هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

۰

شوهر آهو خانم

دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

معرفی توسط وبلاگ...این روزها

 

 

این که یک کتاب 800 صفحه ای در عرض دو یا سه روز تمام شود دوتا دلیل بیشتر ندارد: یا کتاب پرکششی ست یا توصیف های اضافه ای دارد که می توان ورق زد و از خیر آن گذشت. کتاب شوهر آهو خانم هردوی این ویژگی را داشت. هم داستان پرفراز و نشیبی بود که تا آخر خواننده را با خود همراه می کرد، هم آنقدر به شرح جزییات پرداخته بود که می شد از خواندن برخی قسمت ها صرف نظر کرد.

داستان در سال 1313 در کرمانشاه جریان دارد و جامعه شناسی بسیار خوبی از وضعیت مردم و زنان آن دوران ارائه داده است.

ادبیات کتاب من را به یاد داستان های جمال زاده و بزرگ علوی انداخت. کتابی پر از ضرب المثل و باورهای عامیانه، همراه با توصیفاتی از روحیات مردم دهه ی سی و فضای سیاسی دوران رضاشاه و برنامه ی کشف حجاب. عاشقانه ای پرهیاهو در بستر تاریخ! زندگی دو هوو در کنار هم، که گاهی به خنده وادارتان می کند و گاهی به سرزنش.

کتابی که در ابتدای آن با نقدهایی از نجف دریابندری، دکتر سیروس پرهام و خانم قدسی ناظمی مواجه تان می کند حتما کتاب تحسین برانگیزی است و ارزش مطالعه و لذت بردن از حال و هوای آن ایام را دارد!

 

بخشی از کتاب:

سید میران قبل از آن که وارد اتاق شود می دانست زنش با او چه کار دارد و چه می خواهد بگوید. با همه ی آن بی اعتنایی ها که از جانب شوهر می دید او هنوز نخواسته بود و شاید هرگز نمی خواست عشق میان آن دو را به رسمیت بشناسد. از این هم بالاتر با خودبینی و گستاخی به خود اجازه می داد تا به آن ناسزا بگوید. سید میران از میان طاقچه کتابی را برداشت ، باز و بسته کرد و باز سرجایش گذاشت. از روی یک نوع بی حوصلگی یا ترس از فوت شدن وقتی قیمتی، به طرف در اتاق و فضای باز ایوان قدم زد. آهو به گمان آن که می خواهد برود، به دستپاچگی خود را بر سر راهش حائل کرد...

 

شناسنامه ی کتاب:

نویسنده: علی محمد افغانی

ناشر: دنیای دانش

موضوع: داستان ایرانی

تعداد صفحات: 815 صفحه

سال چاپ: 1304. چاپ آخر 1397

قیمت پشت جلد: (در حال حاضر 110000 تومان)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">