هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ق.ظ

۸

حجاب بی حجاب

چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ق.ظ

معرفی توسط وبلاگ...سداد

نویسنده: محمد رضا زائری
ناشر: آرما
درباره کتاب:
زائری در این کتاب رویکرد متفاوتی را برگزیده و آنگونه که در پیش گفتار آورده است، مخاطب اصلی کتاب بیش از آنکه بانوان باشند، فعالان فرهنگی کشورند. در بخش نخست، نویسنده برخوردهای جبری و رفتار سراسیمه و از سردستپاچگی با پدیده بدحجابی را رد و ضمن تأیید توطئه‌های دشمن، این معضل را بیشتر ناشی از کوتاهی و خطاهای خودی می‌داند.
 
فرازی زیبا از کتاب:

پرسش منطقی از امامان جمعه و علما

این روزها، مثل همه ی روزها، جو گیر شده ایم، از بی حجابی و بد حجابی دردمندیم و البته، حق هم داریم. رواج و شیوع فساد و خطرات فرهنگی تهاجم دشمن، چنان آشکار شده است که جای سکوت باقی نمی گذارد. آنچه پیش تر، پیران در خشت خام می دیدند و کسی به هیچشان نمی گرفت، امروز جوانانش در آینه می بینند و دیگر جای تردید ندارد.

آنچه مقام معظم رهبری سال ها پیش به عنوان تهاجم و شبیخون فرهنگی به آن توجه کرده اند و از آن بیم داده بودند، اکنون به وضوح می توان مشاهده کرد. لیکن پرسش منطقی از همه مراجع بزرگوار و علمای دین و ائمه محترم جمعه و اعضای مجلس خبرگان و نمایندگان دلسوز مجلس و فقها و حقوق دانان شورای نگهبان و … این است: راستی اگر قرار باشد فهرستی از خطاها و گناهان و فسادها و خطرات و تهدیدها بنویسیم و در مقابل آن ها واکنش نشان بدهیم، اهمیت و نسبت خطر هر کدام چقدر است؟ بر اساس تعالیم پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) برای کدام یک باید نیمه شب ناله کنیم و برای کدام یک باید در میانه ی روز فریاد بکشیم؟

آیا در کنار مشکلات همچون بد حجابی و دختر بازی و فیلم های هالیوودی و شبکه های ماهواه ای و روابط محرم و نامحرم و چاپ مطلبی در نشریه ای دانشجویی و قضا شدن نماز صبح و توهین به روحانیت و …، که معتقدیم هیچ یک، بی اهمیت و ناچیز نیست، مشکلات بی اهمیت و ناچیزی! مثل بی عدالتی و فقر و فساد اداری و رشوه و پارتی بازی و آه مظلوم و سرکوب انتقادهای ساده و دروغ و غیبت و بازی با آبروی مردم و بی حرمتی به مؤمنان و بی اعتمادی مخاطب و سلب باورهای عمومی و…، نیز جایی برای نگرانی و حساسیت دارد یا نه؟

و اگر دارند، که طبق روایات صحیحه و مشهور چنین است، برای آن ها باید قبل از بدحجابی و بی حجابی فریاد زد یا نه؟ و راستی اگر قرار شود یک بار دیگر فهرست آن خطرات و تهدیدها را مرور کنیم، آیا همین موضوع حجاب خطر سازترین است یا چیزهای دیگری هم هست؟ مثل قدیم ها که به ما یاد داده بودید که «هیچ چیزی باظلم پابرجا نمی ماند»
 
 

نظرات  (۸)

"کتاب تنهایی" مجموعه احادیث قدسی هست که به قلم آقای محمدرضا زائری نوشته شده.
ببخشید که نظرم بی ربط به پسته. فقط اسمشون رو دیدم گفتم پیشنهاد بدم این کتاب رو هم معرفی کنید.

سلام
ممنونم بابت معرفی این کتاب خوب

در روزهایی که دوستان به دلیلی در نظر دهی شرکت نمی کنند....
۲۶ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۱۹ فانوس جزیره
سلام علیکم
ممنون از معرفی
عاقبتتون بخیر / یاابوتراب
۲۷ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۵۹ سراجا منیرا
سلام
خیلی خوب

لینکی که دادید میگه: چنین مطلبی وجود ندارد!
از داخل سایت اومدم توی مطلب

تشکر برای معرفی
پاسخ:
سلام
 ممنون از قبول دعوت
 و عذر خواهی بابت مشکل پیش آمده....
سلام 
ان شاءالله که تهیه کنیم و بخونیم این کتاب رو 
محمدرضا زائری روزنامه نگار دوست داشتنی هم هست!
یا کریم
سلام
ممنون از دعوت تان
قابل تامل بود سخنانش اما با این سطور کم از کتاب ، نتوانستیم خیلی خوب منظورش را بفهمیم . کاش کمی بیشتر از کتاب ها بگذارید تا آنها که نمی توانند آن را حتی از کتابخانه های شهرشان تهیه کنند ،چون ندارند کتابخانه ها !!!!! چیزی بیشتر دستگیرشان شود .

تنتان سالم و قلبتان سلیم باد
 اللهم عجل لولیک الفرج
مرسی از شما بابت معرفی کتاب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی