هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

جمعه, ۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ب.ظ

۷

سقای آب و ادب

جمعه, ۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ب.ظ

معرفی توسط وبلاگ...مداد کوچک


مدتی ست خواندن کتاب های مرتبط با محرم را شروع کرده ام،کتاب در این باره زیاد است و جای هیچ شک و شبهه ای نیست که "داستانِ "حسین" ( علیه السلام) محفل ِ عشق است  ، می گویند سخاوت دوستی می آورد و من پایبند به این گفته و معذور از یادآور نشدنِ دیگر کتابهایی که باید قید می شدند ، لاجرم سخاوتم را بر سقای آب و ادب و به جانِ ابوفاضل (علیه السلام) می بخشم و دوستیِ خالصانه ام را بر همین کتاب با چند سطر به خط می نشینم .

و امّا سقای آب و ادب...

اینکه صدای آب را بشنوی و جرعه ای ننوشی و در دل بگویی پاره های تن حسین لب تشنه اند،این نهایت ادب است.بی جهت نیست که عباس علی ست،سقا را نیز علی لقبش گزارده.

"سقای آب و ادب"را میتوان هم شعر خواند به سبب استفاده از آرایه های ادبی بی نظیر و هم رمان:که شخصیت عباس (علیه السلام) را در ده فصل به تصویر کشیده .

این کتاب مروری ست بر مهم ترین وقایع عاشورا که هر ورقش صحبت از عباس (علیه السلام) است، از زبان نویسنده که آن را به ام البنین (سلام الله علیها)تقدیم کرده است.

قلمِ سید مهدی شجاعی مانندِ مرهمی ست بر دلهایِ زخم خورده که خواندنش را به دوستدارانِ و مُریدانِ حسین (علیه السلام) پیشنهاد می کنمْ.


بخشی از کتاب:

ماه، روشنی‌اش را، گرمی‌اش را، هستی‌اش را و هویتش را از خورشید می‌گیرد. و ماه، بدون خورشید به سکه‌ای سیاه می‌ماند که فاقد هویت و ارزش و خا‌صیت است. و آنها که مرا به لقب قمر، مفتخر ساخته‌اند، نسبت میان ماه و خورشید را چه خوب می‌فهمیده‌اند!من به طفیلی حسین آمده‌ام و به عشق حسین زیسته‌ام. من آمدم که عاشقی را به تجلی بنشینم. من آمدم که دوست داشتن را معنا کنم اما آسمان عشق حسین، بلندتر از آن است که پرنده عاشقی چون من بتواند بر آستان عظمتش بال ارادت بسازد.


شناسنامه کتاب:

نویسنده: سید مهدی شجاعی

ناشر: نیستان

تاریخ چاپ: 1395

تعداد صفحات: 264 صفحه

قطع: رقعی

قیمت: 16500 تومان

نظرات  (۷)

از اهالی هیئت نهایتِ تشکر را دارم که لذت کتاب ها را می برندْ و ما را نیز سهیم ......
سپاس از دعوتْ
پاسخ:
سلام
هیئت مجازی کتاب از شما بابت معرفی این کتاب ارزشمند تشکر می کند.
کتابخوان بمانید! :)
۰۹ آبان ۹۵ ، ۰۷:۱۴ شیردل شیروانی
بنام خدا
با سلام
ضمن قدردانی و تشکر از اینکه مدادتان را برای بیانی زیبا و ماندگار در همیشه تاریخ بکار انداختید که به حق لازمست از ایثار و شجاعت و تواضع و ...... حضرت ابوالفضل العباس برای عبرت و درس گرفتن یاد نمود،مطلبی را که در مورد سقائی ایشان قبل از واقعه عاشورا در یکی از کتابهای نویسنده توانا جناب هادی منش خواندم برایتان بیان می کنم:

سقایی، تجربه پیشین عباس علیه‌السلام

پس از ورود سپاه ۸۵ هزار نفری معاویه به صفین، او به منظور شکست دادن امیرالمؤمنین علیه‌السلام عده زیادی را مأمور نگهبانی از آب راه فرات نمود و «ابوالاعور اسلمی» را مسئول آن قسمت کرد. سپاهیان خسته و تشنه امیرالمؤمنین علیه‌السلام وقتی به صفین رسیدند، آب را به روی خود بسته دیدند.

تشنگی بیش از حد سپاه، امیرالمؤمنین علیه‌السلام را وا داشت تا عده‌ای را به فرماندهی «صعصعة بن صوحان» و «شبث بن ربعی» برای آوردن آب اعزام نماید. آنان به همراه تعدادی از سپاهیان، به فرات حمله کردند و آب آوردند. در این یورش امام حسین علیه‌السلام و اباالفضل العباس علیه‌السلام نیز شرکت داشتند و مالک اش‌تر این گروه را هدایت کرده است.

برخی از کتاب های این استاد عبارتند از :

ماه فرات،ساقی تشنه ، چشم در چشم فرات و ....

موفق و پایدار و سلامت باشید.

با احترام

پاسخ:
سلام
ممنون از این دلگرمی ها و یادگاری زیبای شما.
کاش معرفی مختصری از کتاب هایی که نام بردید به هیئت هدیه می دادید تا سایرین هم در این لذت شریک باشند.
سربلند و موفق باشید.
سلام

این خونه چقد کتابی و دل نشینه

معرفی خوبی داشته اید و قاچتون واقعا خوردنی و به یاد ماندنی...توصیف قمر عالیه...ستودنیه قلم این امپراطور قلم"سید مهدی شجاعی"،روحش شاد.

سقای آب و ادب...عنصرمهمیه "ادب "که از ایمان نشئت می گیره ،اهل بیت(ع)  هم که خود خدا تو قرآن ضمانت تطهیرشونو داده  اوج ادب و ایمانن ، سقای آب و ادب هم پرورش یافته ی این مکتبه...

شادکام باشید


پاسخ:
سلام
ممنون از حضور و کامنت پر مهر شما.
ما هم از مداد کوچک خیلی تشکر می کنیم.
جزو معدود کتابهایی که بعد تاریخی-داستانی و ادبی رو توامان جلو برده و به خوب یاز پس کار بر اومده معرفی خوبی از این کتاب دوست داشتنی بود مینای عزیز
پاسخ:
بله
اثر بسیار وزینی ست
ممنون از مداد کوچک و همراهی صمیمانه شما.
دلنشین وشیوا
پاسخ:
گوارای وجود
۱۷ آبان ۹۵ ، ۰۹:۱۹ کتابدارکلاته خیج
سلام .سپاس فراوان بابت این خانه کتابی دلنشین و خاص . از اهالی هیات نهایت تشکر را دارم . اینکه مدادکوچک عزیز  با قلم توانا و زیبا کتاب ستودنی سقای آب و ادب استاد سید مهدی شجاعی را معرفی کردند عالی بود .انشالله در پناه قمر بنی هاشم باشید.
پاسخ:
سلام
خوش اومدید
ممنون و متشکر
سلام...

ممنون از معرفی این کتاب. آثار شجاعی ادبیات خاصی داره که مخاطبان خاصی رو میطلبه.

مداد کوچک، همراه همیشگی عاشقان کتاب و قلم!
پاسخ:
سلام
بله قلم دلچسبی دارند.
ممنون از شما و وبلاگ مداد کوچک!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">