هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

آخرین مطالب

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

معرفی توسط وبلاگ...رجعت صدر



کتاب کوچک "مبارزه پیروز"، مشتمل بر یک مقاله و چهار سخنرانی از شهید بزرگوار، شهید مظلوم آیت الله دکتر محمد حسینی بهشتی است، که در سال های اقامت ایشان در آلمان و مدیریت مرکز اسلامی هامبورگ ایراد شده است.
 الآن خیلی جایی برای تشریح چرایی مظلومیت ایشان نیست، ولی جای تاسف است که با وجود گذشت سی و چند سال از انقلاب اسلامی ایران، نسل جوان ما آشنایی چندانی با تفکرات نخبگان شهید انقلاب ندارند و یا بدتر از آن، برداشت هایی غلط نسبت این فرهیختگان دارند.

مروری کلی بر فهرست کوتاه کتاب، قرابت و نزدیکی فراوانی میان اندیشه های امام موسی صدر و شهید بهشتی را نشان می دهد، که چندان جای تعجب نیست؛ فارغ از نسبت دور فامیلی امام صدر و دکتر بهشتی، و هم سن و سال و هم عصر بودنشان، این دو شخصیت رابطه دوستی بسیار صمیمانه ای با هم داشتند تا آن جا که امام موسی صدر طی نامه ای صمیمانه به شهید بهشتی ایشان را "برادر عزیز و عقل منفصل و مکمل وجود و دورِنزدیک و دوست ارجمند" می دانند، ارتباطات مداوم امام موسی صدر در لبنان با شهید بهشتی در آلمان هم خود گواه این هم اندیشی است.

اما در بخشی از کتاب می خوانیم:

«شرط سوم، که بسیار مهم است، و در میان مردم ما خیلی کم دیده می شود، روش صحیح مبارزه است. مبارزه یک قسم و دو قسم نیست، بلکه اقسامی دارد؛ مبارزه فردی، مبارزه دسته جمعی، مبارزه پوشیده و پنهان، مبارزه با سلاح سرد، مبارزه با سلاح گرم، مبارزه موضعی، مبارزه دور از میدان، مبارزه در میدان. هر کدام از این ها جایی دارد، وقت و زمانی دارد، روشی دارد و به اصطلاح اروپایی ها تاکتیکی دارد. باید مردم مبارز به روش مبارزه آشنا باشند. مخصوصاً باید به تناسب میان مبارزه و هدف فوق العاده اهمیت بدهند. برای ما بسیار جای تأسف است که با چشم خود دیده ایم و می بینیم مردمی از روی خلوص نیت و از روی علاقه و صمیمیت در راه هدفی بذل مال می کنند، بذل وقت می کنند، گاهی بذل جان می کنند، اما بیراهه می روند و در راه نیستند. در خیالشان در راه هدف پول می دهند، در راه هدف وقت صرف می کنند، در راه هدف جان می دهند، اما بیراههه می روند. راه آن ها با هدف آن ها هیچ تناسبی ندارد:

ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
این ره که تو می روی به ترکستان است!»

             

 *کسانی که به شنیدن کتاب های صوتی علاقه دارند، می توانند متن کتاب را با صدای رسای شهید بهشتی گوش کنند.


شناسنامه کتاب:

مؤلف: شهید آیت الله دکتر سیّد محمد حسینی بهشتی

تهیه و تنظیم: بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی

نشر: روزنه

چاپ اول: 1391

قیمت کتاب: 4250 تومان

قیمت لوح فشرده: 4000 تومان

تعداد صفحات: 80

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۰

پست اختصاصی ماه محرم


یک: آفتاب در مصاف


"آفتاب در مصاف" کامل‌ترین مجموعه‌ای است که تاکنون درباره‌ی واقعه‌ی عاشورا از منظر رهبر انقلاب منتشر شده و مرجع و منبع جامعی است برای پژوهشگران، وعّاظ و مبلّغان، مداحان و ذاکران و عموم مردم در تبیین علل، ابعاد، اهداف و آثار قیام حسینی و پاسخ به شبهات این حوزه.

نزدیک به 14 قرن از عاشورای سال 61 هجری می‌گذرد؛ روزی که «آفتاب» بی‌غروب حقیقت و عدالت به «مصاف» ظلمات ظلم و فساد رفت و فروغ شور و معرفتش، از همان زمان تا همیشه‌ها، در پهنه‌ی تاریخ، چشم حقیقت‌خواهان و عدالت‌جویان عالم را خیره کرد و تکاپوی چندقرنه‌ی شب‌پرستان نیز برای محجوب کردن جمال و جلالش نافرجام ماند؛ و ظلمت را چگونه یارای «مصاف» با «آفتاب» تواند بود؟

«آفتاب در مصاف»، اثر مبسوطی است در شرح صفات این آفتاب و وصف مصاف او در بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی. این کتاب، با موضوع علل و ابعاد واقعه‌ی عاشورا در ۱۰۴۰ صفحه، همه‌ی گفتارها و مطالب معظّم‌ٌله را از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ درباره‌ی وجود مقدّس امام حسین(علیه‌السّلام)‌ و تحلیل وقایع پیش و پس از عاشورا را به ترتیب تاریخی، در خود جای داده است و مرجع و منبع ارزشمندی برای استفاده‌ی پژوهشگران، وعّاظ، مداحان و عموم مردم در تبیین علل، ابعاد، اهداف و نتایج قیام حسینی و پاسخ به شبهات این حوزه است.
گرچه در این اثر، بیانات رهبر معظّم انقلاب در یک بازه‌ی زمانی 33 ساله به ترتیب سیر تاریخی تدوین شده و طبعاً به دلیل افاضه‌ی مطالب در شرایط و اقتضائات زمانی مختلف، ایشان ممکن است از زوایای متفاوتی به تحلیل حماسه‌ی حسینی پرداخته باشند، اما نگاه محقّقانه و روح واحدی در محتوای کلّی کتاب مشهود است. همچنین عنوان
گذاری محتوایی، چکیده‌نویسی در حاشیه‌ی کتاب، استخراج چارچوب بیانات و نمودار درختی محتوا به شیوه‌ی نمایه‌ی معکوس و ارائه‌ی نمایه‌های مختلف در پایان کتاب، از مهم‌ترین قابلیّت‌های این اثر است که دسترسی مخاطب به دیدگاه‌های ایشان در موضوعات جزئی مختلف را به آسانی میسّر می‌کند.
لوح فشرده‌ای که به ضمیمه‌ی کتاب تهیّه شده، نیز با استفاده از روش‌های جدید و مؤثر اطلاع‌رسانی مانند فهرست تفصیلی و موضوعی مطالب، نمایه‌ی لفظی، نمایه‌ی آیات، نمایه‌ی روایات، نمایه‌ی کلمات بزرگان، کتابنامه‌ی جامع و ارائه‌ی مستندات کتاب، امکان دسترسی بهتر و نظام‌مند مخاطب به مطالب کتاب را فراهم می‌آورد.

 

*****

دو: چهار گفتار

در تبیین زمینه‌ها، علل، و آثار حادثه‌ی عاشورا

این کتاب شامل چهار سخنرانی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی است که با توجّه به موضوع مشترک تمامی آنها یعنی تبیین و تحلیل زمینه‌ها و عوامل مؤثّر در بروز حادثه‌‌ی عاشورای سال شصت و یک هجری قمری در کربلا اینک به صورت مجموعه منتشر می‌‌گردد.

در تمامی گفتارهای چهارگانه هدف از این مباحث توجّه دادن جامعه‌‌ی اسلامی به عوامل بروز انحراف جامعه‌ی صدر اسلام به منظور جلوگیری از تکرار فاجعه‌‌ی عاشورا در دوران معاصر است.

صفحاتی از کتاب

اوّلین عبرتى که در قضیّه‌‌ی عاشورا ما را به خود متوجّه مى‌کند، این است که ببینیم چه شد که پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر (صلوات‌‌الله‌وسلامه‌‌علیه)، جامعه‌‌ی اسلامى به آن حدّى رسید که کسى مثل امام حسین‌(علیه‌‌السّلام)، ناچار شد براى نجات جامعه‌‌ی اسلامى، چنین فداکارى‌‌اى بکند؟ این فداکارى حسین بن على(علیه‌‌السّلام)، یک وقت بعد از هزار سال از صدر اسلام است؛ یک وقت در قلب کشورها و ملّتهاى مخالف و معاند با اسلام است؛ این یک حرفى است. امّا حسین ‌بن على(علیه‌‌السّلام)، در مرکز اسلام، در مدینه و مکّه ـ مرکز وحى نبوى ـ وضعیّتى دید که هرچه نگاه کرد چاره‌‌اى جز فداکارى نداشت؛ آن هم چنین فداکارى خونینِ با عظمتى! مگر چه وضعى بود که حسین ‌بن‌ علی(علیه‌‌السّلام)، احساس کرد که اسلام فقط با فداکارى او زنده خواهد ماند، والّا از دست رفته است؟! عبرت اینجاست. روزگارى رهبر و پیغمبر جامعه‌‌ی اسلامى، از همان مکّه و مدینه پرچمها را مى‌‌بست، به دست مسلمانها مى ‌داد و آنها تا اقصى‌ نقاط جزیرة‌العرب و تا مرزهاى شام مى‌‌رفتند؛ امپراتورى روم را تهدید مى‌کردند؛ آنها از مقابلشان مى‌‌گریختند و لشکریان اسلام پیروزمندانه برمى‌‌گشتند؛ که در این خصوص مى‌‌توان به ماجراى «تبوک» اشاره کرد. روزگارى در مسجد و معبر جامعه‌‌‌ی اسلامى، صوت و تلاوت قرآن بلند بود و پیغمبر با آن لحن و آن نَفَس، آیات خدا را بر مردم مى‌‌خواند و مردم را موعظه مى‌‌کرد و آنها را در جادّه‌‌ی هدایت باسرعت پیش مى‌‌برد. ولى چه شد که همین جامعه، همین کشور و همین شهرها، کارشان به جایى رسید و آن ‌قدر از اسلام دور شدند که کسى مثل یزید بر آنها حکومت مى‌کرد؟! وضعى پیش آمد که کسى مثل حسین بن‌ على(علیه ‌السّلام)، دید که چاره‌اى جز این فداکارى عظیم ندارد! این فداکارى، در تاریخ بى‌‌نظیر است. چه شد که به چنین مرحله‌‌اى رسیدند؟ این، آن عبرت است. ما باید این را امروز مورد توجّه دقیق قرار دهیم.

موضوعات مهم

لزوم عبرت‌گیری ازتاریخ صدر اسلام/درس اصلی در حرکت و قیام امام حسین(ع)/بی‌نظیر بودن حادثه‌ی عاشورا در تمام تاریخ بشر/نقش خواص در جبهه‌های حق و باطل/نمونه‌ای از انحراف عوام بر اثر بی‌بصیرتی و غفلت و دنیادوستی خواص.
*****

سه: جاذبه‌ی حسینی

گزیده بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دو موضوع حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) و اربعین حسینی

مجموعه‌ی حاضر، رهنمودهای ارزشمند رهبر معظّم انقلاب از سال 1357 تا 1390 در دو موضوع «زینب کبری(سلام‌الله‌علیها)» و «اربعین» است که از کتاب «آفتاب در مصاف» استخراج گردیده است.

با عنایت به این که ایّام پایانی ماه صفر در لسان مقام عظمای ولایت به عنوان روزهای زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) معرفی گردیده و از سوی دیگر این ایّام، مزیّن به مناسبت اربعین سیّدالشّهدا(علیه‌السّلام) است که به تعبیر رهبر معظّم انقلاب، آغاز دلربایی حسینی(علیه‌السّلام)، احیای یاد کربلا و پایه‌گذاری یاد نهضت حسینی است، در این مجموعه سعی شده است که مطالب مرتبط با هر دو موضوع، تدوین و در آستانه این ایام به زینت طبع آراسته گردد. ناگفته پیداست که بخش معظّمی از محتوای این دو موضوع ارتباط مفهومی صریح و کاملی با یکدیگر دارند، بنابراین تجمیع و ارائه آنها در یک مجموعه حائز اولویت بوده است.
کتاب حاضر در سه فصل «زینب کبری(سلام‌الله‌علیها)»، «اربعین» و «شرح فرازهایی از زیارت اربعین» و به شیوه‌ی سیر تاریخی تدوین گردیده است.
*****

چهار: 72 سخن عاشورایی

از بیانات مقام معظّم رهبری


کتاب حاضر گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) درباره‌ی مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی می‌باشد که از خرداد 1368 تا تیرماه 1390 در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب 72 سخن جمع‌آوری شده است. برخی از این بیانات مانند سخن 2 و 5 صرفاً در حدّ چند عبارت و برخی همچون سخن 27 و 44 بنا بر مقتضیات زمان و اهمیّت مطلب دارای حجم بیشتری می‌باشد.
همچنین در سخن 72 دعاهایی که معظم‌له با محتوای مطالب مربوط به حماسه‌ی عاشورا در سخنرانیهای مختلف ایراد فرموده‌اند جمع‌آوری و ارائه شده است. درج مطالب در این کتاب بر اساس ترتیب زمانی صورت گرفته امّا برای یاری به خوانندگانی که به مطالعه‌ی موضوعی مطالب علاقه دارند، راهنمای مطالعه‌ی موضوعی نیز در ابتدای کتاب ارائه شده است.

صفحاتی از کتاب

تشخیص به موقع تکلیف؛ مهمترین درس نهضت حسینی

در قضیّه‌ی حرکت عاشورا، نکات بسیار زیادى هست که اگر دنیاى اسلام و متفکّرین جهان اسلام درباره‌ی آنها، از ابعاد مختلف بررسى کنند، راههاى زندگى اسلامى و تکلیف نسلهاى مسلمان در شرایط مختلف، از این حادثه و آنچه ‏که از مقدّمات و مؤخّرات، آن را احاطه کرده است، معلوم خواهد شد.
یکى از این درسها، این نکته‌ی مهم است که حسین بن على (علیه‌الصّلاة‌و‌السّلام)، در یک فصل بسیار حسّاس تاریخ اسلام، وظیفه‌ی اصلى را از وظایف گوناگون و داراى مراتب مختلف اهمیّت، تشخیص داد و این وظیفه را به انجام رساند. او در شناخت چیزى که آن روز دنیاى اسلام به آن احتیاج داشت، دچار توهّم و اشتباه نشد. در حالى که این، یکى از نقاط آسیب‌پذیر در زندگى مسلمین، در دورانهاى مختلف است؛ یعنى اینکه، آحاد ملّت و راهنمایان آنها و برجستگان دنیاى اسلام، در برهه‌اى از زمان، وظیفه‌ی اصلى را اشتباه کنند. ندانند چه چیز اصلى‏ است و باید به آن پرداخت و باید کارهاى دیگر را ـ اگر لازم شد ـ فداى آن کرد؛ و چه چیز فرعى و درجه‌ی دوّم است و هر حرکت و کارى را به قدر خودِ آن باید اهمیّت داد و برایش تلاش کرد.

موضوعات مهم

تحلیل تاریخ اسلام از بعثت تا عاشورا/حسینی بودن؛ تنها راه سعادت/عوامل انحطاط جامعه‌ی اسلامی/کربلا؛ الگوی امتحان شده و همیشگی ما/ارزش والای شهادت/اهمیّت و نقش مجاهدت حضرت زینب(س) و امام سجّاد(ع)/نهضت عاشورا؛ پشتوانه‌ی انقلاب اسلامی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۰

معرفی توسط وبلاگ (سابق) ... این روزها

 

 

 

بعضی از بچه هیئتی ها بهانه می گیرند که حجم کتاب های مرجع عاشورایی و مقتل ها مانع از این می شود که در ماه محرم حوصله ای کنند و سراغ این قبیل کتاب ها بروند ؛ و این ایام را با بهره مندی از منابع اصیل ، با بصیرت بیشتری سپری کنند.

"سید مهدی شجاعی" زحمت این دسته آدم ها را کم کرده! در رمان 70 صفحه ای "از دیار حبیب"، گوشه هایی از زندگی "حبیب ابن مظاهر" را به عنوان سالخورده ترین یار امام حسین (علیه السلام) روایت کرده است و جنبه های حب و دوستی حبیب به امام را در این کتاب به تصویر کشیده است.

نثر روان کتاب هم مزیدی ست بر علت خوانش آن، که ترغیبتان کند تا در ایام محرم سری هم به دیار حبیب بزنید!

 

بخشی از این کتاب:

جان در قفس تن حبیب، بی تابی می کند. حبیب، به حال خود نیست. انگار رخت پیری را کنده است، در چشمه ی عشق، وضوی ارادت گرفته است و یکباره جوان شده است. جوانی که خویش را به تمامی از یاد برده است و لجام دل به دست عشق سپرده است. هیچ کس حبیب را تا کنون به این حال ندیده است، گاهی آن می کشد، گاهی نگاهی به خیام حرم می اندازد، گاهی به افق چشم می دوزد، گاهی خود را در نگاه معشوق گم می کند، گاهی می گرید و گاهی می خندد.

 

شناسنامه کتاب:

مولف: سید مهدی شجاعی

انتشارات: نیستان

قطع: رقعی

تعداد صفحات: 70

چاپ پانزدهم: 1391

قیمت: 4600 تومان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۰

معرفی توسط وبلاگ:... رجعت صدر

 

 

"سفر شهادت "هفتمین جلد از مجموعه کتاب های در قلمرو اندیشه امام موسی صدر است. که تا به حال به ویراست دوم رسیده است. این کتاب مجموعه کاملی است که مقالات، سخنرانی ها و یادداشت های امام سید موسی صدر را دربارۀ واقعه عاشورا شامل می شود. به علاوه این که سفر شهادت کتاب های تک جلدی پرتو ها-در حوزه عاشورا؛ حسین وارث انبیاء، زینب شکوه شکیبایی، را نیز در برگرفته و خواننده را از تهیه کتاب های دیگر بی نیاز می سازد.

اما آن چه امام موسی صدر را در حوزۀ عاشورا از دیگران متمایز می سازد، پیوندی است که امام میان گذشته و حال... میان دین و دنیا... میان زمین و آسمان برقرار می سازند و نتیجه ای است که از این پیوند به دست می آید.... نتیجه ای که ماحصل آن زندگی و بندگی مردم را متحول می سازد...

امام پس از تشریح بخشی خاص از واقعه به حال و شرایط امروز جهان باز می گردند و الگویی از عاشورا به مردم ارائه می کنند و نحوۀ الگوپذیری و وظیفه مردم را یادآوری می کنند...بدین ترتیب حرف ها و روایاتی که ممکن است ده ها بار شنیده باشیم، جلوه تازه ای پیدا می کند که قابلیت شبیه سازی در مسائل روز را دارد.

این گونه است که روضه خوانی امام موسی صدر هم  برای ما یگانه می شود... مقتل خوانی هایش هربار تازگی دارد...درست مثل عاشورا... که عاشورا رنگ کهنگی و غبار زمان نمی پذیرد...
امام موسی صدر، دست مخاطبان را می گیرد و قدم به قدم می برد تا وسطِ وسطِ معرکه....و یادمان می دهد چگونه خودمان را از قیدها و بندها رها کنیم و به حسین(بر او سلام) برسیم...

امام صدر سؤالاتی را مطرح می کنند که ممکن است در نگاه اول خیلی بدیع نباشد، و پاسخ های ساده و پیش پا افتاده ای داشته باشد، اما بعد از آن، پاسخ امام، مخاطب را شگفت زده می کند و تابلویی زیبا و خلاقانه به دنیایی عالی تر از یک مراسم مرسوم مذهبی ِصرف ترسیم می کند، که میتواند اندیشه عزاداران حسینی را به اهدافی فراتر از ایده های نظری عاشورا، ارتقا دهد...سؤالاتی مثل این که:

- آیا امام حسین ع و یارانشان به خاطر ما کشته شدند؟ بله

- آیا ما مدیون امام حسین ع هستیم؟ در کمال تعجب، پاسخ امام صدر این است:خیر!

- پس چرا ما فکر می کنیم که مدیون امام حسین ع هستیم؟

- امام حسین ع چرا و به چه دلیل کشته شدند؟

- ما چرا در عزای امام حسین ع گریه می کنیم؟

- آیا تنها گریه کردن برای امام حسین ع خوب است؟

- چگونه می شود در مسیر حسین ع بود؟

مشخصه های کلی روایت امام موسی صدر از عاشورا را نیز می توان این چنین خلاصه کرد:

-          چگونه می توان با دستگاهی مثل دستگاه تبلیغاتی یزید که هدفش بدنامی اسلام است، مبارزه کرد؟

-          دشمنان حسین ع چه کسانی هستند؟

-          نقش برجسته زنان در حادثه عاشورا با توجه به ارادت خاص امام موسی صدر، به مقام سیده زینب سلام الله علیها

-          وظایف شیعه به عنوان میراث داران واقعه عاشورا

علاوه بر آن به دلیل اهتمام و توجه خاص امام موسی صدر به نقش زن در حادثۀ عاشورا، خطبه حضرت زینب سلام الله علیها هم در انتهای کتاب آورده شده است.

 

 

شناسنامه کتاب:

مؤلف: امام موسی صدر
مترجمان: مهدی فرخیان و احمد ناظم 
ویراستار: مهدی فرخیان 
چاپ اول: 1391
چاپ دوم(ویراست دوم): 1394

نشر: مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر
بها: ۱۳۰۰۰۰ ریال
تعداد صفحه:۲۶۴ 
قطع: پالتویی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۰

معرفی توسط وبلاگ...ذره

 

گنجشک و جبرییل یکی از زیباترین آثار درباره ی حادثه و واقعه ی جانگداز عاشوراست که در قالب شعر نو به تصویر کشیده شده است.

شاعر در گنجشک و جبرییل از حدیث متواتر باران می گوید، از زیارت نواحی مقدس، از چشم ذوالجناح، از مرسل الریاح، از کرامت سرخ حسین (علیه السلام) و روایت پانزدهم؛ از نامی حماسی که بر پیشانی دو جبهه نورانی می درخشد؛ زینب!

این مجموعه شامل 31 قطعه شعر نو است و مولف آن مرحوم "سید حسن حسینی"می باشد.

"رضا امیرخانی تعریف می کرد که وقت خاکسپاری سید حسن حسینی هنگامی که جسم روانه ی قبر شده بود همسر سید دوان دوان آمد و کتاب گنجشک و جبرئیل را هم هراه جسم بی جان کرد. گفته بود وصیت خود سید است. خواسته بود این کتاب شفیعش باشد. در ادامه هم کلام حضرت آقا را نقل کرد: "آقا گفته بودند طبق معمول وقت خواب کتابی را دست گرفتم برای خواندن. این بار وقتی کتاب را شروع کردم به خواندن، دیدم نمی شود خوابیده خواندش. نشستم. کمی که گذشت دیدم نمی شود این کتاب را نشسته خواند؛ ایستادم و آن را خواندم. کتاب گنجشک و جبرئیل سید حسن حسینی را، نثرهای عاشورایی سید را."

 

بخشی از کتاب:

یک شب ابوسفیان خم شد

شما پا بر کوهان جاهلیت نهادید

و رتیلی برگزیده از میان قبیله‌های زهرآگین‌

از دیوار وحی‌

بالا خزید

آن سوی دیوار

ذوالفقار

چشم مریض شما را

کور کرد.

 

 

شناسنامه کتاب:

مولف: حسن حسینی

ناشر: افق

قطع: رقعی

چاپ اول:1371

قیمت چاپ اول: 70 تومان!

 

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۰

معرفی توسط وبلاگ...امان

 

 

 

کتابی که می خواهم در ارتباط با محرم و صفر معرفی کنم "هفتاد و سومین نفر" نام دارد.

از جذابیت های این کتاب یکی صوتی بودن آن است و دیگری اینکه محصول همکاری هنرمندانی چون "شهاب حسینی"، "حامد بهداد" و "بهروز رضوی" است.

نویسنده ی متن "یاسین حجازی" ست و به همت موسسه فرهنگی و هنری "رسانه آفتاب" تهیه شده است.

کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر اثری است در بزرگداشت حماسه کربلا، امام حسین علیه السلام و یاران پاکش. قصه ی مظلومیت و رشادت، عطش و خون، آزادگی و جنگاوری، درجه ی ایمان به خدا و شهادت در راه اوست.

کارهای هنری بی شماری در مورد حماسه ی حسینی (علیه السلام) صورت گرفته، اما این کار فضا و ژانری را انتخاب کرده است که فضای کربلا را به طور زنده روبروی مخاطب قرار می دهد.

این کتاب با بهره‌گیری از مقاتل و منابع تاریخی معتبر و کهنی مانند «تاریخ طبری»، بازنویسی شده و در ارتباط با زندگی شخصیتی به نام «طرماح بن عدی» است که امام حسین (علیه السلام) او را به یاری می طلبد.

می‌‌توانید آلبوم «هفتاد و سومین نفر» را از فروشگاه‌های فرهنگی سراسر کشور تهیه کنید یا با مراجعه به سایت بیپ تونز به صورت قانونی و با رعایت حقوق هنرمندان، آن را قانونی دانلود نمایید.

 

شناسنامه کتاب صوتی:

مولف: یاسین حجازی

مجری: موسسه فرهنگی هنری رسانه آفتاب

کارگردان هنری: رضا اقتصادی

گویندگان: شهاب حسینی،حامد بهداد، بهروز رضوی

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۰

تالوتامعرفی توسط وبلاگ...زلال حکمت

 

 

 

"سجده بی رکوع" عنوان مجموعه سروده های آئینی شاعر اهل بیت (ع) - محمد حسین تقوایی - است که همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) منتشر و به اهالی شعر و ادب عرضه گردیده است.

این کتاب شامل دفتر رباعی و دوبیتی؛ دفتر مثنوی، دلسروده های رضوی و غزل واره ها است که برگزیده آثار شاعر را در بر می گیرد.
مقدمه این کتاب به قلم دکتر محمد حسین بهرامیان است که به بررسی تاریخ شعر آئینی پرداخته اند.
این کتاب توسط انتشارات فرنام شیراز - که پیشتر نیز کتاب "چراغ روشن ؛ شرح حکمت 147 نهج البلاغه" را از این نویسنده منتشر کرده - چاپ و منتشر شده است.
 
چند رباعی از این کتاب:
 
در آتش عشق شعله ور می گردی
از هرچه که هست بی خبر می گردی
با قامت بی قعود تا شط رفتی
با سجده ی بی رکوع برمی گردی
****
آن روز که پشت خیمه ها محشر بود
هنگام عزا گرفتن کوثر بود
یک عرش فرشته بود و یک مرد غریب
تشییع جنازه ی علی اصغر بود
 
شناسنامه کتاب:
مولف: محمد حسین تقوایی
ناشر: فرنام شیراز
تعداد صفحات: 100 صفحه
قیمت پشت جلد:8500 تومان
سال انتشار: 1395
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۳

 

معرفی توسط وبلاگ...رجعت صدر

 

کتاب های مرجع عاشورا، یکی از منابعی است که باید حتماً...تأکید می کنم حتماً باید در خانه و کتابخانه هر بچه شیعه هیئتی وجود داشته باشد. یکی از این مراجع کتاب فرهنگ عاشورا است که به عنوان اثر برگزیده چهارمین دوره کتاب سال ولایت هم شناخته شده. نویسندۀ این کتاب حجة الاسلام جواد محدثی است و نشر معروف آن را چاپ کرده است.

از آنجایی که کتاب، یک کتاب مرجع است توضیحی بیشتر از این نمی توان درباره کتاب داد. اما به طور خلاصه کتاب مثل یک لغتنامه به ترتیب الفبایی مرتب شده و شامل توضیح و تشریح تمامی کلمات و واژگانی است که به نوعی با کربلا، و واقعه عاشورا مرتبط اند. حال این کلمات می تواند شامل مراسم عاشورا یا تاریخ عاشورا یا حتی اشخاص و اشعار عاشورایی باشد.

به عنوان مثال اولین واژه از "ح" حائر: حائر و حایر، اصطلاحاً به حرم سید الشهداء علیه السلام گفته می شود و این هم ریشۀ لغوی دارد و هم تاریخی. در لغت «حائر» جای مطمئنی است که آب در آن نگهداری و جمع می شود... در قدیم به کربلا «حیر» گفته می شد...
و بدین ترتیب حدود یک صفحه دربارۀ واژه حائر توضیح داده شده.

برای اطلاع دقیق تر از آخرین چاپ و یا قیمت کتاب، می توانید جهت دانلود آن از سایت های معتبر اقدام فرمایید.

 

 

شناسنامه کتاب:

مؤلف: جواد محدثی

چاپ دوازدهم :زمستان 1387

نشر: معروف

قطع کتاب: وزیری

تعداد صفحه:544

قیمت پشت جلد: 15000 تومان

 

 

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۵ ، ۱۱:۰۵

معرفی توسط وبلاگ : ... الرّاجین

 

 

عمدتا ترجیح عموم مردم در ایّام محرّم و صفر، شرکت در مراسم مذهبی و هیئت هاست. هرچند این امر دارای پاداش و اجر معنوی فراوان می باشد و در روایات ما تاکیید مهمّی بر عزاداری و گریه بر حضرت سیّد الشّهدا (علیهما السّلام) شده است ، اما چه بهتر که قبل از شرکت در این محافل با مطالعه ی مقاتل و کتبی که سندیّت داشته و وقایع عاشورا را با دقّت بالایی بررسی نموده اند معرفت خود را بالا ببریم تا گرفتار غرض ورزی ها و شبهه هایی که گاها در بعضی سخن رانی ها و عزاداری ها وارد می گردد، نشویم.

دوره ی دو جلدی "شهادت نامه ی امام حسین علیه السّلام" تالیف آیت الله محمدی ری شهری فصل های متعددی را در بر گرفته است. 

جلد اول این اثر در بخش های اول تا پنجم خود به مباحثی چون اهداف قیام عاشورا، عزاداری و گریه برای امام حسین علیه السّلام، زندگی نامه ی خانوادگی امام حسین علیه السّلام ، پیشگویی درباره ی شهادت امام حسین علیه السّلام،خروج امام از مدینه تا کربلا و رسیدن امام حسین علیه السّلام و شهادت ایشان پرداخته است.

در جلد دوّم کتاب، با بخش هایی چون شهادت یاران امام حسین علیه السّلام، وقایع پس از شهادت،بازتاب شهادت امام حسین علیه السّلام، و عزاداری و گریه برای امام علیه السّلام، روبرو هستیم.

این کتاب جامع در دو جلد با همکاری آقایان "سیّد محمود طباطبایی نژاد" و "سیّد روح الله سیّد طبائی" و ترجمه ی " مهدی مهریزی، عبدالهادی مسعودی" و " محمد مرادی" تهیه شده است.

ناشر این اثر موسسه ی علمی فرهنگی دارالحدیث قم (سازمان چاپ و نشر) بوده و در سال 91 انتشار یافته است.

جلد اوّل کتاب  در 873 صفحه و جلد دوم در 992 صفحه ( به همراه نقشه ی مکان ها و وقایع) تالیف شده است .

از ویژگی های این کتاب می توان به ذکر وقایع به همراه تحلیل آن، ذکر احادیث و گزارش های تاریخی ، آوردن متن عربی در پاورقی کتاب، پرهیز از بال و پر دادن های بی جهت و رسیدگی به اصل موضوع کتاب و... اشاره کرد.

قطع کتاب رقعی ست و با قیمت 486.000 ریال به بازار کتاب رسیده است. 

 

شناسنامه کتاب:

نام: شهادت نامه ی امام حسین علیه السلام (بر پایه منابع معتبر)

مولّف: محمدی ری شهری

ناشر: موسسه ی علمی فرهنگی دارالحدیث قم (سازمان چاپ و نشر) 

سال چاپ: 1391

قطع: وزیری

قیمت دو جلد: 48.600 تومان

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۰