هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

آخرین مطالب

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

معرفی توسط وبلاگ... تا اینجا خواندم

«...ترم دوم دوره‌ی ارشد، نغمه رسما چادرش را کنار گذاشت و به اصطلاح خیلی امروزی شد. من مخالف امروزی بودن و شیک پوشی نیستم، اما نغمه، بیشتر دنبال مد و مدگرایی و مارک و برند لباس و کیف و کفش بود. کیف و کفشی کمتر از باربری انتخاب نمی‌کرد و جز مارک ورساچه و گوچی را قبول نداشت. مقنعه‌اش هم که رفته رفته در اماکن غیر رسمی، تبدیل به شال و روسری تی‌تی شده بود.

انگار داشت از مسعود انتقام می‌گرفت یا شاید هم از خودش. هر چه بود دیگر حتی شب‌های قدر هم به مسجد نمی‌آمد و من تنها می‌رفتم. پیشتر از بس با هم بودیم اهل محل به شوخی و طنز، خواهران دوقلو صدایمان می‌کردند. البته می‌دانستم نمازش را می‌خواند و با خدایش ارتباط دارد، اما حس می‌کردم خدایش با خدای ما فرق کرده است...»

سلام.

بالاخره خواندمش...

رمانی عاشقانه و مذهبی که در بستر عشقِ پسری ارمنی به دختری مسلمان اتفاق می افتد.

 نویسنده سعی در پاسخ گویی به مسائل و شبهه های مذهبی جوانان دارد.چیزی شبیه کتاب رویای نیمه شب  این روزها البته با تفاوت های خاص خودشان.

داستان کشش خوبی داشت که فصل به فصل برآن افزوده می شود و پایانی قابل حدس که با بازی نویسنده  این پایان قابل حدس زیبا شده است.کشش داستان به علت دو تضاد همسویی ست که در آن نهفته شده.یکی تقابل دو دین و دیگری روابط پسرو دختر.

آنچه که نوشته شده  روایتی واقعی ست از امروز جامعه ما که در به وجود آمدن آن مقصریم.

واقعیت هایی گوناگونی که مدام آنها را می بینیم و بی تفاوت از کنارشان میگذریم از عشق های دروغین و مزاحمت های خیابانی گرفته تا پارتی های مختلط  شبانه.

 این رمان دلیلی ست  برای کم کاری ما به  سوالات پاسخ داده نشده جوانانی که حق پرسیدن دارند و شاهدی ست برای به روز نشدن و عدم توجه ما به راه هایی که می توانستیم با آن ها از سردرگمی جوانان کم کنیم و دست شان را برای انتخابی درست بگیریم.

واعتراف واعتراضی است از طرف همه ی ما که  نویسنده به خوبی از زبان یکی از شخصیت های داستان آن را بیان کرده است.

خوشحالم از اینکه بالاخره فردی از زوحانیت متوجه عرصه رمان نویسی و پتانسیل فراوان آن شده است. هر چند به نظر می رسد پاسخی به تمام سوالاتی که در کتاب آمده، داده نشده است.

اما چه حیف که خیلی دیر.شاید اگر زودتر نوشته می شد می توانست به اندازه خودش کمکی به مخاطبش بکند.

امیدوارم این گونه کارها ادامه داشته باشد و پاسخی باشد برای رمان های بی محتوا ،تکراری، زرد و بازاری این روزها که شعور مخاطب را به بازی میگیرند و جیبش را خالی. 

"آقای سلیمان می شد من بخوابم؟" با همه نقاط قوت و ضعفی که دارد:

*از کتاب هایی ست که می توان خرید و دو یا چند بار خواند و یا به بقیه هدیه و امانت داد.

 

 پی نوشت:

نویسنده: محمدرضا واحدی

تعداد صفحات : 248

قیمت چاپ چهارم:

11000 تومان

نشر : تارونه

۳ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۵ ، ۱۵:۳۰

معرفی توسط ...وبلاگ (سابق) : این روزها

هرکسی برای خودش یک سری دوست و رفیق دارد.

یک سری از دوست ها دلی اند، هروقت دلتان گرفت یا نیاز به جمله های آرام بخش و تسکین دهنده داشتید به سراغشان می روید.

یک سری، همیشه وقت خالی دارند که به تو اختصاص بدهند: برای خرید، کافه گردی، بخوربخورهای هرازگاهی و ساعت های فراغت.

بعضی ها را همیشه باید یک جوری راضی نگه داشت تا اخم و تخم نکنند: با قربان صدقه های زورکی، رشوه های بی دلیل، قبول کردن خواسته های دردسرساز و غیره...

بعضی ها اما مامور شده اند تا حالت را خوب کنند: با خاطره گفتن و مزه پرانی، حرف زدن از قسمت های خوب روزمرگی.

این بعضی های آخر شاید حرف های ماندگاری برایت نداشته باشند اما ناخودآگاه هروقت بهشان فکر می کنید یاد حال خوبی می افتی که در برهه ای از زمان به تو بخشیده اند.

"امیرعلی نبویان" با برنامه "رادیو هفت" به شهرت رسید و شاید به قول "منصور ضابطیان " در مقدمه کتاب، هیچ کس به اندازه خود او توان نداشت تا داستان ها را هم بخواند و هم اجرا کند.

حکایت "قصه های امیر علی" مثل همان بعضی های آخر است. داستان هایی (یا بهتر است بگوییم داستان های طنزی) که امیرعلی نبویان تعریف می کند شاید هیچ کدام واقعیت نداشته اند و هیچ وقت هم در ذهنمان نمانند اما رسالت خودشان را خوب انجام داده اند و موقع خواندن حالتان را خوب کرده اند!

نبویان تا کنون چهارجلد از مجموعه داستان های خود را به قلم کشیده است و انتشارات "نقش و نگار" نشر کتاب های وی را برعهده گرفته. قطع کتاب ها "رقعی" است  و با قیمت 7000 تا 9000 تومان به فروش می رسند.

                                                                                ****

 

بخشی از این کتاب (از جلد دوم):

القصه! به محض ورود به خانه ی عمه خانم، آقا محمود بعد از جواب سلام و تبریک سال نو به بنده ، رو به جمع با عبارت "صاحبش اومد" خیال من را از بابت "هنوز تقسیم نشدن عیدی ها" جمع کرد و ضمنا حقیر را به درستی به عنوان مستحق ترین عضو فامیل جهت دریافت کادو معرفی فرمود! سپس در حرکتی قابل تقدیر، خودش چراغ اول را روشن کرد و یک ده هزار تومنی نو به بنده هدیه داد.

گرفتاری اینجا بود که محمودخان با همان متد خاص سخنوری شروع کرد به توضیح دادن در مورد عید نوروز، عیدی و بعد جمشید جم، از آن جا رسید به جام جم، چهارراه پارک وی، ترافیک، آلودگی هوا و تاثیر نامطلوب آن بر ریه های عمه خانم!

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۵ ، ۲۱:۰۵
شاید خیلی ها هنوز ندانند که سال 1365، ابراهیم حاتمی کیا، کمال تبریزی و نادر ابراهیمی با هم همسفر جبهه می شوند. نادر ابراهیمی در بیست و یک پرده کوتاه، خیلی کوتاه، دیده هایشو شنیده هایش را روایت می کند. به برخی سوالات ذهن پاسخ می دهد و البته روحیه آزادمنشی همیشگی اش را هم حفظ می کند. (و این آزادمنشی نادر ابراهیمی را همگان گواهی می دهند که او هیچ وقت به تکرار حرف دیگران یا دنباله روی از باقی افراد نیفتاد و آنچه بود خودش بود و انتخاب هایش. اگر حرفی زده به آن رسیده است و خارج از موج و جو بوده. اگر راهی رفته آن را جسته و انتخاب کرده. نادر ابراهیمی آزاد از جبر فکری است.)
این بیست ویک پرده کوتاه مشاهدات از جبهه را اگر با علم به این آزادمنشی بخوانید، لطف دیگری دارد.
 
میهمان چند خط از کتاب باشید:
 
....خیلی وقت ها انسان آنچه را که می شنود برایش ذره ای از حس دیدن و لمس کردن آن چیز را ندارد. ما با خواندن مطالبی در باب «ایستگاه های صلواتی» و یا حتّی دیدن فیلم هایی در این باره، اسیر تصوّراتی می شویم که قطره ای از گلاب واقعیّت عینی ملموس در آنها نیست. 
باید آنچا باشی. فقط همین. باید آنجا باشی، گرمازده، خیس از عرق، خسته و اوراق، تشنه لب و گیچ، تا بدانی که یک حوض آبی کوچک با ماهیان سرخ، با فوّاره، و دور و برش چند تخت با بالش های نرم، با بادبزن، و کمی آن سو تر سماوری مملو از چای، چای شیرین، و کمی آن سو تر، آب خنک با یخ، نان بربری با پنیر، یک ظرف میوه، و پشت همه این بساط پیرمردی مملو از مهرمندی با لبخندی سرشار از سخاوتی خاموش و بی ادّعا چه معنا دارد.
باید آنجا باشی تا بتوانی پیام دربسته ای را که به سویت می فرستم دریافت کنی و پاسخش را با نگاه آگاهت به سویم بفرستی....

۶ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۵ ، ۱۱:۰۰

ارسال توسط وبلاگ...بخاری

گزارشی  منتشر نشده از نمایشگاه کتاب ...اردیبهشت 95

چه کتاب هایی برداشتم... هییت مجازی کتاب

 

 
گروه الف) شعر و گل و بلبل
.
1.  درباره تو، میلاد عرفان پور، انتشارات سوره مهر، 7000 تومان
مجموعه رباعی های زیبا، مثل همیشه.
2.  نخند، رضا احسان پور، انتشارات فصل پنجم، 7500 تومان
مجموعه شعر طنز. تجربه رضا احسان پور از سنّ ایشان بیشتر است. از کتابش خواهید دید.
3.  کتاب، فاضل نظری، انتشارات سوره مهر، 10000 تومان
کتاب، کتاب عمر ماست. راستی، کسی هست هنوز «سه گانه» و «ضد» فاضل نظری را نخوانده باشد؟ ندارید از همان سوره مهر بخرید. نشد از یک دوست قرض بگیرید. رفیق مورد نظر هم نداشتید ملالی نیست. بروید نمایندگی های سوره مهر، کتاب را بردارید بیایید بیرون. بله بدزدید خب. (ها، چیه)
.
گروه ب) رمان و داستان و این مدلیا
.
4.  لم یزرع، محمدرضا بایرامی، انتشارات نیستان، 21000 تومان
لم یزرع، داستان شیعیان است و موضوع که جالب هست، و خب درست است که قیمت کتاب در حدّ سجده واجبه است ولی دلیل نمی شود از نویسنده «مردگان باغ سبز» کتاب نگیریم. (مردگان باغ سبز را هم ندارید؟ خب بخرید. پول ندارید؟ خب قرض بگیرید. رفیق ندارید؟ بدزدید. نیستان، بله بله.)
5.  ادواردو، بهزاد دانشگر، انتشارات آرما، 14000 تومان
داستن شهید ادواردو مهدی آنیلی، ثروتمندترین شیعه تاریخ تشیّع، داستان یک عاادم ماااااه...، کتاب برگزیده جشنواره اسلام و مسیحیت اصفهان، و خیلی توصیفات دیگر.
6.  زنی با کفش های مردانه، محمدعلی گودینی، انتشارات سوره مهر، 23000 تومان
حتما بخوانید. بله خب می توانید نخرید. البته اگر مثل من منتظر نوشته های دیگر محمدعلی گودینی نباشید. راستش محمدعلی گودینی مثل امیرخانی یا مستور یا ابراهیمی یا چمیدانم که، سبک نوشتاری خاص و اتفاقات فلان و بهمان ندارد. نوشته اش نوشته است. امّا نوشته بسیار پردغدغه ای است. ساده است. روان است. آرام راه می رود، دست تو را هم می گیرد و دغدغه اش را خط به خط جمله به جمله برایت توضیح می دهد. «تالار پذیرایی پایتخت» را از ایشان خوانده ام. «سایه اژدها»یش را هم در فهرست همایونی گذاشته ام. هر سه کتاب مذکور را هم برای وقت های کتابخوانی تان پیشنهاد می کنم.
7.  چهره برافروخته، مرتضا کربلایی لو، انتشارات ققنوس، 18000 تومان
موضوع را نمی دانم. امّا به کربلایی لوی روی جلد، اعتماد می کنم معمولا. نویسنده ای فلسفه خوانده با یک سر پرهیاهو، که از کتابهایش ( و راستش حتّی از عکس خودش هم) می توان فهمید این ها را. قبل تر، «جمجمه ات را قرض بده برادر» ایشان در هیئت مجازی کتاب آمده است به معرفی اینجانب.
8.  تکثیر تأسّف برانگیز پدربزرگ، نادر ابراهیمی، انتشارات روزبهان، 12000 تومان
(گفته بودم نادر ابراهیمی،«عشق» است؟) نادر ابراهیمی را حیف است نخوانید. حیف حیف حیف است اگر کتاب های نویسنده ای را نخوانید که گفته «من برای توی رختخواب دراز کشیدن و کتاب خواندن و خوابیدن نمی نویسم. من کتاب می نویسم که بیدار شوید.» حیف است.
این کتاب، اوّلین بار است مدوّن شده و به چاپ رسیده است. اصل نوشته البته مال دهه شصت است. کتابهای دیگر نون.الف را هم با جلدهای رنگارنگ در روزبهان خواهید یافت. 
9.  ماه بندان، محمدرضا شهبازی، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 6100 تومان
این کتاب داستان و رمان نیست. سفرنامه است. سفرنامه حضرت امام خامنه ای به قلم جناب شهبازی است؛ استاذنا در «طنزیم».
(بلکه معرفی این کتاب، موجبات ارتقای جایگاه همایونی در باشگاه طنز انقلاب اسلامی را حاصل شود. الهی به امید تو. یا رزاق یا کریم یا واسع المرحمه)
۴ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۵ ، ۲۲:۰۶

معرفی توسط ...وبلاگ (سابق): این روزها 

 بعضی کتاب ها آدم را با خودشان درگیر می کنند. مثل سریال های چندقسمتی، که وادارتان می کنند هر هفته زل بزنید به صفحه تلویزیون و منتظر ادامه ی ماجرا باشید. 

 لابد توی دلتان بعضی شخصیت ها را تحسین می کنید، با خیلی ها همذات پنداری می کنید، دلتان می خواهد شخصیتتان را به خیلی هاشان نزدیک کنید و احتمالا به بعضی شخصیت ها عمیقا فحش می دهید و دلتان می خواهد تا آخر فیلم یک بلایی از آسمان برایشان نازل شود و از ماجرای داستان کنار بروند.

"پنج شنبه فیروزه ای" درست همین حس و حال را به آدم منتقل می کند.

با اینکه داستان در فضای معنوی حرم امام رضا (علیه السلام) پیش می رود و اتفاقا لحظه های آرام بخش کتاب همین توصیف های حرم و انس با حضرت است اما اتفاقات و شخصیت هایی هم هستند که تا آخر ماجرا شما را حرص بدهند! کارکترهایی که با اینکه می دانید تا پایان داستان اتفاقات خوشی در انتظار آن ها نیست و شاید هم توی دلتان به حالشان تاسف بخورید اما مصممید داستان را دنبال کنید تا به یقین برسید حدستان درست بوده! هرچند مخاطب اصلی کتاب جوانان هستند و این فراز و فرودها، دل دادن ها و به سرانجام نرسیدن ها و بقیه روایت های کتاب اقتضای سن آن هاست و توجیه خوبی برای علت رخ دادنشان!

"سارا عرفانی" نویسنده رمان "پنج شنبه فیروزه ای" این اثر را در چهارسال به رشته تحریر در آورده و انتشارات "نیستان" نشر آن را عهده دار بوده است. کتاب در 373 صفحه و با قطع رقعی به بازار رسیده است و مخاطب اصلی آن قشر جوان بالاخص دانشجویان می باشند. چاپ دوم این کتاب با قیمت 22000 تومان آماده فروش شده است.

بخش هایی از این کتاب:

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۵ ، ۱۹:۴۶

معرفی توسط وبلاگ...و آن که دیر آمد


«بخشی از کتاب»:
«همه ماه ها از آن خداوندند،اما فقط یک ماه را شهرالله خوانده اند.همه شب ها از آن خداوندند،اما فقط یک شب را شب قدر دانسته اند.
کتاب حاضر گزیده ای از مجموعه توصیه ها ،نصایح ، تحلیل ها و مواعظی است که در ماه های رمضان درطول 22سال گذشته _ازسال1369 تا 1390 _ در بیانات حضرت امام خامنه ای روحی فداه ارائه شده است.

مخاطبان این مواعظ عموم مردم بوده‌اند هرچند گاه این سخنان در دیدار جمعی از قاریان قرآن کریم، کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران، نمازگزاران نماز جمعه، اساتید دانشگاهها، دانشجویان، شاعران و... بیان شده‌اند.


در انتخاب مطالب این کتاب دو ویژگی مورد توجّه قرار گرفته است:

نخست؛ موضوع بیانات ماه مبارک رمضان، معارف دینی مربوط به روزه‌داری، آداب دعا، تکالیف مؤمنان در این ماه از نظر فردی، اجتماعی و سیاسی و نظایر آن باشد.
دوم؛ صرفاً در محدوده‌ی زمانی از حلول ماه مبارک رمضان تا پایان روز عید سعید فطر هر سال بیان شده باشد. خواننده‌ای که با دقّت این کتاب را مطالعه کند درخواهد یافت که فضای معنوی خاصی در این مجموعه احساس می‌شود که دلیل آن بر زبان گوینده‌ی عظیم‌الشأن آن نیز جاری شده که در ماه رمضان فضای معنوی و ملکوتی بر عالم و به خصوص بر جامعه‌ی اسلامی و مؤمنین اهل عبادت حکمفرماست و بر همه‌ی افعال و بیانات و روحیات مسلمانان تأثیر می‌گذارد.

*** 
کتاب حاضر گیرایی خاصی برای خوندن داره،اون قدری که بی تفاوت به صفحات نسبتا زیادش به خوندن ادامه میدی،بخشی از این جاذب بودن برمیگرده به لحن روان و صمیمی به کار برده شده و بخش دیگرش مربوط به مطالب هرسرفصل هست که نهایتا در دوصفحه بیان شده.


اوصیکم به خواندن :)))

۵ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۵ ، ۱۰:۵۲