هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۰۰ ب.ظ

۳

کتابِ آه...

دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۰۰ ب.ظ

معرفی توسط وبلاگ...عطش

.

.

.

هلال ابن نافع گفت:

من ایستاده بودم با اصحابِ عمرسعد، که مردی فریاد زد

«ایّها الامیر! مژده که اینک شمر حسین را می کشد.»

من میانِ دو صف آمدم و جان دادنِ او را دیدم: به خدا قسم،

هیچ کشته ی به خون آغشته را نیکوتر و درخشنده روی تر از وی ندیدم ...

تابِ رخسار و زیباییِ هیئتِ او اندیشه ی قتلِ وی را از یادِ من ببرد.

شربتی آب می خواست. شنیدم مردی گفت:"

 آب نخواهی نوشید تا به جهنم بروی و از آبِ آنجا بنوشی."

حسین را شنیدم گفت:"من نزد جدّ خویش روم و از آب غیر آسِن بنوشم

و از آن چه شما با من کردید بدو شکایت کنم."

همه خشمگین شدند _ که گویی خداوند در دلِ آن ها رحمت نیافریده بود.

من گفتم:"به خدا قسم، دیگر در هیچ کار با شما شریک نشوم."

.

شمر سرِ حسین را جدا کرد و به خولی سپرد.

سنان نیزه بر پشتِ حسین زد که از سینه ی بی کینه اش سر زد.

چون نیزه را بیرون کشید، روحِ حسین به اعلی علّیّین رسید.

.

گردی سخت سیاه و تاریک برخاست و بادی سرخ وزید که هیچ چیز پیدا نبود

آسمان سرخ گردید و آفتاب بگرفت _ چنان که ستارگان در روز دیده شدند.

هیچ سنگی را برنداشتند، مگر زیرِ آن خونِ سرخِ تازه بود.

مردم پنداشتند عذاب فرود آمد.

کسی در لشکر آمد و فریاد میزد. او را از فریاد منع کردند.

گفت:"چگونه فریاد نزنم و حال آنکه می بینم رسولِ خدا را ایستاده،

نگاه به زمین می کند و جنگِ شما را می نگرد. و من می ترسم 

بر اهلِ زمین نفرین کند و من با آنها هلاک شوم."

آنها با یکدیگر گفتند "دیوانه است"

او جبرئیل بود.

.

و جمعه بود، دهمِ محرّمِ سالِ شصت ویکم، مابینِ نمازِ ظهر و عصر.

و حسین پنجاه و هشت سال داشت.

.

.

.

.

"کتابِ آه"

بازخوانی مقتل حسین ابن علی علیهما السّلام

این کتاب "بازخوانده"ی ترجمه ی فارسی نَفَسُ المَهموم است،

شامل وقایعِ پس از بیعت مردم با یزیدابن معاویه تا بازگشتنِ خاندانِ 

حضرتِ حسین ابن علی _ بی او _ به مدینه. 

انتشارات جام طهور/ویرایش یاسین حجازی

 

نظرات  (۳)

سلام.
عالیه
قسمت خیلی خوبی از کتاب رو انتخاب کرده بودید.
اجر شما با حضرت سیدالشهدا (علیه السلام).
پاسخ:
سلام
ممنون از وبلاگ عطش بابت انتخاب متنی از کتاب
 و ممنون از شما بابت حضور دلگرم کننده...
یا حسین
سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" کتابِ آه "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/36094
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام صادق (علیه‌السّلام): عموی ما، عبّاس، دارای بینشی ژرف و ایمانی راسخ بود؛ همراه با امام حسین (علیه‌السّلام) جهاد کرد و نیک آزمایش داد و به شهادت رسید."
یا علی
۱۴ آبان ۹۳ ، ۲۲:۱۱ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
 مقتل خوانی دل میخواد...
خیلی سخته

من یه کتاب واقعه دارم الان یک ساله دارم میخونم ولی هربار بیشتر از دوصفحه نشد ک بخونم
هرچند یه قسمتهاییش هم تاریخه 
ولی سنگینه...
خیلی
پاسخ:
با هاتون موافقیم....
واقعا دل میخواد....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی