 معرفی توسط وبلاگ...نسیم آشنا

"پدرم گفت: قفس دنیای پرنده نیست.خروشیدم: اما همه دنیا برای پرنده ای که عاشق نباشد، قفس است، و یک لانه محقر برای پرنده عاشق، یک دنیاست."

 

"فرصت گرانبهای تنها ماندن را از دست ندهید. روح در تنهایی می بالد، اوج میگیرد و عمیق میشود. در تنهایی است که شعر به سروقت انسان می آید، خدا، ایمان، وجدان و غلبه بر ترس! گرچه جمعه ها مسجد را دوست دارم و جماعت را، اما عبادت در خلوت طعم دیگری دارد و عطر دیگری. عبادت در خلوت برای من عبادت است، عبادتی که دوست نبیند و یار نشنود، تو باشی و روح خدا باشد و اشک چشم. شاید....شاید هنوز آنقدر رسیده نشده باشم که در جمع نیز احساس تنهایی کنم...."

 

بر جاده های آبی سرخ، نام کتابی است از مرحوم نادر ابراهیمی، درباره زندگی سردار بزرگ جبهه جنگ با استعمار و استبداد انگلیس و هلند، در جنوب کشور، میر مهنا دوغابی....

میرمهنا جوانی است از جوانان دلیر و غیور سواحل گرم و مواج جنوب همین خارک عزیز، پدرش، میر ناصر دوغابی، حاکم شهر ریگ است و با تمام خضوع سعی در اکرام افسران انگلیسی و هلندی دارد، که حالا چند جزیره در دل آبهای آبی این خاک سرخ را تصاحب کرده اند و در آنجا پایگاه نظامی تاسیس کرده اند تا اگر مردم همین خاک روزی تخطی کردند از همین جا به حسابشان برسند.

و این ماجرا خون سرخ سرخ میرمهنا را بجوش می آورد، چندین بار از پدر خواسته بود تا ارتباط و حمایتش را از آن بیگانگان بر دارد و چون بی فایده بود خود دست بکار شد و با چند جوان دیگر و یک دو سه قایق کوچک به کشتیهای تجاری بیگانه حمله کرد و آنچه میخواسته اند از سرمایه این مملکت با خود برند را به خشم تمام بازپس گرفت.

بر جاده های آبیِ سرخ نام رمان پنج جلدی نادر ابراهیمی است و چند خط ابتدای متن فوق چند جمله کوتاه از آن رمان بلند بود، در این کتاب نادر به خوبی هر چه تمامتر حس نفرت از استعمارگران انگلیسی و هلندی را، و بیزاری از حاکم ظالم را و تاسف از حاکم بی خرد را، با قطره چکان قلمش، قطره قطره در نهان جانت، هنرمندانه میکارد!

بله، اشتباه نکردم، جملات عاشقانه و عارفانه فوق از همین کتاب حماسی و ضد استعماری است و این عادت و روش نادر است که در خلال داستان اصلی کتابش، احساسات و اعتقادات خودش را در قالب شخصیتهای داستانش به نمایش میگذارد و این برای من بسیار دلنگیز است و دوستش میدارم.

نام کتاب را هم به این خاطر انتخاب گرده است که جایی با اقتدار و صلابت به فرمانده انگلیسی مینویسد که خود با پای خود از آبهای آبی این سرزمین بیرون روید و إلّا این جاده آبی سرخ میشود، یا از خون پاک جوانان ما، یا از خون کثیف شما....

این کتاب در سه جلد (و در قالب پنج کتاب یا فصل)، توسط انتشارات روزبهان به چاپ رسیده است.

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۱۰