هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ق.ظ

۹

اثبات وجود خدا...

يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ق.ظ

معرفی توسط وبلاگ...یک سبد سیب

در کتاب «اثبات وجود خدا» آراء و نظرات چهل دانشمند در اثبات وجود خداوند به زبانی ساده و قابل فهم برای عموم مردم آمده است.این کتاب نخـستین بار در سال 1340 منتشـر شد و در طــول بیش از سی سال به چاپ هفتم رسید.
 ناشر در حالی به چاپ هفتم آن اقدام می‌کند که گرایش به مسـائل معنوی روزبه‌روز بیشتر می‌شود.
انسان معاصر در پی یافتن تکیه‌گاهی مطمئن برای گذراندن زندگی‌ای تـوأم با آرامش و تعالی است. او بــه دنــبال جایگــاهی مطمــئن برای ادامــه حــیات خـود اسـت و بــه تجــربه می‌دانــد که چنین موقعیتی در دنــیـای مـادی پــیدا نمـــی‌شــود. جــان کــلوور مونسما،محقق علوم دینی، به عده‌ای از دانشمندان امریکا نامه‌ای می‌نویسد و این سؤال را می‌پرسد که «آیــا خــــدا وجود دارد؟». 
آنان در پاسخ عقاید خود را بیان می کنند و اجـازه مـی دهند مونسـما جــواب‌هــای ایشان را در کتابی گـرد آورد. اغـلب ایـن دانشمندان از میان پدیده‌های طبیعت و مســائــل مبــهـم آن ، نـور حـقـیقـت را مشـاهـده کـرده و بـه نیکــی دریافته‌ اند کـــه در ورای عــالـم طــبـیـعت حـکـمـت والایـی وجــود دارد که تـمـام مخـلـوقـات آفریده اوست و به اراده او اداره می شود.
مقالات این کتاب اثر عده‌ای فیزیک‌دان ،شیمـی‌دان،ریاضـی‌دان،اخـترشـناس،زمین‌شناس،خاک‌‌شناس، زیست‌شناس ، جانورشناس و پزشک است که با شیوه‌های پژوهشی خود به این سؤال پاسخ داده‌اند. 
این کتاب نموداری از طرز تفکر دانشمندان امریکاست و مجموعه مقــالات آن به خوبی طرز فکر محیط علمی را راجع‌ به وجود خدا و رابطه خالق را با عالــم ماده نشان می‌دهد. 
فکر ابتدایی و اصلی این کتاب آن است که علوم با مطالعه پدیده‌های طبیعی و استدلالات عقلی می‌تواند وجود یک قدرت مافـوق بشــری را ثابـت کـند. در حالی‌ که علوم از تشخیص این قدرت عاجز است و نمی‌تواند تعریفی منطقی از آن ارائه کند، به همین دلیل تنها می‌تواند با تعبیرهای عمــومی مـعنای آن قدرت را بیان کند. 
در عین حال تمام رشته‌های علوم ثابت می‌کـنند که در دنــیا نظام قدرتمندی حاکم است که اساس آن قوانین و سنن ثابت و تغییرناپذیری است و کوشش دانشمندان و احاطه به این قوانین به بشر امکان می‌دهد از خسوف و کسوف و دیگر پدیده‌ها، صدها سال قبل از وقوع آن‌ها، آگاه شوند. 
در این کتاب دانشمندان نظر کسانی را که ادعـا می‌کنند دنیا تصادفـی است، رد می‌کنند و برای خواننده معنی تصادف را شرح می دهند. 
علاوه‌ بر این، در این مــقالات مزایای ایمان به خــدا و اطمینان به او و امــید به گشایش در کارها به ‌وسیله او تأیید می‌شود و ریشه تمام فضایل اجـتماعی، اخلاقی و انسانی در ایمان به خدا خلاصه می‌شود. 
از جمله مقالات این کتاب می‌توان به «آغاز جهان؛ نقشه و هدف یا تصادف» اثر فرانک آلن، «بی‌تعصب و بی‌طرفانه قضاوت کنیم» اثر ادوارد لوتر‌کیسل، «دلایل طبیعی وجود خدا» اثر پل کلارنس‌ ابرسولد، «اکتشافات علمی وجود خدا را ثابت می‌کند» اثر جورج اورل‌ دیویس، «خدا و پیچیدگی طبیعت» از جان ‌ویلیام کلاتس، «خدا از دیدگاه علم» از جان ‌لئو ابرنتی، «نشان خدا در گیاهان» از جرالددن هرتاگ، «جهان تحت کنترل مرکزی» از ارل چستر رکس، «قوانین شیمیایی و خداوند» از جان ادلف بوهلر و «طبیعی‌گری باید در برابر خداپرستی سرتعظیم فرو آورد» از اولین‌ کارول کارکالیتس اشاره کرد. 
ازچاپ دوم، بخشی با عنوان «چند آیه از قرآن مجید» نوشته محمد جمال‌الدین ‌الفندی، استاد هواشناسی دانشگاه قاهره به این کتاب افزوده ‌شد و از جاپ پنجم ترجمه بعضی از نکات و مطالب حذف شده در چاپ‌های قبلی و نیز فصل تازه‌ای با عنوان «زندگی‌نامه‌ها» اضافه‌ شد. این فصل شرح حال و آثار بیشتر دانشمندان، فلاسفه و حکمای بزرگی است که نامشان در کتاب آمده‌است. 
احمد آرام، مهدی ‌امین، علی‌اکبر صبا، عبدالعلی کارنگ و علی‌اکبر مجتهدی به ترجمه مقالات این کتاب همت گمارده‌اند.
پ.ن:
نویسنده: جان کلوور
مترجم: احمد آرام - امین مجتهدی
حق تکثیر:ت‍ه‍ران‌: ش‍رک‍ت‌ ان‍ت‍ش‍ارات‌ ع‍ل‍م‍ی‌ و ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌،چاپ نهم: ۱۳۹۲ (فیپا).

برای آگاهی یافتن از چگونگی مطالعه این کتاب، ویکی کتابناک را ببینید.

نظرات  (۹)

ممنون از شما و یک سبد سیب
سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" اثبات وجود خدا "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/40707
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها): خوش‌رویی هنگام روبه‌رو شدن با مؤمن، بهشت را بر فرد خوش‌رو واجب می‌کند."
یا علی
۱۹ اسفند ۹۳ ، ۲۳:۰۲ بنت الهدی حسینی
اسم کتاب خیلی خیلی از لحاظ بار معنایی سنگین ه!
۱۹ اسفند ۹۳ ، ۲۳:۰۲ بنت الهدی حسینی
نگاره ای کوتاه بر چند متر مکعب عشق
در صبغة الله
۲۰ اسفند ۹۳ ، ۰۱:۰۰ تا اینجا خواندم...
 سلام


http://baketab.blog.ir/post/53
۲۲ اسفند ۹۳ ، ۱۴:۳۱ بنت الهدی حسینی
آشفته بازارِ بازارِ کتاب!

در صبغة الله بخوانید
پاسخ:
سلام
 خوندیم...انتقاد به جایی ست
امیدوارم بقیه هم مطالعه کنن....
ممنون
احمد آرام نوشته هاش خیلی مفیده...
ممنون
احمد آرام نوشته هاش خیلی مفیده...
ممنون
احمد آرام نوشته هاش خیلی مفیده...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی