هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

يكشنبه, ۱ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

۰

اِما (رمانی از جین آستین)

يكشنبه, ۱ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ق.ظ

معرفی توسط وبلاگ...این روزها

 

 

گفتنش شاید خنده دار باشد اما چندروزی که این کتاب دستم بود لحن صحبت هایم کاملا رسمی و کلاسیک شده بود! بس که شخصیت های این کتاب روی انتخاب واژگان و مودب جلوه کردن، حساس بودند!
"اِما" داستان روزمرگی های یک دختر جوان بود. دختری که در آستانه ی ازدواج است و اتفاقا محبوبیت، شهرت و اصالت خوبی هم دارد.  کتابی که میتواند هدیه ی خوبی برای دخترهای دم بخت باشد و کنجکاوی ها و خیالبافی های دختران جوان برای انتخاب همسر را در قالب داستان ارائه دهد.
اِما، در ابتدای داستان دختری ازدواج گریز است که سعی میکند زندگی اش را در کنار پدر و خواهرزاده های محبوبش بگذراند؛ همین تصمیم او برای مجرد ماندن، این شجاعت را به او می دهد تا دخترها و پسرهایی را که در اطراف خود می بیند، سر راه هم قرار دهد تا با هم آشنا شوند، آشنایی هایی که بعضی به سرانجام و بعضی به ناکامی می رسند و اِما را حسابی غافلگیر می کنند.
کتاب اِما، داستان دل دادن ها و عاشقی های بی خبر و ناگهانی بود. حساسیت های اِما برای کنار هم چیدن عاشق و معشوق ها ظریف و زیبا بودند.
شاید روزمرگی ها و خیالبافی های اِما در بعضی از فصل ها کسل کننده به نظر می آمد اما پایان غافلگیرکننده و ازدواج اِما آن قدر شیرین بود که جا داشت از "جین آستین" نویسنده ی این کتاب، بابت خلق این اثر تشکر کنیم!

 

بخشی از کتاب:
اتفاقات گردش باکس هیل تمام شب، در افکار اِما پرسه می زد. نمی دانست بقیه چه نظری دارند. بقیه، در خانه هایی دیگر ، با تلقی هایی دیگر، شاید با رضایت از این گردش یاد می کردند.
اما از نظر اِما آن روز هدر رفته بود.نه آن موقع رضایتی به همراه داشت و نه بعدا می شد تجسم تنفرآمیزی از آن نداشت. چنین چیزی برای اِما بی سابقه بود. تمام شب با پدرش تخته نرد بازی کرد، و این خود غنیمتی بود. رضایت واقعی همین بود، بهترین ساعت های روز را داشت صرف پدرش می کرد. احساس می کرد زیاد شایسته ی محبت و اعتماد پدرش نبوده و به همه خرده گیری ها و سرزنش ها بی اعتنایی کرده بود.

 

شناسنامه ی کتاب:
نویسنده: جین آستین
مترجم: آرمانوش باباخانیانس
موضوع: داستان انگلیسی. قرن ۱۸
سال چاپ: (دوم) ۱۳۹۵
تعداد صفحات: ۴۹۶ صفحه
ناشر: آتیسا
قیمت پشت جلد: ۳۴۰۰۰ تومان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">