هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

آخرین مطالب

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

معرفی کتاب توسط وبلاگ گم شده

نویسنده درباره کتاب خود چنین می گوید: «آقازاده عزیز» شامل ۳۹ مطلب طنز من است که بین سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ در مطبوعات منتشر شد. البته بازنشر این مطالب در قالب کتاب با یک ویرایش جدید و همچنین شرح واژگان سخت و بیان دلایل نوشتن هر مطلب صورت گرفت. من اصرار داشتم روی جلد کتاب اسم ترکیبی «طنزهای مطبوعاتی» درج شود، چرا که طنز در فضای امروز مطبوعات و نشریات کشور مهجور مانده است. متاسفانه غربت طنز در نشریات به عینه دیده می شود. بنابراین باید با کارهایی این چنین، به رفع مهجوریت طنز در عرصه مطبوعات کمک کرد. در بخشی از متن کتاب می خوانیم: یکی از کارهای اساسی برای مرد امروزی بودن این است که اساساً مرد نباشید! یعنی کلاً مرد بودن را ببوسید و بگذارید لای شناسنامه تان خاک بخورد. برای این منظور بهتر است از ظاهرتان شروع کنید: زیر ابرو بردارید، رژگونه بزنید، موهایتان را بیگودی کنید! گونه بکارید، لنز صورتی بگذارید و هی زل بزنید تو چشم های طرف مقابل. ظاهرتان که تغییر کرد، سعی کنید رفتارتان هم عوض شود. مثلاً وقتی در خیابان یک تاکسی برایتان بوق زد از گوشه چشم نگاهش کنید و زیر لب بگویید: گم شو ایکبیری، مگه خودت خواهر مادر نداری... ایشششش! به نگاه بهت زده راننده توجه نکنید، خودش درست می شود.

۵ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۳:۵۷
معرفی هفت کتاب محمدی توسط وبلاگ سابق این روزها
 
آنک آن یتیم نظر کرده
اگر از من می خواستند یک رمان جذاب، گیرا، ساده و الهام بخش درمورد پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم)  معرفی کنم حتما این کتاب جزو اولین پیشنهاداتم بود. کتابی که نثر روان آن وادارتان می کند یک نفس فصل ها و روایت ها را دنبال کنید و شاید بعدها موقع مرور هر فصل ردپای اشک را روی صفحات کتابتان ببینید.
"محمد رضا سرشار" نویسنده این کتاب 630 صفحه ای استارت تالیفش را در سرزمین نور زده و نشر آن را به انتشارات "سوره مهر" سپرده است. قطع کتاب رقعی ست و برای رده سنی نوجوان به تحریر در آمده.
بخشی از این کتاب:
خدیجه،خواب آلود، پرسید: به کجا، ای اباالقاسم؟ با منت آیا کاری نیست؟
پیامبر گفت: پگاه است و گاه ادای نماز بامداد فرا رسیده.
خدیجه را تازه در یاد آمد که دوش، شویش، به گاه بازگشت از کوه، گفته بود که آن روز، دیگر بار جبریل در حرا بر وی آشکار گشته، و او را به نماز کردن سوی درگاه خدای فراخوانده بود.پس، جبریل خود به ساختن وضو پرداخته، و رسول خدا را نیز گفته بود تا چنان کند.
   
 اقتدا به محمد(ص)- نگرشی نو به اسلام در جهان معاصر
انتشارات "هرمس " چاپ دوم این کتاب را زمانی آغاز کرد که فیلم موهن "سام باسیل" اعتراضات وسیع مسلمانان را برانگیخته و شایعات و اکاذیب غیر اخلاقی زیادی به پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم)  نسبت داده شده بود.
شروع و فصل بندی مناسب این کتاب ،رد باورها و شایعات نا به جا و نگاه بی طرفانه نویسنده از مزایای این کتاب 256 صفحه ای به حساب می آیند.
نکته جالب این است که پروفسور"کارل ارنست" نویسنده این کتاب مسلمان نیست اما به عنوان یکی از مدافعان اسلامی به تحقیق و نگارش این اثر پرداخته و با نگاهی منصفانه سعی در شناساندن پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) داشته است.
این کتاب ترجمه قاسم کاکایی ست و تا سال 1390 در 1000 نسخه روانه بازار شده است.
بخشی از این کتاب:
...این خطای در تلفظ باعث شده که "مسلم" با واژه عربی "مظلم" به معنای ستمگر اشتباه شود. امروزه ما واژه ی "اسلام" را در معنای اصطلاحی جدید و خاصی برای نامیدن یک دین به کار می بریم. در این معنا، واژه ی "اسلام" چیزی هم وزن و معادل واژه ی "مسیحیت" است. به همین سان "مسلم" به شخصی گفته می شود که تابع دین اسلام است، همچنان که "مسیحی" شخصی ست تابع "مسیحیت".
   
 پیامبر
کتاب "پیامبر" نوشته "جبران خلیل جبران" نویسنده لبنانی ست که اولین بار در ایالات متحده آمریکا منتشر شده است.
این کتاب، مجموعه اندرزهایی ست که مردی خردمند به نام "المصطفی" آن را می خواند. مجموعا 28 فصل دارد و حول محور عشق و عرفان نوشته شده است. کتابی مصور که برخی آن را شعر و برخی فلسفی می دانند.
دکتر"حسین الهی قمشه ای" مترجم این کتاب می باشد و انتشارات روزنه عهده دار نشر این اثر بوده است.
بخشی از این کتاب :
مردم! هشدار! که زیبایی زندگانی ست ، آن زمان که پرده گشاید و چهره برنماید
لکن زندگی شمایید و حجاب خود ، شمایید .
زیبایی قامت بلند ابدیت است ، نگران منتهای خویش در زلال آینه .
اما صراحت آینه شمایید و نهایت جاودانه شمایید .
  سه کاهن
رمان "سه کاهن" نوشته "مجید قیصری" روایتی از یک روز زندگی پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) در سن چهار سالگی می باشد که به همت انتشارات عصر داستان روانه بازار کتاب شده است.
مکالمات حلیمه، دایه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بخش زیادی از این کتاب 184 صفحه ای را تشکیل می دهد.
سه کاهن در 3 هزار نسخه و با قیمت 8 هزار تومان به انتشار رسیده است.
بخشی از این کتاب:
حلیمه برای حارث تعریف کرده بود که پایین پای مادر طفل نشسته، بچه ی خود را گذاشته کنار دستش روی گلیم.با ترس و لرز طفل یتیم را گرفته توی دامنش. حلیمه از نگاه زن ها خوانده بود که تردید دارند طفل به این سینه حتی نگاه کند. ولی طفل بی هیچ درنگی به سینه ی راست حلیمه چنگ زده بود. زن ها شروع کرده بودند به کل کشیدن. حلیمه برای حارث تعریف می کرد و می خندید. مادر طفل نمی دانست به شکرانه ی پیدا شدن دایه چه کند.طفل بعد از چندی،دل سیر شیر خورده بود و همان جا توی دامن حلیمه خوابش برده بود.
حارث همان روز از صدای حلیمه فهمیده بود که چقدر شیفته ی این طفل شده.
 
  آخرین آفتاب
کتابی دیگر از مجموعه "چهارده خورشید و یک آفتاب"، که به قلم "مهدی قزلی" به مینی مال های زندگی رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) پرداخته است.
نثر سلیس و قلم روان این نویسنده به جذابیت کتاب 100 صفحه ای وی افزوده است.
انتشارات قلمستان ناشر این اثر می باشد.
بخشی از این کتاب:
وسط خطبه یک دفعه از جایش بلند شد. از منبر آمد پایین. از بین جمعیت رد شد. بچه ای زمین خورده بود. بلندش کرد و همراه خودش برد بالای منبر. روی زانو نشاند و بقیه خطبه را ادامه داد. نوه اش بود؛ حسن.
   سفیران پیامبر (ص) و دیپلماسی نبوی
"پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در دوران حضور در مکه و پس از هجرت به مدینه به منظور معرفی دین مبین اسلام به ملل و اقوام و قبایل متعدد و انجام رسالت جهانی خویش، نامه هایی را برای پادشاهان، بزرگان اقوام و قبایل و افراد با نفوذ نگاشته و ازطریق سفرا و نمایندگان خود، برای آنان فرستاده است."
"محسن پاک آیین" نویسنده این کتاب با آوردن این مقدمه در اثر 224 صفحه ای خود ،به وقایع دیپلماتیک سال های نبوت رسول خاتم (صلی الله علیه و آله و سلم) پرداخته است.
کتاب در یازده فصل تدوین شده و انتشارات آن را "نشر فرهنگ سبز" عهده دار بوده.
بخشی از این کتاب:
حاجب گفت: من اوصاف پیامبر اسلام را در انجیل خوانده ام. این اوصاف با سخنان تو تطبیق دارد ومن به او ایمان آورده ام اما نگران جان خود هستم چون اگر حارث به این موضوع پی ببرد، من را خواهد کشت. شجاع رییس تشریفات را به آرامش دعوت کرد و گفت: امیدوارم حارث نیز پس از دیدن نامه پیامبر،مسلمان شود.
     
 اخلاق باید محمدی باشد
قطع کوچک و کم حجم کتاب های دانشجویی، آدم را وادار کند برای ساعت های مرده اش هم برنامه داشته باشد.
کتاب دانشجویی" اخلاق باید محمدی باشد" گوشه هایی ست از سیره نبوی در بیانات رهبر معظم انقلاب.
این اثر به همت سید علی موسوی تالیف شده و انتشارات میراث اهل قلم،آن را به بازار کتاب رسانده است.
بخشی از کتاب:
ما باید مثل پیامبر سراغ افراد برویم.درباره پیغمبر گفته شده است:ایشان مثل یک پزشک دوره گرد حرکت می کرد.
پزشکان در مطب خود می نشینند تا مردم به آن ها مراجعه کنند، اما پیغمبران نمی نشستند تا مردم به آن ها مراجعه کنند. آن ها به مردم مراجعه می کردند.در کیف دارویشان هم وسیله مرهم گذاری داشتند و هم وسیله تشر زنی داشتند و هم وسیله داغ کردن زخم...
۱۰ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۴ ، ۲۰:۴۶

معرفی توسط وبلاگ...بخاری

هوالمحبوب

قبل تر، از کتاب هورامه یاسر یسنا  حرف زده بودم و همینطور قول کتاب دیگرش را داده بودم که امروز در این نوشتار، الوعده وفا.
«تپّه تاپالای» از یاسر یسنا است. سال 1393 نوشته شوده و انتشارات عصر داستان چاپش کرده. «تپه تاپالای» ماجرای ماجراجویی «سینا» است که دانشجوی دکتری است و با ورودش به یک روستا داستان شروع شده و ماجرا ها زنجیر می شوند. (از آنجا که قصد لو دادن داستان را ندارم!!) بهتر است به جای ماجراهای داستان و معرّفی شخصیّت هایش، از «نوشتن» ماجراهای داستان و معرّفی شخصیّت هایش بگویم.
«تپّه تاپالای» جزئیّات خوبی دارد. صبحانه و خواب و بیداری و حسّ و هیجان را خوب شرح می دهد. توضیح شخصیّت ها دقیق است و همه توصیفات، روان اند. داستان، ریتم خوبی دارد و مطمئنّاً می فهمی کی شب بوده و کی روز! یا کی سینا مضطرب است و کی استادش عصبانی! حال و هوای شخص اول به راحتی قابل لمس است و بین شخصیّت ها ـ می توان گفت ـ پیوند خوبی برقرار است. انتقال فضاهای فیزیکی در داستان شاید نمره هشت از ده را گرفته باشد ( و هشت نمره بدی نیست!) مثلاً رسیدن به روستا یا اوّلین بار رفتن به آزمایشگاه استاد، خوب است. امّا از همه عالی تر، شخصیّت «بابا ایلشا» است. نمونه ای عالی از یک روستایی با همه کلمات خوب «توکّل»، «راستی»، «دلسوزی»، «روزی حلال»، «میهمان نوازی»، «ولی نعمت شناسی» و غیره. بابا ایلشا جوانمرد تپه تاپالای است که شخصیت سینا هم تحت الشعاع خوبی هایش قرار می گیرد. از نویسنده به خاطر اهدای یک شخصیت خوب به داستان فارسی باید تشکر کنیم...
۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۴ ، ۱۳:۲۰

معرفی کتاب توسط وبلاگ...زلال حکمت

بیان مطالب خلاف واقع در مرثیه سرایی ها و روضه خوانی ها از مهم ترین آسیب های مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام است.عدم آگاهی مداحان از مقاتل معتبر و گاه عدم مراجعه آنها به این منابع باعث گسترش این آسیب در فرهنگ عاشورا می شود.
این کتاب در دو بخش تنظیم شده است:
در بخش اول با عنوان (چهارده روضه صحیح) با استناد به منابع معتبر به بیان مصیبت های عاشورا پرداخته شده و روضه های معروف شب های دهه اول محرم و نیز روضه پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در آن آمده است.
در بخش دوم با عنوان (پیوست ها) ؛منابع اصلی هر کدام از روضه های مذکور در بخش اول آمده و نیز چند مقتل معتبرمانند مقتل ابو مخنف؛لهوف،نفس المهموم،مقرم و... معرفی شده اند.
مطالعه این کتاب به ویژه برای مداحانی که علاقمند به بیان واقعیات در روضه ها هستند ضروری است.
پی نوشت:
چهارده روضه صحیح (برای سوگ محرم و صفر)
نویسنده:سید علی رضا حسینی عارف
ناشر : مرکز نشر سنابل
تعداد صفحات:135
چاپ اول:1389
۴ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۴ ، ۰۲:۱۰