هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

آخرین مطالب

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است


معرفی توسط وبلاگ... رجعت صدر

Image result for ‫کتاب واقعه ی حره محمدعلی چنارانی‬‎


حرف دل: خیلی ها را دیده ام...خیلی آدم های بزرگ و به اصطلاح اندیشمندی را دیده ام که با اندک تحلیلی از وقایع بعد از عاشورا، مغرورانه و خودخواهانه سرشان را بالا می گیرند و درباره مردمانی که چهارده قرن پیش از ما زیسته اند، قضاوت می کنند...و افاضات می فرمایند که مردم مدینه (معاذ الله) حقشان بود که به فاجعه حرّه گرفتار شوند؟!!!

این آدم ها به طور قطع و یقین یا از فجایعی که طی واقعه حرّه بر امت اسلام وارد شد، عمق جنایت و تجاوزی که حادث شد، قاریان و محدثان و اصحاب و یارانی که در این حادثه قربانی شدند، غافلند و یا خود را به خواب زده اند.

و یا فراموش کرده اند استرجاع رسول خدا صلی الله علیه و آله را سال ها پیش از واقعه حرّه که فرمود: «یُقتل فی هذه الحرّه خیارُ امّتی بعد أصحابی» سیفنة البحار1/240

یا فراموش کرده اند عبدالله ابن حنظله غسیل الملائکه و چهار فرزندش...همه قوم و قبیله اش چرا یک تنه در برابر لشکر شام ایستادند و تن به قطعه قطعه شدن سپردند و از مدینة النبی تا آخرین قطره خونشان دفاع کردند؟ که شرمنده رسول الله صلی الله علیه و آله و فرزندانش نباشند! همان شرمندگی که ما امروز اگر ذره ای غیرت داشته باشیم، باید نسبت به مرزهای مسلمین احساس کنیم ولی خود را مسلمان می دانیم و باکمان نیست!
مگر ما خودمان...امت امروز رسول الله صلی الله علیه و آله که هستیم و برای اسلام چه کرده ایم که این چنین، مدعی شناخت حق و باطل شده ایم و اینچنین برای دیگران تعیین تکلیف می کنیم؟
اصلاً چطور به خودمان اجازه می دهیم، صحابه و یاران و فرزندان رسول خدا صلی الله علیه و آله ...را اینچنین بی رحمانه و وحشیانه شایستۀ چنین سرنوشتی بدانیم؟ یا (معاذ الله) مدینة النبی شهر پیامبر صلی الله علیه و آله را سزاوار این ویرانی و نابودی ببینیم؟

که اگر چنین باشد...و اگر به چنین حوادثی در اسلام راضی باشیم، شک نکنید که ما هم با خائنان و لعینانی که آن فجایع را به امت اسلام تحمیل کرده اند شریکیم.
بله مردم مدینه در طول تاریخ اشتباه زیاد کردند...راه امامت را منحرف کردند...با امامشان دیر بیعت کردند...امامشان را تنها گذاشتند...حتی در واقعه حره، وقتی از امام سجاد علیه السلام پیروی نکردند و از مدینه بیرون نرفتند...یعنی هنوز در اشتباهند و امامشان را نشناخته اند...

ولی چقدر خوب است که ما به جای این که همیشه خودمان را جای آدم های کاملا خوب و معصوم قصه تصور کنیم، یکبار هم کمی...فقط کمی بد باشیم...خودمان را بگذاریم به جای مردم مدینه...مردم مدینه ای که چه سوگوارانه و سیاهپوش به استقبال کاروان اسرای کربلا رفتند و چه شرمگنانه در عزای امامشان اشک ریختند و چه حسرت ها کشیدند...

بعد...ببینیم...آیا اگر ما هم به جای مردم مدینه بودیم، سکوت را بر قیام، و امنیت و آرامش را بر کشته شدن و قطعه قطعه شدن ترجیح می دادیم؟ یا مثل مردم مدینه...ولو جلوتر از امام حاضر شیعیان! قیام می کردیم و تن به ذلت نمی دادیم؟

مطالعه کتاب کوچک واقعۀ حرّه یک عبرت بزرگ تاریخی است..برای همه کسانی که درد دین دارند ، برای همه آن هایی که می خواهند در طوفان بلا ها و حوادث به بیراهه نیفتند...برای همه آن هایی که می خواهند امام حاضرشان را خوب بشناسند...برای همه کسانی که می خواهند قیام و قعود و سکوت و فریاد امام عصرشان را با دل جان بپذیرند.




شناسنامه کتاب:

طرح و تحقیق: محمد علی چنارانی

تدوین و تحلیل: احمد ترابی

چاپ اول: 1382

نشر: آستان قدس رضوی

تعداد صفحه:100

مراکز خرید کتاب:

مراکز نشر آستان قدس رضوی

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۹۶ ، ۱۷:۰۰

معرفی توسط وبلاگ...رجعت صدر


بانوی کربلا حضرت زینب علیهاالسلام


موضوع کتابِ "بانوی کربلا"، اثر دکتر عائشه بنت الشاطی(ترجمه آیت الله سید رضا صدر (ره) ) گزارشی است داستان گونه از زندگی پرفراز و نشیب و عبرت آموز عقیله بنی هاشم، و بزرگترین بانوی اسلام در زمانه خویش، یعنی زینب کبری سلام الله علیها.

نویسنده این کتاب، بانو دکتر عائشه بنت الشاطئ، از نویسندگان درجه اول عرب و فرزند یکی از روحانیان مصر است.

مطالبی که در صفحات این کتاب خواهید خواند، تنها سرگذشت پر ماجرای بانوی کربلا نیست، بلکه رویدادهای تکاندهنده و غم انگیزی از تاریخ اسلام است که در اثر برخورد دو حرکت کاملاً متفاوت و متضاد-بعد از رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم به وجود آمد. حرکتی که می کوشید روش و منش رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم را در تمام ابعاد اجتماعی، فکری و سیاسی و ... دنبال کرده و نگاهبان سنن الهی باشد و حرکت دیگری که می خواست نظام سیاسی و اجتماعی دوران جاهلیت را در قالب دیگر بر کرسی نشاند. آنان می خواستند از «جدیدالاسلام» بودن مردم سود جسته و با نقاب «خلیفه رسول الله» و بهره گیری از «بیعت ناس» فرهنگ وحی را در پس ِ پرده ظلمانیِ باقی مانده از جاهلیت استتار کنند تا جایی که سنت نبوی را نیز گناهی نابخشودنی و عملی حرام جلوه دادند.
واقعه ای که امروز نیز به دست عاملان تکفیر شاهد آن هستیم.

ولی حرکت سنجیده و عقلائی اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین  این خواسته آنان را با ناکامی مواجه ساخت.




شناسنامه کتاب:

مؤلف: دکتر عائشه بنت الشاطئ

ترجمه: آیت الله سید رضا صدر(ره)

به اهتمام: سید باقر خسروشاهی

گروه مخاطب: نوجوان و جوان

ویرایش: دوم

چاپ یازدهم: ۱۳۹0

نشر: مؤسسه بوستان کتاب http://bustanekatab.com

بها: 32۰۰۰ ریال

تعداد صفحه:178


مراکز خرید کتاب:

ترنجستان سروش: تهران-خیابان انقلاب- نرسیده به چهار راه ولیعصر

دفتر مرکزی: قم- خ شهداء صفائیه: 7743426

فروشگاه مرکزی: قم چهار راه شهداء

فروشگاه تهران: م فلسطین خ طوس کوچه تبریز پلاک 30- 88956922-09395992089

فروشگاه مشهد: چهار راه خسروی، مجتمع یاس، جنب دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی: 2233672

فروشگاه اصفهان: چهار راه کرمانی، جنب دفتر تبلیغات اسلامی2220370-

 اصفهان، میدان انقلاب، جنب سینما ساحل: 2221712

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۶ ، ۱۷:۰۰

معرفی توسط وبلاگ... رجعت صدر


Image result for ‫کتاب ضریح قدیمی سید علی اصغر علوی‬‎


نمی دانم چقدر با کتاب های گروه حلقه عاشوراپژوهی دانشگاه امام صادق "ع " که زیر نظر حجة الاسلام و المسلمین سید علی اصغر علوی فعالیت می کنند، آشنایی دارید؟
کتاب ضریح قدیمی، یک آلبوم خاطرات زیبا است از تصاویر تعویض ضریح مطهر امام حسین ع . در عین حال تنها یک آلبوم نیست. ضریح قدیمی، حرف های دلِ یک ضریح قدیمی است؛ با ضریح قدیمی می شود عاشق شد، مرثیه خواند، اشک ریخت. کتاب کوچک ضریح قدیمی، به همه زائران حسینی چطور زائر شدن...راهی حرم شدن...زائر حقیقی حرم شدن را یاد می دهد:

«یک ورق آهن حالا تو بگو نقره یا طلا یا اصلا هر چیز قیمتی...
آن قدر نمی ارزید که همه عالم آن را این طور ببوسند
چه آبرویی می دهد معیت با امام

اللهم اجعلنی عندک وجیها بالحسین علیه السلام»

«جای خالی نافع...
جای خالی نافع را باید پر کرد
او که در شب عاشورا دور تا دور خیمه ها پاسبانی میداد

او که خودش را وقف حفاظت از امام کرده بود
و با امام خود سر و سرّی داشت

ضریح جای خالی نافع را پر کرده است.
ضریحی که محافظ امام شد...
باید برای امام نافع بود...
و کسی برای امام نافع است که نافع امام باشد، مثل ضریح!»

مجموعه کتاب های بر مدار کربلا را بخوانید...پشیمانی ندارد!



شناسنامه کتاب:

مؤلف: سید علی اصغر علوی، سید یوسف کمالیان، محمد غلام

چاپ اول بهار 1392

قیمت: 45000 ریال

تعداد صفحه:96

مراکز خرید کتاب:

ترنجستان سروش: تهران-خیابان انقلاب- نرسیده به چهار راه ولیعصر

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۶ ، ۱۷:۰۰