هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ق.ظ

۹

بصیرت و استقامت

دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ق.ظ

معرفی کتاب وبلاگ...اندیشه شهید مطهری

این کتاب فوق العاده، کتاب روشن و جذابی ست از گلچین سخنرانی های رهبر معظم انقلاب در باب داشتن بصیرت اشخاص و حتی مطالبی هم از فتنه درآن جمع آوری شده است.کتاب توسط انتشارات صهبا منتشر شده  است .

 مطالب جذاب و روان کتاب به ترتیبی درکنار هم قرار داده شده که خواننده می تواند به راحتی به یک نظم فکری درباره موضوع کتاب دست پیدا کند.کاری که مرکز صهبا سابقه انجام آن را برای چندین کتاب دیگر در کارنامه خود دارد،از جمله همین کتاب خانواده که مدتی پیش معرفی در این هیئت شد.



  بخش هایی از کتاب:

خوشا به حال آن کسانی که ایمان خود را از روی آگاهی ،از روی درک ،از روی شعور ،از روی فهم انتخاب می کنند ،سیل می آید درخت های تناور را می برد ،اما آن گیاهی که اگرچه باریک و نازک و لطیف است اما دو برابر خود ،ریشه  اش زیر زمین است ؛او همچنان سالم می ماند ،او می ماند ،آنچه که از بنیان است زائل شدنی نیست با این حرف ها. به هر صورت این یک حقیقت و یک نکته ی مسلم است در اسلام ؛ایمان ارزشمند ،ایمان آگاهانه است ،ایمان توام با درک وشعور است ...



...درباره ی عمّار یاسر آیه ی قرآن می گوید : اگر در زیر شکنجه برای خاطر آن که دشمن را از خود لحظه ای منصرف کنی یک جمله گفتی بگو، آن ایمان ت ایمانی نیست که با شکنجه از قلبت زائل بشود ،آن ایمانی که آهن را داغ می کنند،به گردنش می چسبانند شوخی نیست،آهن گداخته را به بدنش نزدیک می کردند و به پوست بدنش می چسباندند . این به خاطر آن ایمان آگاهانه ی عمیقش دست برنمی داشت ؛ایمان این است .ایمان از روی روشنی ،از روی درک ،از روی فکر ،با محاسبه های صحیح ،وقتی انجام گرفت آن وقت لازم نیست ما این ایمان را توی پارچه و توی کهنه و توی صندوقچه بگذاریم که مبادا گرما و سرما و گرد و خاک و غبار به او آسیب برساند ،آسیبی به او نمی رسد.



ما سایش و فرسایش پیدا می کنیم ،دل و جان ما در برخورد با حوادث روزمره ی زندگی به طور دائم در حال فرسایش است .باید حساب این فرسایش ها را کرد و جبران آن را با وسایل درست پیش بینی نمود . و الا انسان از بین خواهد رفت .

ممکن است انسان از لحاظ مادی و صوری ،تنومند و فربه هم بشود ،اما اگر به فکر جبران این سایش ها نباشد ،از لحاظ معنوی نابود می شود...



نگذارید بعضی از نیازهای مادی و مسائل کوچک ،جلوی بصیرت ها را بگیرد.بصیرت تان راحفظ کنید و دشمن تان را بشناسید .دشمن ،ترفندهای گوناگون دارد و آن ملتی موفق می شود که فریب نخورد،دشمن سعی می کند که نیازهای آرزوهای انقلابی را در نظر یکی ملت مومن ،کوچک کند .سعی می کند نیازهای مادی و کوچک را در نظر او بزرگ کند ،نیاز مادی هم نیاز است ،اما از جان که بالاتر نیست ! ملتی که در راه خدا ،جان برایش نثار کردنی است ،آن جائی که میدان مبارزه با دشمن است ،نیازهای دیگر چه تاثیری می تواند داشته باشد؟؟...

نظرات  (۹)

سلام...
قیمت کتاب:  سه هزار تومان...


۰۵ مرداد ۹۳ ، ۰۳:۳۵ در مسلخ عشق
سلام،  قسمتهای خوبی از کتاب رو انتخاب کردید ، مخاطب رو قلقلک میده تا آخر بخونه...
مشتاق شدم..
ممنون
۰۵ مرداد ۹۳ ، ۰۵:۲۲ امیـــــد ...
سلام لذت بردم از وبلاگتون در یک کلام ...

خیلی خوب بود 

ممنون :)
سلام،  این کتاب را چند سال پیش دریافت کردم. طبق تعریفات شما کتاب جالبی است. خواندنش خالی از لطف نیست. من نیز به دوستان توصیه می کنم.
کتابی بس فوق العاده...
ان شاءالله توفیق خوندنش نصیبمون بشه ...
سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" کتاب «بصیرت و استقامت» "
با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/30910
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام رضا (علیه‌السّلام): روز فطر از این رو عید قرار داده شد تا روز گردهمایی مسلمانان باشد، و در این روز گرد هم آیند و برای خدا به صحرا (فضایی باز) درآیند و خداوند را بر منّتی که بر آن‌ها نهاده است ستایش و به بزرگی یاد کنند."
یا علی
۰۷ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۴۵ زهرا رستگار
قیمت کتاب مهم نیست ک!.. حال خوندن باید باشه ک نیست!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی