هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰ ب.ظ

گفتگو با معرف برگزیده

شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰ ب.ظ

با توجه به اینکه در سال 93 بیشترین کتاب توسط وبلاگ یک سبد سیب معرفی شده است ؛ هیئت مجــازی کتاب بر آن شده است تا با مدیر محترم این وبلاگ در مورد کتاب و کتابخوانی گفتگو کند. شما دوستان عزیز را به خواندن این گفتگو دعوت می کنیم:

با سلام خدمت مدیر محترم وبلاگ یک سبد سیب

از اینکه برای پاسخ به این سوالات وقت گذاشته اید بسیار سپاسگزاریم

سلام

. یادتون هست اولین کتابی که خواندید اسمش چی بود؟

اولین کتاب زندگیم ، فکر میکنم  کتاب داستانی بود در کودکی ، گرگمو گله می برم چوپون دارم نمیزارم.

. چه کسی آن کتاب را به شما معرفی کرده بود؟

مادرم برام خرید.

. چه کسانی در کتاب خوانی شما موثر بودند؟

اینکه در دوران کودکی کتاب زیاد میخوندم به خاطر این بود که مادرم خیلی اهل کتاب بود و هست ، اما در دوران نوجوانی کمتر کتاب میخوندم ، در دوران دبیرستان خیلی کمتر ، شاید فقط یک رمان دفاع مقدس خوندم به اسم پل معلق ، و چند سالی هم فقط شعر میخوندم ( کتاب نمیخوندم ، توی شب شعرهای دانشگاه شرکت می کردم)  یکی دو سال هم هست که بیشتر کتاب میخونم و خب از اونجایی که علایق آدم ، آدم رو جهت میدن ، فردی که برام مهمه در درجه ی اول باعث شده کتاب خون باشم.

و بعد هم هیئت مجازی کتاب نقش زیادی داشته.

. خانواده ی شما چقدر در کتاب خوانی شما موثر بودند؟

همه اهل کتاب هستند ، مادرم نقش موثرتری داره ، اما در حال فرد تاثیر گذار خودم هستم .

. دوستان چطور؟

دوستانم ، اهل کتاب هستن اما چون سبک کتاب های مورد علاقه مون فرق داره ، خیلی شاید تاثیری نداشته باشن.

اما خب یه دوستی دارم که خیلی کتاب میخونه و هر وقت میبینمش یادم میاد باید کتاب بخونم!!  

. مدرسه و بعد از آن دانشگاه چقدر در میزان مطالعه شما تاثیر گذار بودند؟

مدرسه یادمه همیشه کتابخونه ی خوبی داشت.

دانشگاه به جز مطالعه در زمینه ی درسی ، تاثیر دیگه ای نداشته اما باعث شده که سعی کنم بنویسم به گونه ای که درس رو توی زندگیم ببینم مثالش هم یکی دو تا از پست های یک سبد سیب هست.

. یک سبد سیب چقدر از رسانه ی ملی برای کتاب خوانی تاثیر پذیرفت؟

رسانه ی ملی (تلویزیون ) تاثیری چندانی نداشته ، اما خب برنامه هایی که کتاب معرفی می کنن رو دوست دارم حالا هر چند که این برنامه ها خیلی خوب ساخته نمیشن ، در رادیو هم رادیو کتاب خوبه.

. آیا شما از رسانه ی ملی در حوزه معرفی کتاب و ترویج کتاب خوانی راضی هستید؟  

نه!

. چه پیشنهاد هایی برای رسانه ملی دارید؟

کتاب های خوب رو خوب معرفی کنند!

مثلا" یه برنامه ای بود از شبکه ی یک کتاب دا در اون برنامه خونده میشد ،برنامه ی خوبی بود

. بهترین کتابی که یک سبد سیب خونده چه کتابی است؟

اصولا" کتاب نمیخونم اگر بخونم بهترین ها رو میخونم.

همه ی کتاب هایی که خوندم بهترین بوده.

. آیا کتاب خواندن مسیر تحصیلی یک سبد سیب را تحت تاثیر قرار داده است؟

مسیر تحصیلی رو منحرف کرده.

چون که بعضی وقت ها حتی قبل از امتحان ترم ، کتاب غیر درسی دستم بوده.

اما به دور از شوخی ، مثلا" کتاب استاد عشق ، تو مسیر تحصیلی ام تاثیر داشته.

.  یک سبد سیب معمولا چه نوع کتاب هایی می خواند؟

یک سبد سیب کتاب هایی رو میخونه که مختصر ، مفید با قلم روان و امروزی باشه.

کتابایی رو میخونم که با عشق نوشته شده باشن.

و خب جلد ها و فونت های قشنگی هم داشته باشن.

. آیا شما به دوستانتون هم توصیه می کنید که کتاب بخوانند و یا فقط خودتان کتاب مطالعه می کنید؟

توصیه میکنم اما بیشتر غیر مستقیم ؛ مثلا" اگر دور هم داریم صحبت می کنیم ، بخشی از کتاب هایی که خوندم رو میگم بعد اگر دیدم دوستانم جذب اون کتاب شدن ، بیشتربراشون تعریف می کنم.

. یک سبد سیب معمولا روزی چند ساعت را به کتاب خوانی مشغول است؟

روزی نمیشه گفت چون که مثلا" یه روز از بیست و چهار ساعت 10 ساعت کتاب می خونم.

بعضی روزها 5 دقیقه و بعضی وقت ها صدم ثانیه ای هم کتاب نمی خونم.

. آیا تا به حال شده کتابی بخوانید که آخرش دوست داشته باشید دوباره آن را بخوانید؟/ کدام کتاب؟

خیلی زیاد ، کتاب هایی رو که دارم اکثرشون رو چند بار چند بار خوندم ، و هر لحظه ی زندگیم میرم سراغ اون لحظه ای که توی کتاب هام هست و با حالم مطابقت داره.

. یک سبد سیب تا به حال شده کتابی بخواند که آخرش پشیمان شده باشد؟/ کدام کتاب؟

کتابی که آخرش پشیمون شده باشم نه چون که تو خرید کتاب سعی می کنم دقت کنم ، اما تنها کتابی که نصفه خوندم کتاب دا بوده ، تا جایی که طاقت داشتم خوندم.

. معمولا کسانی که کتاب خوانی می کنند حاشیه نویسی هم می کنند ؛ آیا شما هم همین کار را می کنید؟

منظورتون از حاشیه نویسی چیه ؟ حاشیه نویسی کنار صفحات کتاب ؟

بله

اما توی بعضی از کتاب ها زیر اون جمله هایی که برام مهمن خط می کشم.

. یک سب سیب چقدر معتقده که باید خط به خط کتاب را بفهمد و جلو برود؟

خیلی.

 اگر ببینم تمرکزندارم و یا نمی فهمم ، خوندن کتاب رو میذارم برای یه زمان دیگه.

. اگر بخواهید به بهترین دوستتان بهترین کتاب را معرفی کنید آن کتاب کدام است؟

خب متفاوته ، به نسبت حال و روز و روحیات دوستانم ، کتاب های مختلف رو معرفی می کنم.

نمیشه گفت که به همشون یک جور کتاب معرفی می کنم ، اینطور نیست ، به نسبت حال و روز طرف مقابل کتاب معرفی می کنم.

مثلا" به یکی از دوستانم که قصد خودکشی داشت کتاب من زنده ام رو معرفی کردم!

. آیا تا به حال یک سبد سیب با خواندن کتابی اشکش جاری شده؟ کدام کتاب؟

زیاد...

بیشتر خوندن کتاب های دفاع مقدس برام اشک و لبخند به همراه داره.

و مطمئنا" با اکثر کتاب هایی که تا به حال معرفی کردم اشک ریختم و لبخند هم زده ام.

. یک سبد سیب چقدر به کتاب هدیه دادن معتقده؟ معمولا دوستداران کتاب وقتی کتابی را می خوانند آن کتاب را به کسی دیگر هدیه می دهند البته به جز اندکی از کتاب ها؛ یک سبد سیب هم همینطوره؟

اگر طرف مقابل هدیه ای به عنوان کتاب رو دوست داشته باشه ، حتما" هدیه میدم.

کتاب های خودم رو به کسی هدیه نمیدم مگر در مواقع خاص!

که در این صورت اگر کتابی از کتاب های خودم رو هدیه بدم ، حتما" دوباره میخرمش برای خودم.

اگر کسی از کتاب هام خوشش بیاد امکانش هست که براشون بخرم.

. برای کتاب هایی که می خوانید آیا معیارهای خاصی در نظر می گیرید؟ مثلا کتاب هایتان باید حتما با رشته ی تحصیلی شما تطابق داشته باشد؟ یا مثلا فقط کتبی را می خوانید که مربوط به موضوع خاصی است؟ یا نه؛ هر کتابی را می خوانید؟

معیار ِ کتاب خوندنم رو نیاز هایم مشخص میکنه ، کتاب هام اصلا" مرتبط نیستن با رشته ی تحصیلیم اما واقعا" دلم میخواد کتاب هایی که مطابق با رشته ی تحصیلیم باشه رو بخونم مثلا" کتابی که رشته ی تحصیلیم رو تو زندگی واقعیم بیان کنه، واقعا" دوست دارم اینجوری ، مثلا" کتاب اثبات وجود خدا ، که قبلا" هم در هیئت معرفی شده ؛ در این کتاب خوندن نظرات دانشمندان بزرگ در مورد رشته ی تحصیلیم برام جالب بود.

هر کتابی رو نمیخونم ، اصلا" ، چون دلم نمیخواد مغزم با هر کتابی پر بشه!

. تا به حال شده قبل از اینکه در مورد تفکری کتابی نخوانده باشید ولی نقدش را خوانده باشید؟ بذارید برایتان مثال بزنم.مثلا برخی قبل از اینکه در مورد اسلام کتابی بخوانند ؛ ابتدا نقد اسلام را می خوانند ؛ که این اتفاقا ریشه ی خیلی از مشکلات هم هست؛ برای شما تا به حال چنین چیزی  اتفاق افتاده؟

 نه اینطور اما خب پیش اومده که اگر در مورد خوندن کتابی تردید دارم نقدش رو در سایت های مختلف بخونم تا مطمئن بشم به دردم میخوره یا نه.

. یک سبد سیب چقدر معتقده که کتاب غذای روح هر انسانی است؟

اینقدر که به خاطر تمام لحظاتی از زندگیم که جاهل بودم و کتاب نخوندم پشیمونم!

. به نظر شما اگر کتاب هایی که تا به حال خوانده اید را نخوانده بودید الان زندگی تان فرقی می کرد؟ منظورم اینه که کلا کتاب هایی که خوانده اید چقدر در زندگی تان تاثیر گزار بوده؟

بله مطمئنا" فرق می کرد و چقدر بد بود واقعا" اگر این کتاب ها رو نمی خوندم ، واقعا" کتاب هایی که خوندم مسیر زندگیمو عوض کردند و این هم لطف خداست.

. اگر بر فرض شما از امروز مجبور شوی که کتاب نخوانی ؛ حسرت خواندن چه کتاب هایی را می خورید؟

سعی می کنم حسرت نخورم.

به جاش به زندگی هایی نگاه کنم که خودشون یک کتابن اما کسی ننوشته شون.

.میشه چندتا از کتاب هایی که به دوستانتون هدیه دادید را معرفی کنید؟

متاسفانه اسم هاشون یادم نیست اما آخرین کتابی که هدیه دادم  کتاب برای خدا مخلص بود – شهید همت

. یک سبد سیب چند کتاب را موازی پیش می برد و یا اینکه تک تک کتاب ها را تمام می کند؟

فقط یک بار دو کتاب رو موازی پیش بردم و اون هم به خاطر این بود که  ذهن آشفته ای داشتم.

هیچوقت چند کتاب رو با هم نمیخونم ، هر وقت چند کتاب رو موازی با هم پیش ببرم یعنی حالم خوب نیست و دچار سردرگمی هستم و از اون کتاب ها هم هیچی متوجه نمی شم و مجبورم دوباره بخونم بعدا" ؛ البته برای کتاب های قطور استثنا وجود داره!.

. نظر کلی یک سبد سیب در مورد هیئت مجازی کتاب چیه؟

خیلی خوبه. حداقل برای من که خیلی خوب بوده .چون وارد هیئت شدم احساس کردم که خیلی دچار کمبود کتابم و انگار بهم برخورد و همین باعث شد کتاب های بیشتری بخونم.

. آیا هیئت مجازی کتاب توانسته در کتاب خوانی به شما کمک کند؟

بله مطمئنا" ، مجموعه های اینک شوکران رو مدیون هیئت هستم و همینطور چند تا کتاب دیگه.

. ضرورت وجود وبلاگی مثل هیئت مجازی کتاب را چقدر می دانید؟

خب مطمئنا" ضروری هست اما همه ی وبلاگ هایی که کتاب معرفی می کنن موفق نیستن.

. بین کتاب هایی که به هیئت معرفی کرده اید کدام کتاب را بیشتر از همه دوست دارید؟

کتاب همت کتابی ست که ازم جدا نمیشه و کتاب یا زهراء سلام الله علیها که به تازگی معرفی کردم.

کتاب پدر عشق پسر ، کتاب دو کبوتردو پنجره ، یک پرواز

کتاب امشب با من برقص

کتاب بی تو یک سالست ، در مورد بانوی آیینه ها و حضرت شهربانو که در یک سبد سیب معرفی شده قبلا"

. بین کل کتاب های معرفی شده در هیئت چطور؟

پدر ، عشق و پسر رو خوندم

کتاب بشقاب های روی پشت بام مان

آخرین آفتاب

عشق زیر روسری

و... رو دوست دارم بخونم ، که هنوز فرصت نشده.

. شده که یک سبد سیب کتابی را که توسط هیئت معرفی شده را تهیه کند و بخواند؟ کدام کتاب؟ یا کتاب ها؟

کتاب ها رفتن توی لیست انتظار.

و هر کدام در زمان مناسب به نسبت نیاز ذهن و روح خوانده می شوند ان شاءالله.

. آیا یک سبد سیب که بیشترین کتاب را به هیئت تاکنون معرفی کرده راهکارهایی برای هر چه بهتر شدن هیئت دارد؟

راهکار : اعضای هیئت و افرادی که به هیئت رفت و آمد دارن و حتی اون های که خاموش میان و میرن رو بشناسین ، منظور از شناخت اینه که روحیات و نیاز های فعلی شون رو بشناسید و بعد کتاب معرفی کنین. اینجوری غیر مستقیم به خیلی از افراد کمک کردین.

. میشه ازتون خواهش کنم خلاصه به چند مورد اشاره کنید؟

به موضوع نذری کتاب هم بیشتر فکر کنین ، و طبق همون شناخت نسبت به اعضا و افرادی که در هیئت رفت و آمد دارن ، کتاب ها ارسال بشه براشون.

مثلا" هر چند وقت یکبار هیئت پستی رو میزاره که به چند نفر کتاب هدیه میده ، این خیلی خوبه بنظرم

. آیا یک سبد سیب نقدی نسبت به عملکرد دست اندرکاران هیئت دارد؟ لطفا بفرمایید چه نقدی؟ 

نقدی ندارم نسبت به عملکرد دست اندر کاران ؛ چون مطمئنا" تلاشون رو میکنن.

. اگر یک سبد سیب جزو دست اندرکاران هیئت بود الان در هیئت چه تغییراتی را به وجود می آورد؟

رنگ و روی هیئت رو عوض می کردم و بهش نظم می دادم ، یکم شلوغه ، شایدم بنده اینطور احساس می کنم

. و در آخر از یک سبد سیب می خواهم اگر نقدی و یا پیشنهادی دارد به ما گوشزد کند؟

جای کتابخانه ی مهدوی در هیئت خالیه ، حداقل برای بنده که تا به حال هیچ کتاب قشنگی در مورد مهدویت نخونده ام متاسفانه.

در هیئت مجازی کتاب ، کتاب ها رو با انتقادات معرفی کنین مثل کاری که توی وبلاگ تا اینجا خواندم انجام میدین.

نکات خوب و بد کتاب رو بیان می کنین و این کار به فردی که میخواد کتاب رو انتخاب کنه ، کمک زیادی می کنه.

و شخصی که کتاب رو معرفی می کنه نظر خودش رو هم بیان کنه.

با تشکر از هیئت مجازی کتاب و اعضای محترم و همه کسانی که برای هیئت زحمت می کشن و وقت می ذارن.

بابت پاسخ های طولانیم معذرت خواهی می کنم.

شب و روزتون پر از محبت خدا.

موفق باشید.

بسیار سپاسگزاریم از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

هیئت مجازی کتاب آرزو می کند که روزی فرا برسد که سرانه ی مطالعه کشور به جایگاه  واقعی خودش برسد که البته تلاش دوستان کتاب خوانی همچون شما را می طلبد.

به امید موفقیت روز افزون شما ؛ مدیر وبلاگ محترم یک سبد سیب

نظرات  (۲۸)

سلام
دقیق دقیق مطالعه نکردم، ولی مصاحبه خوبی بود، به وضوح میشد نقش خانواده و به ویژه مادر را دید.
در پناه حق
یه سوال، شده یه سبد سیب، جلوی مطالعه ی کتابی که محتوای خوبی نداره رو بگیره؟ مثلا کتابی کنسب روحیه ی نوجوان نباشه، ولی تو قفسه کتابخونه یه مدرسه باشه!
سلام.
خعلی چسبید!
منم مصاحبه دلم خواست خخخخخ

خوشحالم به خاطر «یک سبد سیب»
:)

موفق و پیروز باشید.
یاعلی
۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۱۱ محمد رضا ندیم پور
سلام
 « علی زیبایی هر سرنوشت است.     اگر الگو شود عالم بهشت است »
 عیدتون مبارک.
۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۵:۰۶ بنت الهدی حسینی
یکی از نفاط مشترک بین اغلب اهالی کتاب،
اینه که کتابهای خودشون رو سخت هدیه میدن...
:))
سلام
گفتگوی جالب در عین حال مفید بود...

سلام به همه ی دوستان و متشکرم 


پاسخ به سوال نقطه ی عطف 

از وقتی که یادمه همیشه کتابخونه ها مسئول کتابخونه داشتن و اصلا" اجازه ی ورود به کتابخونه رو بهمون نمیدادن! 

فقط لیست کتاب ها بوده و انتخاب می کردیم 


اما خب توی خونه اگه کتابی توی قفسه ی کتاب های خواهر و برادرم ببینم که خوب نباشه، میگم مثلا" این کتاب خوب نیست ، اما خب در نهایت تصمیم گیرنده خودشونن! به همچنین اگر کتابی رو ببینم دست دوستانم! 

یه بارم یه کتاب خریدم برای برادرم مثلا" به نسبت گروه سنی اش! وقتی آوردم خونه مادرم  خوند و گفت اینو قایم کن بهش نده فعلا"! اصلا" مناسب سنش نیست! گول ِ تیترشو خورده بودم :) 


نمیشه همه ی کتاب های نامناسب رو جمع کرد و دور از دسترس قرار داد! 


بهتر نیست راه تشخیص کتاب خوب و بد رو به همون نوجون یاد بدیم :) 


پاسخ:
سلام... ممنونیم از پاسخ
لطف کردید.
سلام 
خیلی کار جالبی بود 
آفرین....
 فقط میزان تحصیلات و سن مدیر محترم وبلاگ یک سبد سیب پرسیده نشده بود.
در صورت امکان پاسخ بدید
تشکر
ببخشید
راه تشخیص کتاب خوب و بد چطوریه؟
ممنون

از یه خانوم خواستین سنش رو بگه ! oO



تحصیلات : کارشناسی برق - الکترونیک 




ببخشید مدیر یک سبد سیب
راه تشخیص کتاب خوب و بد چطوریه؟
و
رشته تحصیلی تون چیه؟ 
..................
خواهشا سوالاتم تایید بشه
ممنون

استفاده از دم ی دستی ترین ابزار که خداوند به همه بنده هاش داده! 

عقل! 


هر کسی خودش رو بهتر میشناسه ، پس من نمیتونم بگم که کتاب خوب چیه کتاب بد چیه 

چون برای افراد مختلفه! 

و اینکه

گاهی خوندن یک کتاب خوب در زمان نامناسب ، بد ِ و مضر برای ذهن و روح 


۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۵۷ ˙˙·٠•✿ اِقلیما ✿•٠·˙˙
سلام
کارتون بسیار جالب بود و لذت بردیم از خواندنش .
آرزوی موفقیت دارم هم برای مدیریت محترم هیئت و هم برای مدیریت محترم وبلاگ یک سبد سیب ...

عیدتون مبارک

یا علی

عید همگی مبارک 


سلام 
موید باشید 
ما رو هم دعاکنید لطفا ...


۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۲۴ هیئت مجازی کتاب
 با سلام خدمت اعضای محترم هیئت مجازی کتاب و دوستان عزیز

هیئت مجازی کتاب به اطلاع شما می رساند که این هیئت در نیمه شعبان چندین کتاب در زمینه ی مهدویت معرفی خواهد کرد...

از لطف شما بسیار سپاسگزاریم...

و همچنان محتاج حمایت شما اعضا و دوستان عزیز هستیم...
۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۴۹ روح و ریحان ...
سلام
گفتگوی خوبی بود
ممنون از یک سبد سیب

با این خیلی موافقم
"جای کتابخانه ی مهدوی در هیئت خالیه ، حداقل برای بنده که تا به حال هیچ کتاب قشنگی در مورد مهدویت نخونده ام متاسفانه"
۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۳۲ ایران داستان
اگه علاقه به داستان نویسی دارید.
میتونید داستان های کوتاه خودتون رو به ایمیل ما ارسال کنید تا در سایتمون قرار بدیم.
تمام داستان ها در استودیوی حرفه ای به صورت صوتی درخواهند آمد و منتشر خواهند شد.
با تشکر
سلام
ممنونم از وبلاگ یک سبد سیب بابت پاسخگویی به سوالاتم
تشکر

بسم الله الرحمن الرحیم

کاروان برگزار می کند...

مسابقه کوشش

شما می توانید با شرکت در این مسابقه ...فقط با یک کلمه چندین بار جایزه ببرید...

برای  دستیابی به اطلاعات بیشتر به  وبلاگ  کاروان  مراجعه شود..

سلام
خداقوت
گفتگوی جذابی بود
انشالله عمر با برکت با کتابهای خوب خوب 
سلام
ممنون از پاسخ گویی، من نظری خاصی ندارم، فقط خواستم نظر شما را بدانم. موفق باشید.

سلام

از وقتی این به اضافه های جلو اسم "یک سبد سیب" زیادتر شد دوست داشتم بیشتر بشناسمشون.

خوشحالم که هیئت برای این اتفاق پیش قدم شد.

تبریک می گم. همیشه پیشتاز کتابخوانی باشید...

سلام
خوبه الحمدلله، هییت داره گرم میافته..

جانم به تو سینه زن!!

سلام
کار بسیار خوبی کردید که این مصاحبه رو انجام دادید.
خوندنش برای بنده مفید بود ../
ان شالله موفق باشند
+
موفق باشید 
۱۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۳۷ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
:)

:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">