هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰ ق.ظ

۶

ریشه ها

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰ ق.ظ


با این کتاب از طریق سایت حفظ و نشر آثار حضرت امام خامنه ای مدظله العالی آشنا شدم،واقعا کتاب دردناکیه و خوندش اعصاب میخواد؛ پر از زجر و درد و وحشی گری استعمار و ...یه جاهایی از کتاب دیگه تحمل خوندن نیست واقعا...

به روایت خامنه ای دات آی آر:

رئیس‌جمهور کنونی آمریکا یک سیاه‌پوست است. هرچند آمریکا این روزها نیاز دارد که مسأله‌ی تبعیض نژادی را حل شده معرفی نماید اما جنبش‌های نژادپرستانه‌ از بدو انتخاب باراک حسین اوباما، از هیچ حمله و توهینی به او دریغ نکردند.

با این حال موضوع آخرین پیشنهاد رهبر انقلاب برای مطالعه در مورد وحشی‌گری‌های آمریکا به شخص اوباما هم بی ارتباط نیست. آن هم نه از باب ظالم بودن، بلکه بدین سبب که نیای او و خانواده‌اش مثل آدم‌های این کتاب به آفریقا برمی‌گردند.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با ده‌ها هزار نفر از فرماندهان بسیج سراسر کشور در بخشی از بیانات‌شان به شاخصه‌های استعمار و استکبار پرداختند. ایشان یکی از این شاخصه‌ها را این‌گونه معرفی نمودند: «یکی از شاخص‌های دیگر استعمار و استکبار این است که جنایت را نسبت به ملت‌ها و نسبت به آحاد بشر مجاز می‌‌شمرند و اهمیت نمی‌‌دهند. این یکی از بلایای بزرگ استکبار در دوران جدید است.» بعد یک مثال روشن و مصداق معین هم بیان کردند که برخورد مستکبرین با بومیان آمریکا بود و برای دومین‌بار در سه ماه اخیر از یک کتاب خارجی اسم بردند و خواندن آن را مغتنم دانستند: رمان «ریشه‌ها» نوشته‌ی آلکس هیلی.

ریشه‌هاچه طورکتابی است؟
« قانون می‌گوید اگر سیاه‌پوستی، در چشم سفیدپوستی راست نگاه کند ۱۰ ضربه شلاق باید بخورد. قانون آن‌ها می‌گوید اگر سفیدی قسم بخورد که سیاهی دروغ گفته ‌است حق دارند یک گوش او را ببرند. اگر سفید بگوید سیاه دوبار دروغ گفته است حق دارند دوتا گوش او را ببرند. قانون می‌گوید اگر آدم سفیدی را کُشتی به دارت خواهند زد اما اگر سیاهِ دیگری را بکُشی فقط شلاق می‌خوری...خواندن و نوشتن برای سیاهان غیرقانونی است. کتاب دادن به سیاه‌ها غیرقانونی است .»

این‌ها قسمت‌هایی از توصیه‌های یک سیاه‌پوست داستان به «کونتاکینته» از شخصیت‌های اصلی رمان «ریشه‌ها»ست؛ وقتی کونتاکینته برای بار چهارم از دست ارباب سفیدپوستش فرار می‌کند و توسط سفیدپوستان به دام می‌افتد و قسمتی از پای راست او را قطع می‌کنند تا دیگر فکر فرار به سرش نزند. آن‌ها حتی زنان باردار سیاه را هم به کار در مزارع می‌فرستادند و آن‌قدر از آن‌ها کار می‌کشیدند که بچه‌شان سقط شود. کف دست سیاهان را به دیوار میخ می‌کردند و مجبورشان می‌کردند گوش‌های بریده‌ی خود را بخورند.

پی نوشت:

مولف: آلکس هیلی

مترجم:علیرضا فرهمند

تعداد صفحه:695

قیمت:16 هزار تومان

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۷

نظرات  (۶)

این جور کتابها را باید خواند
دردها را باید خواند و فهمید که ما امروزه هیچ دردی نداریمْ.

کتاب ِ خوبیست
و

ممنون از معرفی
۱۱ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۹ منور الفکر
این کتاب بخشی از سوژه آرمان مخولو ام بود...
خاص است و ترجمه مرحوم فرهمند هم عالی است
۱۴ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۴۱ ...:: بخاری ::...
ممنون از معرفی...
چقدر جدیدن داره نوع معرفی ها سیر صعودی پیدا میکنه. واقعن خییلی عالیه الحمدلله.
از کتاب خوبی ک معرفی کردید ممنونم.

+این قوانین در آمریکا جریان داره در حال حاضر؟ (البته ی نکته ای هم هستش. قوانین در امریکا در هر ایالتی متفاوته... باید در نظر بگیریم این قضیه رو.)

۱۷ مرداد ۹۴ ، ۰۲:۰۵ محمد حسین مرادی
سلام
ممنون از معرفیتون.
این کتاب از اون کتاب هایی است که حسرت خواندنش خیلی وقته به دلم مونده. :)
۱۸ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۹ وَ آنکهــ دیـرتـر آ ـمَــد ...
@ بخاری

سلام خواهر
والا با این وضعی که الان سر ساهپوستا در میارن که یهو 6تا یانکی در حد جنگ جهانی میریزن سر یه به قول خودشون کاکا سیا و در عرض چند ثانیه زندگیشو تموم می کنن و هیچ وقتم محاکمه نمیشن و جرم اون بنده خدا هم مشخص نمیشه، فکر کنم قانوناشون افتضاح ترم شده
سلام علیکم
ببخشید یه سوال داشتم!
به غیر از نمایشگاه کتاب در تهران روزهای غیر نمایشگاه جایی نیست که کتابهارو با تخفیف بفروشند؟
خیلی ممنونم
یاعلی
پاسخ:
سلام
نمایشگاه های استانی هم برگزار میشه.
الان نمایشگاه کتاب اصفهان در حال برگزاری ست.
بعضی سایت های فروش کتاب هم تخفیف در نظر می گیرند برای خرید از طریق اینترنت.که باید در نت گشتی بزنید و این سایت ها را پیدا کنید.
فقط از سایت ها و کتابفروشی های معتبر خرید کنید.
کتاب های الکترونیکی هم گزینه مناسبی هستند برای خواندن کتاب ها با قیمت مناسب و خیلی ارزان.
موارد جدیدتر حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">