هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۷ ق.ظ

۲

مثل زرافه باش

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۰۷ ق.ظ

معرفی توسط وبلاگ...زبور دل

...*"یکی ازاشرف‌زادگان انگلیسی بعد از مرگ در قصر بزرگش تعدادی نقاشی‌های گران‌قیمت به یادگار گذاشت. عموم مردم می‌توانستند گه‌گاهی بیایند و از آن نقاشی‌ها دیدن کنند. روزی عده‌ای آمدند و همان‌طور که نقاشی‌ها را نگاه می‌کردند، آنها را تحسین می‌کردند. خانم مسنی در بین آن گروه بود که حتی یک کلمه  حرف نزد، اما به تمام نقاشی‌ها نزدیک می‌شد و با دقت آنها را بررسی می‌کرد. بعد از دیدن تمام نقاشی‌ها، شخصی از آن خانم پرسید:"نظر شما در مورد این تابلوها چیست؟"

خانم مسن با اشتیاق جواب داد:" عالی بود، من حتی ذره‌ای گرد و غبار روی آنها ندیدم!!!"...

گاهی ما زیبایی‌ها را به خاطر اینکه در جست‌وجوی عیب‌های آنها هستیم از دست می‌دهیم.

کتاب مثل زرافه باش، یک سرو گردن بالاتر از بقیه بالاتر، مملو از حکایت‌های آموزنده و زیبایی است که به ما می‌آموزد که زندگی جاری در همین لحظه‌هاست. به ما نشان می‌دهد که چقدر راحت می‌تواند از کنار موانع گذشت. داستان‌ها و حکایت‌های کوتاه کتاب بیانگر این هستند که نگرش خود را باید تغییر دهیم و اراده کنیم. که بتوانیم زندگی شاد و پرباری داشته باشیم.

من توصیه می‌کنم این کتاب را از دست ندهید. این کتاب جلد 8 از مجموعه کتاب‌های "شما عظیم‌تر از آنی هستید که می‌اندیشید". به نوشته‌ی مسعود لعلی، انشارات بهار سبز. کتابی که من خریدم چاپ دوازدهم بود.

به قول نویسنده‌ی این کتاب، خدا را دوست دارم به خاطر اینکه همه‌چیز مرا می‌داند ولی send to all  نمی‌کند. و مرا با هر username ای که باشم، connect می‌کند.

...*"یک دانش‌آموز با ترس و لرز، خطاب به معلمش گفت: «مرا ببخشید آقا! نمی‌توانم جمله‌ای که در حاشیه‌ی انشای قبلی من نوشته‌اید بخوانم!»

معلم جواب داد:« من نوشته بودم، خوش خط‌ تر بنویس». (عیب دیگران را با انگشت کثیف نشان ندهیم.)

و کسانی که تو را ناراحت می‌کنند به تو می‌گویند که جای چه چیزی در وجود تو خالی است. (وین دایر)"...

 این کتاب از زود قضاوت نکردن‌ها، برداشت درست، اثر دوستی بر زندگی و رسیدن‌ها به اهداف،  زود باور نبودن و ریزنکات جالبی قصه می‌گوید که باعث می‌شود لحظه‌ای به این فکر کنیم که اعمال ما چه اثراتی داشته‌اند.

کتاب کم حجمی‌است، توصیه می‌کنم، مطالعه کنید. من از خواندن آن هم لذت بردم، هم خندیدم و هم پند گرفتم. امیدوارم برای شما نیز اینگونه باشد. هر کسی سلیقه‌ی کتاب‌خوانی‌اش با دیگران متفاوت است. اگر هم کتاب را تهیه کردید و مثل من لذت نبردید، این را به پای تفاوت‌های بین ما بگذارید.

سایت نویسنده‌ی کتاب http://masoodlaali.com/

در سایت نویسنده با شرح حال او و دیگر آثار ایشان می‌توانید آشنا شوید.

پی نوشت:

ناشر:بهار سبز/ نویسنده: مسعود لعلی/ تعداد صفحات:180/قیمت چاپ دوازدهم:8000 تومان

نظرات  (۲)

۱۶ مهر ۹۴ ، ۰۹:۱۸ مداد کوچک
کتاب ِ جالبی بود
و جلدهای دیگر از این نویسنده را نیز خوانده ام " ساده و روان "
ممنون از معرفی
۱۷ مهر ۹۴ ، ۲۱:۱۸ روح و ریحان ...
فوق العاده ست
ممنون بابت معرفی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی