هیئت مجازی کتاب

هیئت مجازی کتاب

پیام های کوتاه

بایگانی

آخرین نظرات

  • ۲۷ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۴۵ - پریسا نامجو
    عالی..
  • Cougar

    متن تصویر

  • Lions

    متن تصویر

  • Snowalker

    متن تصویر

  • Howling

    متن تصویر

  • Sunbathing

    متن تصویر

یک لرن مرجع تخخصی وبلاگ نویسان

چهارشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ق.ظ

۹

جلوه حق- بحثی پیرامون "صوفیگری " در گذشته و حال

چهارشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۱ ق.ظ

معرفی کتاب وبلاگ....زلال حکمت

فرقه منحرف تصوف با تمام گستردگی و انشعابات متعدد از جمله فرقه های منحرفی هستند که متأسفانه به طور وسیع در جامعه مشغول به فعالیت اند و جوانان ناآگاه را به دام می اندازند.
بررسی و نقد مبانی فکری تصوف از ضروری ترین اقداماتی است که مع الاسف جای آن در محافل علمی و فرهنگی جامعه خالی است.
کتاب (جلوه حق ؛ بحثی پیرامون "صوفی گری در گذشته و حال) اثر مرجع عالی قدر جهان تشیع،حضرت آیة الله العظمی ناصر مکارم شیرازی؛خاستگاه فکری،تاریخ پیدایش و مبانی عقیدتی این فرقه را عالمانه بررسی کرده است.
این اثر نفیس که اولین اثر چاپ شده این عالم فرهیخته است حدود پنجاه سال پیش منتشر شد و مورد هجوم و مخالفت اهل تصوف قرار گرفت و سال ها نیز نایاب بود تا این که در سال 1373 با مقدمه و توضیحات مرحوم حجة الاسلام والمسلمین داوود الهامی توسط انتشارات مدرسه امام علی بن ابی طالب قم به اهالی کتاب و کتابخوانی عرضه گردید.و تاکنون بارها تجدید چاپ شده است.
"عرفان اسلامی و عرفان التقاطی" ؛ "عقل و عشق " ، "کشف و شهود و رؤیا" ، "امکان کشف" و "شیخ و قطب و مرشد" عناوینی هستند که طی آنها مبانی فکری صوفیه مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

نظرات  (۹)

سلام. خوندمش خیلی دقیق و عالمانه نوشته شده است.
پاسخ:
سلام.خوش به حالتون.
مدیر محترم وبلاگ
با سلام.

ضمن تشکر از زحمات شما، مطلب زیبای حضرتعالی برای معرفی و استفاده دیگران، در  سایت صدای تو / sedayeto.ir منتشر شد.

لینک مطلب شما :

http://sedayeto.ir/index.php/2013-07-08-05-34-34/5877-2014-06-26-03-41-11.html

*** منتظر مطالب جدید شما و بخصوص مطالب "تولیدی خود شما" هستیم.

*** لطفا سایت شبکه وبلاگی را با نام "صدای تو" به وبلاگ خود اضافه نمایید.

*** لطفا پس از نوشتن هر پست ، با مراجعه به قسمت ارسال مطلب در سایت، ما را در جریان مطالب جدید خود قرار دهید.

*********  از دوستانتان نیز بخواهید به ما بپیوندند...

با صدای تو ، دیده و شنیده شوید / sedayeto.ir

۰۵ تیر ۹۳ ، ۲۳:۳۹ andishe اندیشه

سلام و عرض احترام 


تشکر از لطفتون 


التماس دعا

۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۵:۲۶ سنا ♥عاشق مهدی فاطمه♥
حضرت صادق (ع) در شب آخر شعبان و شب اوّل ماه رمضان این دعا را مى خواند.

اَللّهُمَّ اِنَّ هذَا الشَّهْرَ الْمُبارَکَ الَّذى اُنْزِلَ فیهِ الْقُرآنُ: خدایا این ماه مبارکى که قرآن در آن نازل گشته آن قرآنى که
وَ جُعِلَ هُدىً لِلنـّاسِ وَ بَیـّـناتٍ مِنَ الْهُدى وَالْفـُرقان قـَدْ حَضَرَ فـَسَـلـّمنا فیهِ: راهنماى مردم گردیده و نشانه هاى روشنى از راهبرى و جدا کردن میان حق و باطل است فرا رسیده
پس ما را در این ماه سالم بدار.
وَ سَـلـّمْهُ لـَـنا وَ تـَسَـلـّمْهُ مِنّا فى یُسْرٍ مِنکَ وَ عافیَةٍ یا مَنْ اَخَذ الْقـَلیلَ: و آن را در حال آسانى و تندرستى از ما بگیر اى که بگیرد اندک را
وَ شَکَرَ الکـَـثیرَ إقـْبَـلْ مِنـّى الْیَسیرَ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ اَنْ تَجْعَلَ لى إلى: و بسیار قدردانى کند، این طاعت اندک را از من بپذیر. خدایا از تو خواهم که براى من به سوى هر
کـُلّ خـَیرٍ سَبیلاً وَ مِنْ کُلّ ما لا تُحِبُّ مانِعاً یا أرْحَمَ الرّاحمینَ یا مَنْ: کار خیرى راهى و از هر چه دوست ندارى سر را هم مانعى قرار دهى اى مهربانترین مهربانان اى که
عـَفا عـَنـّى وَ عَمّا خـَـلوْتُ بهِ مِنَ السَّیّئاتِ یا مَنْ لَمْ یُؤاخِذنى: گذشتى از من و از آن کارهاى زشتى که در پنهانى کردم اى که مرا به سبب دست زدن.
بارْتِکابِ الْمَعاصى عَفوَکَ عَفوَکَ عَفوَکَ یاکَریمُ اِلهى: به گناهان نگیرى گذشت ، گذشت ، گذشت تو را خواهانم اى بزرگوار خدایا.
وَعَظـْتـَنى فـَلَمْ أتـّعِظ وَ زَجَرْتـَنى عَنْ مَحارِمِکَ فلَمْ أنـزَجـِرْ فـَما عُذرى: مرا پند دادى ولى من پند نگرفتم و از کارهاى حرام خود بازم داشتى ولى من بازنایستادم پس چه عذرى.
فـَاعْـفُ عَنـّى یا کَریمُ عَفوَکَ عَفوَکَ اَللّهُمَّ اِنّى أسْئـَلـُکَ الرّاحَة عِنـدَ: به درگاهت دارم اى کریم از من گذشت کن که عفوت و گذشتت را خواهانم خدایا از تو درخواست دارم آسودگى هنگام.
الْمَوْتِ وَالْعَـفوَ عِندَ الحِسابِ عَظـُمَ الذنبُ مِنْ عَبدِکَ فـَلْیَحْسُن: مرگ و گذشت در وقت حساب را بزرگ است گناه از بنده ات پس باید گذشت.
التـّجاوُزُ مِنْ عِندِکَ یااَهْلَ التَّقْوى وَ یا اَهلَ المَغفِرَةِ عَفوَکَ عَفوَکَ: از جانب تو نیز نیکو باشد اى شایسته پرهیزگارى و اى شایسته آمرزش عفوت و گذشتت را خواهانم.
اَللّهُمَّ اِنـّى عَبْدُکَ بْنُ عَبْدِکَ بْنُ اَمَتِکَ ضَعیفٌ فَقیرٌ اِلى رَحْمَتِکَ: خدایا من بنده و فرزند بنده و فرزند کنیز تواءم ناتوان و نیازمند مهر تو هستم.
وَ اَنتَ مُنزِلُ الْغِنى والْبَرَکَةِ عَلَى العبادِ قاهِرٌ مُقتَدِرٌ اَحْصَیْتَ: و تویى که دارایى و برکت بر بندگانت فرو فرستى و تو چیره و توانایى کارهاى بندگانت را
اَعمالَهُمْ وَ قسَمْتَ اَرْزاقَهُمْ وَ جَعَلتَهُمْ مُختـَلِفَة اَلْسِنَتُهُمْ وَ اَلْوانُهُمْ: شماره دارى و روزیشان را قسمت کرده و زبانها و رنگهاشان را متفاوت کردى.
خَلْقاً مِنْ بَعْدِ خَلْقٍ وَ لا یَعْلَمُ الْعِبادُ عِلْمَکَ وَ لا یَقْدِرُ الْعِبادُ قَدْرَکَ: آفرینشى پس از آفرینش دیگر و بندگانت دانش تو را ندارند و قدر تو را ندانند.
وَکُلُّنا فَقیرٌ اِلى رَحْمَتِکَ فَلا تَصْرِفْ عَنّى وَجْهَکَ وَاجْعَلْنى مِنْ: و همه ما نیازمند رحمتت هستیم پس اى خدا رو از من مگردان و مرا در کردار.
صالِحى خَلْقِکَ فِى الْعَمَلِ وَالاْمَلِ وَالْقَضاَّءِ وَالْقَدَرِ اَللّهُمَّ اَبْقِنى: و آرزو و امور مربوط به قضا و قدر از شایستگان خلق خویش قرارم ده خدایا زنده ام بدار.
خَیْرَ الْبَقاَّءِ وَ اَفْنِنى خَیْرَ الْفَناَّءِ عَلى مُوالاةِ اَوْلِیاَّئِکَ وَ مُعاداةِ اَعْداَّئِکَ: به بهترین وضع زندگى و بمیرانم به بهترین مردن (یعنى ) با دوستى دوستانت و دشمنى با دشمنانت.
وَ الرَّغْبَةِ اِلَیْکَ وَ الرَّهْبَةِ مِنْکَ وَالْخُشُوعِ وَالْوَفاءِ وَالتَّسْلیمِ لَکَ: و رغبت به درگاهت و ترس و خشوع از تو و وفادارى و تسلیم بودن در برابرت
وَالتَّصْدیقِ بِکِتابِکَ وَاتِّباعِ سُنَّةِ رَسُولِکَ اَللّهُمَّ ما کانَ فى قَلْبى: و تصدیق کردن کتاب تو (قرآن ) و پیروى از روش پیغمبرت خدایا آنچه در دل دارم.
مِنْ شَکٍّ اَوْ رَیْبَةٍ اَوْ جُحُودٍ اَوْ قُنُوطٍ اَوْ فَرَحٍ اَوْ بَذَخٍ اَوْ بَطَرٍ اَوْ: از شک و تردید یا انکار یا ناامیدى یا خوشى یا گردن فرازى یا اسراف در خوشگذرانى یا
خُیَلاَّءَ اَوْ رِیاَّءٍ اَوْ سُمْعَةٍ اَوْ شِقاقٍ اَوْ نِفاقٍ اَوْ کُفْرٍ اَوْ فُسُوقٍ اَوْ: خودبینى یا خودنمایى یا شهرت جویى یا ایجاد دو دستگى یا دورویى یا کفر یا فسق یا
عِصْیانٍ اَوْ عَظَمَةٍ اَوْ شَىءٍ لا تُحِبُّ فَاَسْئَلُکَ یا رَبِّ اَنْ تُبَدِّلَنى: گناه یا بزرگ طلبى یا چیزهاى دیگرى که تو دوست ندارى پس اى پروردگارا از تو خواهم که آنرا تبدیل کنى.
مَکانَهُ ایماناً بِوَعْدِکَ وَ وَفآءً بِعَهْدِکَ وَ رِضاً بِقَضاَّئِکَ وَ زُهْداً فِى: به ایمان به وعده ات و وفادارى به پیمانت و خوشنودى به قضاء و قَدرت و پارسایى در
الدُّنْیا وَ رَغْبَةً فیما عِنْدَکَ وَ اَثَرَةً وَ طُمَاْنینَةً وَ تَوْبَةً نَصُوحاً اَسْئَلُکَ: دنیا و اشتیاق بدانچه نزد تو است و فضیلتى و آرامشى و توبه خالص ، این را از تو خواهم.
ذلِکَ یا رَبَّ الْعالَمینَ اِلهى اَنْتَ مِنْ حِلْمِکَ تُعْصى وَ مِنْ کَرَمِکَ: اى پروردگار جهانیان خدایا تو را بخاطر بردباریت نافرمانى کنند و به طمع جود و کرمت.
وَ جُودِکَ تُطاعُ فَکَانَّکَ لَمْ تُعْصَ وَ اَنَا وَ مَنْ لَمْ یَعْصِکَ سُکّانُ اَرْضِکَ: اطاعت کنند پس گویا نافرمانیت نکرده اند و من با کسانى که نافرمانیت نکردند همه ساکنان زمین توئیم.
فَکُنْ عَلَیْنا بِالْفَضْلِ جَواداً وَ بِالْخَیْرِ عَوّاداً یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ وَ صَلَّى: تو بر ما به فضل خویش بخشنده باش و به نیکویى بازگردنده اى مهربانترین مهربانان و درود.
اللّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِهِ صَلوةً داَّئِمَةً لا تُحْصى وَ لا تُعَدُّ وَ لا یَقْدِرُ: خدا بر محمد و آل او درودى همیشگى که به شماره و عدد درنیاید و اندازه اش.
قَدْرَها غَیْرُکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ: نتواند جز تو اى مهربانترین مهربانان
۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۵:۳۳ سنا ♥عاشق مهدی فاطمه♥
خدایا به حرمت این ماه پربرکت;
نیکوترین سرنوشتها
حلالترین روزیها
پربارترین زیارتها
خالصترین نیتها
صالحترین عملها
مقبولترین عبادتها را 
برای خوبانت وعزیزان ما مقدر بفرما

۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۶:۰۵ بنی الزهرا(س) ...
با سلام وبلاگ ثائر الزهرا(س) شروعی دوباره را در پیش گرفته …
لطفا به ما سر بزنید …
منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم …
بنی الزهرا(س)
یک روز مانده تا مهمانی
۰۷ تیر ۹۳ ، ۱۷:۵۶ 彡♥خـادم المهدی♥彡
چیست دلچسب ترین نعمت این شهرالله؟؟
یک سحر، وقت اذان، صحن اباعبدالله...

+اربآبــــم دریـــآبــم
۰۷ تیر ۹۳ ، ۲۱:۰۵ بانوی مبارز
ممنون از معرفی خوبتون
به نظرم سطح کتابا امده بالا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی