هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۰۰ ب.ظ

۳

آذرخشی دیگر در آسمان کربلا

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۰۰ ب.ظ

معرفی کتاب توسط وبلاگ...یک سبد سیب

.

.

.

"آذرخش کربلا"؛ کتابی برای کشف ریشه‌های عاشورا / این کتاب مجموعه سخنرانى‌هاى آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در حسینیه شهداى قم است که توسط انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى(ره) به چاپ رسیده است.

فصل دوم : اهمیت بزرگداشت قیام عاشورا

واقعه کربلا، اگر در تاریخ بشر رخدادى بى نظیر نباشد، از جمله وقایع بسیار کم نظیر است ؛ چنان که روایاتى با صرف نیز از ائمه اطهار علیهم السلام مبنى بر بى نظیر بودن این حادثه در گذشته و آینده وارد شده است. نظر از دیدگاه شیعه ، همه مورخان و آشنایان به تاریخ نیز اتفاق نظر دارند که واقعه عاشورا از جمله کم نظیرترین رویدادهاى عالم است ؛ واقعه اى که هم از نظر کیفیت وقوع ، هم از نظر عظمت مصیبت و هم از نظر تکرار . جاودانگى آن در یادها و آثار اجتماعى اى که در پى داشت ، با هیچ ماجراى دیگرى قابل مقایسه نیست.

براى هیچ واقعه اى در حد .عزادارى آن حضرت در هر سال مى تواند بهترین عامل هشداردهنده و بیدارکننده باشد، واقعه عاشورا وقت و هزینه صرف نشده و مردم در هیچ مصیبتى این قدر اشک نریخته اند.

گستردگى و تاثیر عزادارى براى سیدالشهدا علیه السلام در این عصر، عزادارى براى امام حسین علیه السلام اختصاص به ایران ندارد؛ بلکه در دورترین نقاط جهان نیز روز عاشورا، مراسمى شبیه آنچه در ایران صورت مى گیرد، برگزار مى  شود؛ در ایام محرم و صفر و به خصوص در شهر نیویورک - که یکى از بزرگ ترین شهرهاى دنیاى غرب است - شیعیان پاکستانى ، ایرانى ، عراقى . ، لبنانى و بعضى از کشورهاى دیگر، در روز عاشورا دسته هاى سینه زنى راه مى اندازند؛ به گونه اى که توجه مردم را به خود جلب مى کنند وبزرگ ترین خیابان این شهر، پر از جمعیت مى شود و رفت و آمد در آن با مشکل مواجه مى گردد.

افزون بر شیعیان ، در بسیارى کشورها و مناطق سنى نشین در ایام عاشورا، چنین مراسمى برگزار مى شود؛ یا اینکه آنان در مجالس عزادارى شیعیان شرکت مى جویند؛ چنان که بسیارى از مسلمانان سنى مذهب در هندوستان که شمار مسلمانان آن ، دو برابر کل جمعیت ایران است - و همچنین مسلمانان بنگلادش و پاکستان ، در مراسم آنان با استناد به آیه قل لا اءسلکم علیه اءجرا إ لا المودة فى .عزادارى امام حسین علیه السلام حضور مى یابند.

مودت و محبت به ذوى القربى و اهل بیت پیامبر صلى الله علیه و اله را بر خود واجب مى دانند  و القربى، براى اداى اجر رسالت پیامبر اسلام صلى الله علیه و اله ، شرکت در مراسم عزادارى و سوگوارى فرزندش امام. گذشته از اینها، بت پرستانى که در سرزمین هند زندگى مى کنند و حسین علیه السلام را بر خود لازم مى شمارند، اعتقادى به شریعت اسلام ندارند، به سبب برکاتى که از عزادارى سیدالشهدا علیه السلام دیده اند، خودشان جداگانه مراسم عزادارى برپا مى کنند و نذورات فراوانى به این کار اختصاص مى دهند.

بنابراین مى توان گفت هیچ واقعه اى در عالم ، بر ملل مختلف ، این گونه تاثیر نگذاشته است؛ گذشت نزدیک به چهارده قرن ، طراوت و تازگى خویش را حفظ کرده است و چنان با سوز و گداز برگزار می شود که گویی حادثه کربلا هم امروز واقع شده است.

نظرات  (۳)

عاشورا چقدر حرف برای گفتن داره!
«ولا تکن من الغافلین»
خدایا ما رو از غافلان قرار نده...

تشکر.موفق باشید.

پاسخ:
تشکر و سپاس از حضور همیشگی تون...
یا حسین...
۱۰ آبان ۹۳ ، ۰۰:۳۷ امیـــــد ...
اصلا حسیـــــــــــــن ، جنس غمشـ فرق میکند
شعر حسیــــــــــــن قافیه اشـ فرق میکند
من از حسیــــــــــــن منی رسول الله فهمیدم
اصلا حسیـــــــــــــن کل وجودشـ فرق میکند

ممنون که سر زدید به ما از پستاتون استفاده کردیم
التماس دعای مخصوص تو این شبا ....
پاسخ:
ما ه محتاجیم...
یا حسین...
۱۱ آبان ۹۳ ، ۲۳:۱۲ پلڪــــ شیشـہ اے
این کتاب واقعاً دوست داشتنی بود.
قبلاً نصفه نیمه خوندمش.

اجرکم عندالله
پاسخ:
یا حسین...
ممون از حضورتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی