هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

آخرین مطالب

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

معرفی کتاب توسط وبلاگ...کوله بار سفر

دریافت

به جرات می توانم بگویم باهر بار مطالعه این کتاب انرژی تازه ای در رگ هایم جریان پیدا می کند و مطلب جدیدی دستگیرم می شود.این کتاب حقیقتا نوع نگاه بنده به انتظار را برایم روشن کرد و البته تغییر داد.

نکات قوت کتاب:

مستند بودن مطالب،بیان به جا و دلنشین احادیث و آیات مربوط با متن کتاب،توصیف های زیبا و عاشقانه بخش هایی از دعای عهد و استفاده از خاطرات و داستان های زیبا و به جا در متن آن قدر مرا جذب این کتاب کرده است که حتی وقتی برای بار سوم آن را می خواندم حتی از پاورقی های کتاب هم نتوانستم بگذرم.

امیدوارم همه علاقه مندان از خواندن این کتاب زیبا و جامع لذت ببرند.

 .

.

.

پ.ن:

مولف: علیرضا پناهیان
ناشر کتاب : بیان معنوی
تعداد صفحات420
قیمت کتاب چاپ سال 91: 10500 تومان.
۲۲ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۰۱

Valentin_Druzhinin_Russia.jpg (640×878)

۷ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۰۰

معرفی کتاب وبلاگ...زلال حکمت

 

قرآن حکیم و شرح آیات منتخب(با ترجمه آیت الله مکارم شیرازی؛ به انضمام فهرست موضوعی مطالب)
...
قرآن مجید؛کتاب زندگی و اصلی ترین راه رسیدن به قرب الهی و کمال انسانی است. انس با قرآن به عنوان کمال آفرین آموزه دینی مورد تأکید قرآن و اهل بیت(ع) و اولیاء الهی قرار گرفته است.متأسفانه به دلایل زیادی این کتاب بزرگ در میان ما مسلمانان و به ویژه شیعیان مهجور و غریب گردیده است و به شهادت قرآن،پیامبر اکرم (ص) در قیامت و در پیشگاه عدل الهی از امت اسلام به خاطر مغفول و مهجور نگه داشتن قرآن شکایت می فرماید.(سوره فرقان آیه 30)
بسیاری از صاحب نظران برای آشنایی اجمالی با قرآن؛مطالعه یک دوره ترجمه آن را پیشنهاد می کنند،پیشنهادی که لازم است اما کافی نیست. چرا که در هنگام مطالعه ترجمه قرآن،پرسش هایی به ذهن می آید که ترجمه جوابگوی آنها نیست و باید حتما به تفاسیر قرآن رجوع نمود.
کتاب مورد بحث ما با توجه به این نیاز و ضرورت تنظیم؛تدوین،تحقیق و منتشر شده است.
...
(قرآن حکیم و شرح آیات منتخب) شامل موارد زیر است:
1- متن کامل قرآن؛با حروف چینی رایانه ای بر اساس خط استاد احمد نی ریزی و به روش رسم الخط کم اعراب(رسم الخط پیشنهادی مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران) و هماهنگ با رسم الخط عثمان طه.متن قرآن در صفحات سمت راست این مصحف قرار گرفته است.
2- ترجمه قرآن با ترجمه شیوا و زیبای حضرت آیة الله مکارم شیرازی. ترجمه نیز در صفحات سمت راست مصحف در کنار متن قرار دارد.
3- شرح آیات منتخب به طور مختصر و مفید. در صفحات سمت چپ این مصحف آیاتی از صفحات مقابل که صرف ترجمه فهم آنها را کامل نمی کند،انتخاب و بر اساس منابع مهم و معتبر تفسیری مانند: تفاسیر المیزان؛نمونه،اطیب البیان،موضوعی آیت الله جوادی آملی؛مجمع البیان طبرسی،نور الثقلین حویزی،پیام قرآن آیت الله مکارم و...توضیحاتی پیرامون آنها ارائه شده است.
4- فهرست موضوعی مطالب کتاب. در این بخش که در پایانی مصحف قرار گرفته است برای سهولت دسترسی خواننده به موضوعات تبیین شده در شرح آیات منتخب؛فهرستی از آن موضوعات به صورت تفصیلی و اجمالی ارائه شده است.
مطالعه این قرآن برای جوانان حقیقت جویی که می خواهند با کلام وحی به طور اجمالی آشنا شوند،بسیار راه گشا و مفید است.
این قرآن نفیس که به (قرآن حکیم با ترجمه آیت الله مکارم) معروف شده است بارها و بارها توسط ناشران مختلف از جمله انتشارات مدرسه امام علی بن ابی طالب قم و نیز انتشارات اسوه (وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه) با خط اساتید مختلف خوشنویسی در سبک های گوناگون تجدید چاپ و منتشر شده است.
۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۳۴

معرفی کتاب وبلاگ...فجر کلیپ

...

ناشر کتاب: بنیاد شهید چمران

مولف : مصطفی چمران
معرفی این کتاب توسط استاد پناهیان :
... جوونها شما حیفید، قدر خودتون رو بخونید! اگر کتابچه رقصی چنین میانه میدانم آرزوست شهید چمران رو نخوندید عمرتون هدر رفته! هفتاد سالت هم که باشه من میام بالای سر قبرت مینویسم جوون ناکام! گل نشکفته! اگر این کتاب رو نخونده باشید متهمید که به بلوغ بیست سالگی نرسیدید ...
 
۷ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۰۱

مهمان معرفی کتاب توسط وبلاگ ... در مسلخ عشق جز نکو را نکشند


مدتی می گذشت و کتاب نورالدین در قفسه کتاب خاک می خورد، حقیقتش این که هم از طرح جلدش چندان خوشم نمی آمد و هم از حجم کتاب ترس داشتم، هر بار برای نخواندنش بهانه ای داشتم.
بالاخره تصمیم گرفتم در یک ماه امتحانات در کنار کتب درسی مطالعه خارج از درس هم داشته باشم، لذا نورالدین را انتخاب کردم!
....
بنده در این طیف کتاب ها ( حوزه ادبیات دفاع مقدس مخصوصا خاطره ها) بدنیال روش زندگی و سبک رفتاری می گردم!
هیشه دلم می خواسته بدانم در ایام جنگ زندگی کردنها چطور بوده، ومردمانی که باجنگ مستقیما روبرو بودند چگونه زندگی خود را می گذراندند و نورالدین پسرایران ،آن کتابی بود که در ذهنم بدان نیاز وفور داشتم.
در این مدت یک ماه من با نورالدین زندگی کردم و این کتاب یکی از بهترین دوستانم در ساعات های مختلف روز شده بود.


اما درمورد برداشت هایم از خود کتاب نورالدین پسر ایران :


کتاب داراری کشش خاص خود بود و خواننده را با خود همراه می کرد، بر خلاف برخی از کتب خاطره که شما را در سردرگمی قرار می دهد، این کتاب شما را باخود همراه می کند و به شما اجازه می دهد نورالدین را ذهن تجسم کنید وبا او همراه شوید...
وقتی که سید نورالدین برای نام نویسی جبهه تلاش می کند و عاجزانه دست به دامن مادر می شود انگار شما هم با او هستید، وقتی او به غرب می رود شما هم با او می روید، شب تان را با او تمام می کنید و روزتان را با آغاز می کنید...وقتی شیطنت می کند انگار که خود شما هم در این شیطنت سهیم هستید و یا وقتی زخم های متعدد بر اندامش نقش برمیدارد،شما هم دردی در اندامتان حس می کنید. وقتی که دوست عزیزش شهید می شود حس و حالش را درک می کنید و یا وقتی که برادرش در کنارش جان می دهد خود اوضاع و احوالش را می بینید.
خلاصه بگویم این کتاب زنده است و زنده بودنش قابل لمس است.
نتیجه ای که بنده از این کتاب گرفتم این بود که به من یاد داد بدانم،وظیفه ام در زمان حال چگونه است، وقتی می بینم یک جوان در اوج جوانی، به خاطر دین و مملکت وناموسش صورتش و زیبایش را از دست می دهد.
 وقتی که پس از جراحت های متعدد باز هم دست از نبرد با ظلم جور دست نمی کشد.
وقتی که برای تمام زخم هایی که در جنگ دیده دردهایی بسیار سخت تحمل می کند اما اینها باعث نمی شود تکلیفش را انجام ندهد.وقتی که می بینم جوانی زندگی اش را زیر سایه جنگ می سازد.
وقتی که می بینم یک جوان با درصد جانباز75% هنوز خود را مدیون جبهه وجنگ می داند ودینی بزرگ برگردن خود احساس می کند.
وقتی می بینم  جوانانی مثل سیدنورالدین وامثال او در زمان خودشان جور یک ملت 36میلیونی را می کشند ودر آن کوهستان ها و بیابان ها دست از راحتی وآسایش کشیده اند و جانشان را درکف دست گرفته اند اما عده ای پشت جبهه آنها را مورد تمسخر قرار می دهند.
اینها همه و همه باعث شد که خود رادر برابر عزم پولادین این بزرگ مردبسیار کوچک ببینم و او را با خودم مقایسه کنم.که چگونه در جهاد فرهنگی قدم برمیدارم، یا اصلا قدم برنمی دارم.
 هنوز باور ندارم جنگی همه جانبه بر علیه مان اتفاق افتاده، می افتد و خواهد افتاد.
و در برابر هر سختی خیلی زود  کم می آورم، بهانه تراشی می کنم، در ازای اندکی کاری که شاید برای خود انجام داده ام پر مدعایم، و خلاصه با هر تق ، وا داده ام...
.... شاید شما هم این کتاب را بخوانید وخوش تان بیاید ویا اصلا هیچ یک از احساساتی که من حس کرده ام شما حس نکنید و یا اینکه اصلا از کتاب خوش تان نیاید.مسئله مهم این است که با چه انگیزه ای این کتاب را می خوانید.این خیلی مهم است.اما در کل کتابی بود که کمک خیلی زیادی به من کرد.
و یک نقطه قوتی که بسیار از آن خوشم آمد، صادق بودن سیدنورالدین در بیان خاطرات است، او سعی می کند دفاع مقدس را همانطور که بوده، باضعف ها وقوت های خودش به شما برساند و الحق که رسالتش را به خوبی انجام داده. 


من این کتاب را به بهترین دوستانم معرفی می کنم، اگر شما هم دوست دارید می توانید این کتاب را مطالعه کنید.


قسمتی از متن:

۱۱ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۳ ، ۰۱:۳۹

مطلب ارسالی وبلاگ....یک سبد سیب

 

..

بفرمایید نذری...

 چشمم افتاد به پوستر ِ نذر کتاب...

خیلی خوشم اومد... اینقدر که دوست داشتم همون لحظه یه عالمه کتاب داشتم  ُ نذری می دادم!

 .

 .

بهش فکر کردم ، به نذر کتاب...

به خودم گفتم الان ما مردم جامعه بیشتر احتیاج داریم به غذای روح

پس بهتره

مدل ِ نذری دادنمون هم عوض بشه.

حتما" که نباید خوراکی نذر و نیاز کرد.

میشه وقتی مشکلی برات پیش میاد کتاب نذر کنی.

اینجوری حداقل یه کار کوچیک فرهنگی هم انجام دادی. :دی

.

.

اگه یک کتاب هم نذر کنی به نظرم خیلی ارزش داره.

میگن  کتاب خوب آدم رو صدا میزنه.

گاهی هم میشه وسیله باشیم برای انتشار کتاب های خوب.

میشه بلندگو باشیم برای کتاب های خوب!!!!.

الان اینقدر دلم می خواد بیان در خونه مونو بزنن ،

بگن نذری آوردیم ، منم برم در رو باز کنم و ببینم توی سینی به جای یه کاسه آش و حلیم و ...

یه کتاب خوب باشه :)

به این میگن یه نذری ِ ماندگار!

ماه رمضون که گذشت ، ایشالا عمری باقی بود محرم ، کتاب های خوب برای بهتر شناختن مهربان اربابمون حسین(ع) نذری بدیم

فاطمیه ، کتاب های خوب برای بهتر شناختن ِ مادرمون زهـــرا(س)...

و به همین ترتیب همه مناسبت های دیگه...

۱۸ نظر موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۰۱

معرفی کتاب وبلاگ...اندیشه شهید مطهری

این کتاب فوق العاده، کتاب روشن و جذابی ست از گلچین سخنرانی های رهبر معظم انقلاب در باب داشتن بصیرت اشخاص و حتی مطالبی هم از فتنه درآن جمع آوری شده است.کتاب توسط انتشارات صهبا منتشر شده  است .

 مطالب جذاب و روان کتاب به ترتیبی درکنار هم قرار داده شده که خواننده می تواند به راحتی به یک نظم فکری درباره موضوع کتاب دست پیدا کند.کاری که مرکز صهبا سابقه انجام آن را برای چندین کتاب دیگر در کارنامه خود دارد،از جمله همین کتاب خانواده که مدتی پیش معرفی در این هیئت شد.



  بخش هایی از کتاب:

خوشا به حال آن کسانی که ایمان خود را از روی آگاهی ،از روی درک ،از روی شعور ،از روی فهم انتخاب می کنند ،سیل می آید درخت های تناور را می برد ،اما آن گیاهی که اگرچه باریک و نازک و لطیف است اما دو برابر خود ،ریشه  اش زیر زمین است ؛او همچنان سالم می ماند ،او می ماند ،آنچه که از بنیان است زائل شدنی نیست با این حرف ها. به هر صورت این یک حقیقت و یک نکته ی مسلم است در اسلام ؛ایمان ارزشمند ،ایمان آگاهانه است ،ایمان توام با درک وشعور است ...



...درباره ی عمّار یاسر آیه ی قرآن می گوید : اگر در زیر شکنجه برای خاطر آن که دشمن را از خود لحظه ای منصرف کنی یک جمله گفتی بگو، آن ایمان ت ایمانی نیست که با شکنجه از قلبت زائل بشود ،آن ایمانی که آهن را داغ می کنند،به گردنش می چسبانند شوخی نیست،آهن گداخته را به بدنش نزدیک می کردند و به پوست بدنش می چسباندند . این به خاطر آن ایمان آگاهانه ی عمیقش دست برنمی داشت ؛ایمان این است .ایمان از روی روشنی ،از روی درک ،از روی فکر ،با محاسبه های صحیح ،وقتی انجام گرفت آن وقت لازم نیست ما این ایمان را توی پارچه و توی کهنه و توی صندوقچه بگذاریم که مبادا گرما و سرما و گرد و خاک و غبار به او آسیب برساند ،آسیبی به او نمی رسد.



ما سایش و فرسایش پیدا می کنیم ،دل و جان ما در برخورد با حوادث روزمره ی زندگی به طور دائم در حال فرسایش است .باید حساب این فرسایش ها را کرد و جبران آن را با وسایل درست پیش بینی نمود . و الا انسان از بین خواهد رفت .

ممکن است انسان از لحاظ مادی و صوری ،تنومند و فربه هم بشود ،اما اگر به فکر جبران این سایش ها نباشد ،از لحاظ معنوی نابود می شود...



نگذارید بعضی از نیازهای مادی و مسائل کوچک ،جلوی بصیرت ها را بگیرد.بصیرت تان راحفظ کنید و دشمن تان را بشناسید .دشمن ،ترفندهای گوناگون دارد و آن ملتی موفق می شود که فریب نخورد،دشمن سعی می کند که نیازهای آرزوهای انقلابی را در نظر یکی ملت مومن ،کوچک کند .سعی می کند نیازهای مادی و کوچک را در نظر او بزرگ کند ،نیاز مادی هم نیاز است ،اما از جان که بالاتر نیست ! ملتی که در راه خدا ،جان برایش نثار کردنی است ،آن جائی که میدان مبارزه با دشمن است ،نیازهای دیگر چه تاثیری می تواند داشته باشد؟؟...

۹ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۰۱

   آفرین بر جبهه کتاب به خاطر این کار....

سلام.

....فروشگاه جبهه کتاب در تاریخ های اعلام شده کلیه درآمد حاصل از فروش کتاب و سایر محصولات فرهنگی رو به مردم مظلوم  غزه اختصاص می ده...
آره دیگه...هر کسی می تونه به اندازه خودش به بقیه کمک کنه.یکی با شرکت در راهپیمایی،یکی با کتاب و....

۶ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۵۶

معرفی کتاب وبلاگ...بخاری

زیرخاکی مجید قیصری کتابی است شامل هشت داستان کوتاه که هرکدام شان یک ریزه کاری از جنگ عراق علیه ایران است. (البته یکی از داستان های این کتاب در حال حاضر تبدیل به فیلم شده و روز سوم نام گرفته) هر داستان دقیقا قصّه ای است که از کلمه آغازین دارای سوژه (معمولا در اوان داستان، نامشخّص)، راوی(معمولا مشخّص) و فضاسازی(بسیار مناسب) است. سه گانه سوژه، روایت و فضاسازی تقریبا در همه هشت داستان با قدرتی یکسان در کنار هم کشش و عمق داستان را بالا می برد و به نقطه اوج منتهی می شود؛ آن هم به علّت سبک نوشتاری خاصّه مجید قیصری معمولا با گره گشایی، و نیز با پایان داستان، کاملا مصادف می شود و خواننده را به وجد آورده و گاهی شوکه می کند.

قیصری به شدّت ریزبین است. سوژه ها کاملا خاص انتخاب می شوند و پردازش آنها منحصر به سبک خود اوست. (البته بهترین نمونه پردازش ایشان را در کتاب «سه کاهن» می بینیم.) در کتاب حاضر البته به علّت ماهیت نوشتاری داستان کوتاه، کمی از حدّ اعلای پردازشی شبیه «سه کاهن» به دوریم. اما داستان ها به نوبه خود و در مقایسه با بسیاری داستان نویس های سبک داستان کوتاه، ممتاز و در خور توجّه اند.

ناگفته نماند این کتاب به خاطر این طرح روی جلدش

حتما باید نمره منفی بگیرد! (مقایسه کنید «سه کاهن» و «شمّاس شامی» را با این کتاب، هر سه از همین نویسنده.)

ولی طرح روی جلد چاپ دیگرش به مراتب قابل توجّه بود.

از نظر دور نماند که دفاع مقدّس برای ما دو گونه پند به یادگار دارد؛ یکی درس هایی که از رشادت های رزمندگان در میدان نبرد برایمان به یادگار مانده، و دیگری کمی غیر مستقیم تر، ولی عمیق تر، درس هایی است که از رفتارهای مردم غیور همگام با رزمندگان در پشت جبهه ها می توان آموخت. زیرخاکی مجید قیصری شاید همه جنگ نباشد؛ ولی دقیقا هشت روایت ریزبینانه است از یادگارهای نوع دوم، یا دست کم روایاتی است از آن صحنه ها که میدان نبرد با پشت جبهه گره می خورد.

نشر افق این کتاب را با قیمت 2800 تومان  در سال 1390به چاپ رسانده است. صباحی را میهمان این کتاب باشید.

یک پاراگراف از داستان پاپوش از همین کتاب:

« خودش می گوید مربوط به سال ها قبل می شود. جزیره مجنون. در نبودش نقشه ایران را پهن می کنم کف اتاق. خیلی می گردم. چشمم به چنین اسمی نمی خورد. حتی شبیهش. خودش می گوید آن جا شده. جزیره ای با این اسم روی نقشه پیدا نمی کنم. ولی او می گوید هست. منم می گویم حتما هست. به خاطر اسم قشنگش حتما هست...»

۱۴ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۰۱